Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ECO / Green

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ECO / Green

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Wat ik denk? Da wilt ge ni weten...

Daarbij, mijn vorige post was niet serieus bedoeld.

Dave
    De mijne ook niet jong
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Stel dat morgen iedereen, maar dan ook iedereen beslist om eens met het openbaar vervoer naar het werk te gaan, dan ligt het land zo goed als plat.

Aangezien ik dagelijks het openbaar vervoer in Brussel gebruik, ben ik er een grote voorstander van om het autoverkeer in de stad aan te moedigen! Het openbaar vervoer heeft nu reeds z'n maximale capaciteit bereikt!
      Je verbruikt ook meer andere dingen met het openbaar vervoer he: je verveelt je, dus je koopt meer magazines. Tevens heb je een ipod nodig om een beetje muziek te horen. Daarenboven stapt er altijd wel een of andere onverlaat op je schoenen waardoor je ze vaker moet poetsen.
      Tevens zit je opeengepakt met dronkaards en mensen die zich 1 maal per maand wassen, aangename geur...
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
        en mensen die zich 1 maal per maand wassen, aangename geur...
        Maar dat is toch milieuvriendelijk. Er is een tekort op aarde aan zuiver zoet water....
        DigiCam

Comment

Het milieuprobleem is een religie, nu nog gezond verstand om het milieu te redden
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Aangezien ik dagelijks het openbaar vervoer in Brussel gebruik, ben ik er een grote voorstander van om het autoverkeer in de stad aan te moedigen! Het openbaar vervoer heeft nu reeds z'n maximale capaciteit bereikt!
            Je verbruikt ook meer andere dingen met het openbaar vervoer he: je verveelt je, dus je koopt meer magazines. Tevens heb je een ipod nodig om een beetje muziek te horen. Daarenboven stapt er altijd wel een of andere onverlaat op je schoenen waardoor je ze vaker moet poetsen.
            Tevens zit je opeengepakt met dronkaards en mensen die zich 1 maal per maand wassen, aangename geur...
            Van die nadelen merk ik hier totaal niks van.
            Allemaal propere mensen op de bus en van alle leeftijden...
            Het is wel een uitzondering om een jeugdige te zien die géén mp3-ding heeft
            of een gsm.

Wat ik wel goed merk is de stank van die autobussen en het roet dat die spuien.
            Die autobussen zijn funest voor het milieu.
            Last edited by theokus; 9 april 2008, 19:09.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ze hebben mij weer liggen gehad: ik heb de rommel-lijn gekregen
              ---

Comment

Ze hebben mij weer liggen gehad: ik heb de rommel-lijn gekregen
                Hahaha, ocharmkes toch
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Klopt, koop een fiets waar eveneens milieu-onvriendelijke materialen in verwerkt zijn, waarbij ja na een rit vermoeid bent en uit grote dorst een halve liter meer bier naar binnen kapt terwijl je een lekker sigaretje paft om even bij te komen.
                  Het is allemaal mooi om uit te leggen maar moeilijk om toe te passen.
                  Nochthans heb ik voor de fiets (velomobiel) gekozen voor woon-werkverkeer. Ik kom 's morgens, na 19km fietsen, zonder stress op het werk toe en ik drink inderdaad een halve liter. Maar dan wel water en geen bier! Roken heb ik gelukkig nooit gedaan.
                  Ik beweer zeker niet dat iedereen hetzelfde moet doen, als je realistisch bent weet je dat dat niet kan, maar toch zou het voor een aantal mensen al een goede oplossing zijn. Mijn gezondheid is er althans op vooruit gegaan en ik kom veel "frisser" op mijn werk.

Natuurlijk wil dit niet zeggen dat we er niets moeten aan doen maar wat voor de ene goed is komt voor de andere dan weer heel slecht.
                  Inderdaad. Daarom moet je ook eerst naar jezelf kijken en voor jezelf de beste (lees: milieuvriendelijkste) oplossing zoeken. Natuurlijk zal dit in bepaalde gevallen niet kunnen. Maar waar het wel kan is dat pure winst!
                  http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                    Mottig word ik van heel die ECO en groene hype !

op de radio hoor je over groene banden, brandstof waardoor je minder verbruikt.
                    op TV zie je reclame voor vaatwasmiddel dat beter is voor het milieu

Tegenwoordig hebben ze blijkbaar zelfs een ECO controle voor de auto.
                    Wat is me dan afvraag is wat ze met je wagen doen voor dat geld ....
                    Kijken of je bandenspanning in orde is, niet teveel rommel in de koffer ligt.
                    en wat dan nog ?

Maar goed wat groen is, is trendy en verkoopt !!

Wat me stoort is de eenzijdigheid van heel het spul, ze maken reclame dat je een nieuwe wagen moet kopen om de oude (die meer verbruikt) te vervangen.
                    Maar hoeveel km moet je dan met die nieuwe rijden om de CO2 uitstoot van de productie, transport en afbraak van de oude wagen te compenseren ????

