Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Surround system

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Surround system

Hoi,
    we genieten sedert een goeie week van onze nieuwe HD lcd-tv én kijken nu ook digitaal. De vorige tv was een loewe Art-Vision 100Mhz, waar we heel tevreden over waren (is nog in prima staat, en elk treffelijk bod wordt beantwoord, maar dit terzijde...)
    Toch is het verschil in kwaliteit immens !
    Om het plaatje compleet te maken, ben ik op zoek naar een 5.1 surround system, maar zonder dvdplayer/recorder..
    Wat is volgens jullie de beste keuze, rekening houdend met prijs/kwaliteit

Groeten,
    Guy
    Canon EOS400d - EF-S-17-85mm-f-4-5.6-IS-USM-Lens e.a.
    Homepagina : https://reisblog.guyrotty.be

Re: Surround system

Wat bedrag wil je spenderen? Er zijn toppertjes in elke prijsklasse en ja, the skis is the limit.

Comment

Je hebt verschillende opties.

Ofwel ga je voor een 'all in one' systeem dat je koopt en je in principe alles hebt wat je nodig hebt. Meestal is dat een combinatie DVD speler + boxen.

Anders een 5.1 / 7.1 AV receiver + 2 floorstanding speakers + 1 center + 2 bookshelfspeakers... Maar dan spreek je al vlug van 1000-2000 euro

Dus zoals bovenstaande zegt, budget!
      flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
        Anders een 5.1 / 7.1 AV receiver + 2 floorstanding speakers + 1 center + 2 bookshelfspeakers... Maar dan spreek je al vlug van 1000-2000 euro
        Of een nulleke meer zeker?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Een plaats waar je daar veel over kan lezen is op het audio forum.be.
          Ikzelf ben in het bezit van een 5.1 Sony av receiver en een heel resem luidsprekers van B & W, met name één center, één subwoofer en nog vier luidsprekers, allen van de 600 serie, niet het kleine maar de tweede keinste modellen van de 600 serie, ik dacht S3 of zoiets.
          Meer info over B & W op hun site.
          P.S. Reken vlug op 2000 euro voor de luidsprekers alleen al, maar dan heb je wel levenslange kwaliteit.
          Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Of een nulleke meer zeker?
            Laten we hem nu niet wegjagen
            flickr

Comment

Bose set... nog nooit problemen mee gehad... gewoon superkwaliteit en design in 1.
              Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
              Fuji : Fuji X10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SMcLean Bekijk bericht
                Bose set... nog nooit problemen mee gehad... gewoon superkwaliteit en design in 1.
                toch ook nooit in een winkel geweest waar ze je zowel bose als andere merken konden demonstreren, dat je het verschil kon horen.
                To make your dreams come true, wake up

Comment

Een beetje audiofiel lacht u in uw gezicht uit als je zoiets zegt.

Don't ask me why
                  flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                    Een beetje audiofiel lacht u in uw gezicht uit als je zoiets zegt.

Don't ask me why
                    I tell you why

Heb je een Bose set die naast een B&W, KEF, Castle, .. hangt in zelfs vergelijke prijsklasse dan zal je merken waarom Bose die reputatie heeft. Die kan de kwaliteit niet leveren zoals andere merken. Bose is ook gemaakt voor Amerikaanse huizen waar met houten skeletbouw gewerkt wordt en zelfs vloeren die op een houten roostering liggen.

Ik heb gisteren nog de B&W mini theatre met de PV1 sub beluisterd en ja, het is subliem om te horen. Dit staat hoog op het verlanglijstje, héél hoog. Ik heb hierover eens een topic geopend en zal via de zoekfunctie wel terug te vinden zijn. Een bijhorende versterker van Marantz of Denon zal toch al snel +/- €1.200 kosten.

Comment

Iemand anders heeft het me wss al voorgezegd... BOSE = Buy Other Sound Equipment
                      Kortom, er bestaat veel beter gerief voor dezelfde prijs...

Comment

Wij zijn in het bezit van een Yamaha RX-V2700 surround versterker met 5 Ls van Mission , en een Sub van Rel. Speelt heel goed in surround en voor
                        Stereo speel ik over de Twee voorste Ls met Pure direct schakelaar
                        Bose heb ik éénmaal geprobeerd, en de andere dag terug weg gedaan
                        Succes met je keus

PS: Koop anders je versterker en reeds de twee voorste luidsprekers en blijf
                        bij dat merk voor later je aankoop van de anderen. Je zult er geen spijt van
                        krijgen
                        Goede versterkers : Yamaha (natuurlijk), Denon , Onkyo, Marantz, Harman/Kardon
                        lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Ik zou ook voor een versterker + 5.1 systeem gaan (wat ikzelf 1,5 jr geleden ook gedaan heb). De geluidskwaliteit die hieruit komt is gewoon super. Bose zou ik ook van wegblijven want boxen zijn te klein, hebben te weinig lage frequentiecapaciteit en zijn te duur.
                          Ik ben voor een setje B&W's gegaan die ik tweedehands heb gevonden. Qua versterker heb ik een Pioneer genomen, omdat die zeer goed betaalbaar zijn, en toch een goed geluid geven. Het totaal van deze set is 1000€, wat ik nog te doen vond.
                          Vergeet zeker geen goede subwoofer aangezien dit toch wel veel doet . Btw, versterkers zijn zoals bodies, boxen als lenzen: de body vervang je bij nieuwe technologie, de lens blijft. Investeer dus eerder wat in goede boxen dan alles in een versterker te steken.
                          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
                            dus eerder wat in goede boxen dan alles in een versterker te steken.
                            Zie ik hier een analogie met fotografie: Investeer in glaswerk ipv een body?
                            Groeten,
                            Ludo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                              Iemand anders heeft het me wss al voorgezegd... BOSE = Buy Other Sound Equipment
                              Kortom, er bestaat veel beter gerief voor dezelfde prijs...
                              Dan mogen die jullie allemaal eens bij mij komen laten zien. Al heel wat materiaal gehad en geprobeerd. De Bose die er nu al een paar jaar staat gaat tenzij hij stuk gaat niet meer buiten. En ja ik heb al versterkers gehad van Yamaha, JVC, ... B&W laat mij niet lachen e vriend. Ja de sound is niet slecht als het apparaat 't tenminste eens 1cd lang kan volhouden, veel design mr is ook altijd stuk.
                              Ja ik hoor dat ook van die audiogasten, altijd Bose afbreken mr kunnen nooit als je diep in gesprek gaat geen gegronde argumenten geven tenzij dat 't te populair is...
                              Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
                              Fuji : Fuji X10

Comment

Working...
                              X