Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met een "kot" in Gent?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met een "kot" in Gent?

Hallo iedereen,

heeft er iemand praktische ervaring met het zoeken naar een "kot" in Gent?
    Mijn dochter gaat vanaf volgend academiejaar studeren in Gent en we beginnen dus te plannen voor een verblijf.
    Ik ben bekend met de website van Kot@Gent, maar advertenties zeggen natuurlijk niet alles en bovendien ben ik niet echt bekend in Gent zelf.

Alvast bedankt voor eventuele tips,

Re: Iemand ervaring met een "kot" in Gent?

Misschien eerst even vertellen wat ze wil volgen ?
    Is belangrijk voor de situatie. Belangrijk is misschien ook de mond-aan-mond-reclame ? Rijdt ze met de fiets, dan kan een stalling ook wel leuk, nuttig zijn, ... je ziet maar
    Als het bij het UZ en Ledeganck, Krijgslaan moet zijn, kan ik je een paar goede adressen geven ...
    Houdt er ook rekening mee dat het allemaal zeer snel afloopt in Gent. Je kan natuurlijk altijd gokken op de 2de zittijd want dan komt er nog veel vrij, maar dan is de kans op keuze ook wel beperkter.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
      Misschien eerst even vertellen wat ze wil volgen ?
      Is belangrijk voor de situatie. Belangrijk is misschien ook de mond-aan-mond-reclame ? Rijdt ze met de fiets, dan kan een stalling ook wel leuk, nuttig zijn, ... je ziet maar
      Als het bij het UZ en Ledeganck, Krijgslaan moet zijn, kan ik je een paar goede adressen geven ...
      Houdt er ook rekening mee dat het allemaal zeer snel afloopt in Gent. Je kan natuurlijk altijd gokken op de 2de zittijd want dan komt er nog veel vrij, maar dan is de kans op keuze ook wel beperkter.
      Wat meer info:
      Ze zal psychologie volgen op de H. Dunantlaan in de buurt van de watersportbaan. Verplaatsing zal met de fiets gebeuren of eventueel openbaar vervoer indien nodig.

Alvast bedankt,

Comment

Ik heb een jaartje op kot gezeten in Gent, vlakbij het "Boerenkot" aan de Coupure. Dit deel van Gent is een goede uitvalsbasis, ook voor een student Psychologie.
        Ik raad je aan om een daguitstapje naar Gent in te plannen (niet te lang meer mee wachten!) om op zoek te gaan naar een kot en niet op internet te zoeken. Als je ter plaatse bent, kan je vaak meteen al een kijkje nemen en een praatje slaan met de studenten die er nu wonen. Zo krijg je toch een beter beeld van de voor- en nadelen van dat kot.
        Veel succes en plezier met de zoektocht!
        Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

Comment

Gent is ook zo groot niet en met de fiets ben je overal meestal vlugger dan met de auto omdat je geen rekening dient te houden met éénrichtingsverkeer .
          Mijn oudste zit in haar 4°jaar psycho en op kot in de buurt achter de Leopoldskazerne : dicht van de Ledeganck , Blandijn , Overpoortstraat ( komt er ook bij hoor , maak je geen illusie ), fietsenmaker , Delhaize , bakker en beenhouwer ....Ik zat vroeger in de straat van het UZ (druk ).
          Kruipt ze dichter naar de faculteit toe of nog dieper naar de Dampoort toe , gaan de koten wel goedkoper zijn , maar dan zit ze wel in de migrantenwijken ( heb ik niets tegen hoor , maar 's avonds als meisje met de fiets , ...).
          Kot@gent is goed , maar beter is gewoon een dag uittrekken en zelf gaan kijken nadat je op de site een selectie en afspraken gemaakt hebt ; kotbazen wonen ook nog zelden op een kotadres.
          Je moet een selectie maken naar : prijs , plaats , systeem kot ( gemeenschappelijke keuken en sanitair of apart ) , faciliteiten ( internet , tv , ..inbegrepen ?), electriciteit en water inbegrepen of niet , type vloer : tapisplein of harde vloer ( asthma of allergie ),aantal studenten in gebouw ....
          't Amusement , je bent daar wel effentjes mee zoet ...
          Toffe studentenstad Gent ...'t zijn veruit de mooiste jaren ...als je je eerste zit haalt natuurlijk , want er moet nog geblokt worden ook ...
          Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Waarom kot en geen peda (home) ? Of is dit een afgesloten discussie?
            Heb zelf een zoon die reeds z'n 4de jaar op peda zit, mocht zelf beslissen om naar kot over te stappen na 1ste jaar, maar zou niet meer willen veranderen. Alleen soms meer ruimte op een kot, maar verder niet zo veel voordelen, toch ?
            www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
              Heb zelf een zoon die reeds z'n 4de jaar op peda zit, mocht zelf beslissen om naar kot over te stappen na 1ste jaar, maar zou niet meer willen veranderen. Alleen soms meer ruimte op een kot, maar verder niet zo veel voordelen, toch ?
              We hebben een aanvraag voor een home ingediend (plan B). Maar daar wordt pas in juli over beslist en hangt af van inkomsten.
              Ondertussen wil ik toch reeds uitkijken naar een alternatief.
              Iemand ervaring met een kamer in de Ekkergemstraat. Daar zijn blijkbaar nogal wat koten beschikbaar...

