Re: Voedselprijzen
Ik vind de site op zich wel een goed initiatief. Zo krijg je als consument meer zicht op de mechanismen achter voedselprijzen.
Een element in je bedenking volg ik niet. Het hele verhaal van voedselprijzen is niet een zaak van boeren hier of boeren in ontwikkelingslanden. Het is een zaak van alle boeren. Net zoals de afbouw van sociale rechten een probleem is van alle werknemers en kleine zelfstandigen over de hele wereld. De systeem van globalisering zet mensen steeds meer in concurrentie met als gevolg dat enkelingen de poen scheppen en de anderen met de miserie zitten.
Maar da's een maatschappelijke discussie.
Mijn oudste dochter studeert film en moet regelmatig documentaires draaien. Zal ik haar eens een lichte hint geven voor "Het leven zoals het is ... de Belgische witloofboer" ?
Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
Bekijk bericht
Een element in je bedenking volg ik niet. Het hele verhaal van voedselprijzen is niet een zaak van boeren hier of boeren in ontwikkelingslanden. Het is een zaak van alle boeren. Net zoals de afbouw van sociale rechten een probleem is van alle werknemers en kleine zelfstandigen over de hele wereld. De systeem van globalisering zet mensen steeds meer in concurrentie met als gevolg dat enkelingen de poen scheppen en de anderen met de miserie zitten.
Maar da's een maatschappelijke discussie.
Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
Bekijk bericht
Comment