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door claessek Bekijk bericht
                We hebben een aanvraag voor een home ingediend (plan B). Maar daar wordt pas in juli over beslist en hangt af van inkomsten.
                Ondertussen wil ik toch reeds uitkijken naar een alternatief.
                Iemand ervaring met een kamer in de Ekkergemstraat. Daar zijn blijkbaar nogal wat koten beschikbaar...

Alvast bedankt voor jullie hulp.
                Een vriendin van mij zit daar, weet niet juist welke huisnummer. Koten zijn redelijk van prijs, niet geweldig groot maar zeker goed te doen. Het huis waar zij woont heeft een gemeenschappelijke keuken en gedeeld sanitair (al heeft iedereen ook een lavabo (wasplaatsje) in de kamer).
                Zelf zit ik op de Sint-Kwintensberg, dus vlak om de hoek van de blandijn, vlakbij overpoort, 2 min fietsen van 't zuid. Heel goed gelegen dus, maar ook direct stukken duurder. Moest ik nu opnieuw beginnen met wat ik nu weet zou ik eerder gaan voor een kamer verder uit het centrum maar wat goedkoper.
                In elk geval veel succes met de zoektocht!

NeleDB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NeleDB Bekijk bericht
                  Een vriendin van mij zit daar, weet niet juist welke huisnummer. Koten zijn redelijk van prijs, niet geweldig groot maar zeker goed te doen. Het huis waar zij woont heeft een gemeenschappelijke keuken en gedeeld sanitair (al heeft iedereen ook een lavabo (wasplaatsje) in de kamer).
                  Zelf zit ik op de Sint-Kwintensberg, dus vlak om de hoek van de blandijn, vlakbij overpoort, 2 min fietsen van 't zuid. Heel goed gelegen dus, maar ook direct stukken duurder. Moest ik nu opnieuw beginnen met wat ik nu weet zou ik eerder gaan voor een kamer verder uit het centrum maar wat goedkoper.
                  In elk geval veel succes met de zoektocht!

NeleDB
                  Iedereen alvast bedankt voor de reakties. Als er studenten zijn die eventueel hun email address aan mijn dochter wensen over te maken zodat ze zelf haar vragen kan stellen stuur dan een PM. Dan bezorg ik haar gegevens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
                    Euh... Gent is Leuven niet hé...
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

Comment

"Kot" als je het zo noemen wilt van mijn zoon komt vrij.
                      Nabij Sint -Pieters-plein.
                      Drie jaar héél tevreden geweest. Afgesloten fietsenbergplaats.
                      Aangesloten op internet...Aparte douche, kleine keuken kortom alles wat een moderne student/studente nodig heeft...wel niet zo goedkoop!
                      Nadere inlichtingen via PM.
                      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                      BD0290BE

Comment

Weet niet of dit onderwerp nog courant is, maar velen zullen nu weer op kot gaan. Voor gent kun je zoeken op "kot gent". Hier kun je vrij eenvoudig door de kots browsen

Comment

Bedankt christoph dat je je hiervoor op BD speciaal hebt ingeschreven voor deze melding

mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                          X