Ben ik nu de enige die zich daaraan ergert ???

PS : Wat is er trouwens met het gat in de ozonlaag, en de zure regen gebeurd ?
                    Dat waren nog eens milieu thema's
                    zure regen en uitstoot van cfk's zijn in europa al sterk vermindert heel sterk. Zeker de zure regen is hier bijna weg (maar de gevolgen nog niet hé). Het probleem zit hem nu bij ontwikkelingslanden maarja can you blame them? Een beetje wel omdat er nu technologie bestaat om het tegen te gaan maar dan moeten wij bijspringen.

Het grote, heel grote nadeel aan de hele hype is gewoon dat het zich zo giga focust op CO2 , maar wat met de rest??? bemesting? ontbossing ? N? S? P? water verontreiniging ? biodiversiteits verlies? habitatverlies? enz.......... daar heb ik de pest aan CO2 is lang niet ons enige probleem en soms denk ik zelfs niet ons grootste probleem.
                    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Het openbaar vervoer heeft nu reeds z'n maximale capaciteit bereikt!
                      En hoe kom je dan wel tot die conclusie?

Ik ga ook elke dag met het openbaar vervoer in Brussel. Tegenwoordig doe ik er 30 minuten over, terwijl ik er met de auto 5 à 10 minuten zou over doen. Waarom? Veel relaxter dan zelf rijden, geen parkeerproblemen, geen files, én milieuvriendelijker. Er zijn natuurlijk ook nadelen (soms zeer volle tram/metro, enz) maar allesbehalve onoverkomelijk. De MIVB is de laatste tijd ook erg actief geweest met het vernieuwen van tramstellen, uitbreiden van lijnen, enz. Lijkt me niet bepaald "maximum capaciteit" nu.
                      Mijn foto's en fractals
                      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                        En hoe kom je dan wel tot die conclusie?

Ik ga ook elke dag met het openbaar vervoer in Brussel. Tegenwoordig doe ik er 30 minuten over, terwijl ik er met de auto 5 à 10 minuten zou over doen. Waarom? Veel relaxter dan zelf rijden, geen parkeerproblemen, geen files, én milieuvriendelijker. Er zijn natuurlijk ook nadelen (soms zeer volle tram/metro, enz) maar allesbehalve onoverkomelijk. De MIVB is de laatste tijd ook erg actief geweest met het vernieuwen van tramstellen, uitbreiden van lijnen, enz. Lijkt me niet bepaald "maximum capaciteit" nu.
                        Misschien hebben ze wel stellen bijgekocht, maar een vertraging van enkele minuten (2-3) is dramatisch (en komt vrij vaak voor). Het overkomt mij meerdere keren per maand dat ik of andere reizigers gewoon op het perron moeten blijven staan (vol is vol). Of je geraakt de metro wel op maar je kan geen vin meer verrroeren (je GSM belt maar je hebt gewoon de ruimte niet om hem uit je zak te halen...) In je wagen kan je tenminste nog (handsfree) bellen.

De MIVB is goedkoop, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd...

Parkeerproblemen heb ik nog altijd, want als ik na 8h15 de metro wil nemen kan ik mijn wagen niet meer kwijt in de buurt van het station...
                        ---

Comment

Misschien hebben ze wel stellen bijgekocht, maar een vertraging van enkele minuten (2-3) is dramatisch (en komt vrij vaak voor). Het overkomt mij meerdere keren per maand dat ik of andere reizigers gewoon op het perron moeten blijven staan (vol is vol). Of je geraakt de metro wel op maar je kan geen vin meer verrroeren (je GSM belt maar je hebt gewoon de ruimte niet om hem uit je zak te halen...)
                          De MIVB is goedkoop, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd...

Parkeerproblemen heb ik nog altijd, want als ik na 8h15 de metro wil nemen kan ik mijn wagen niet meer kwijt in de buurt van het station...
                          Bon, duidelijk heel andere ervaringen Hangt blijkbaar (en logischerwijze) zwaar af van welke route je neemt.
                          Mijn foto's en fractals
                          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                            ...Ben ik nu de enige die zich daaraan ergert ???
                            Nee... Absoluut niet... Maar je mag dat niet te luid verkondigen of je wordt in het verdomhoekje geduwd omdat je "de aardbol" wil vernietigen.

Al Goor heeft daar nog een flinke schep bijgedaan. Alleen heeft hij wat overdreven waardoor de film in Engeland nog mag vertoond worden aan studenten als er een "bepaalde uitleg vooraf" wordt bijgegeven;
                            Kwestie om alles terug in het juiste perspectief te plaatsen.

Dan nog de fijstof hype...
                            Om kort te zijn: lees maar.

Voor degene die wat dieper willen graven: een wetenschappelijke benadering.

'k Vrees dat bepaalde "groenen" nu, als ze nog een greintje eergevoel hebben, "rood" uitslaan van schaamte.
                            Als Belg hoeven we er zeker niet op te rekenen dat dit rapport onder ogen van "de minister" komt? Anders zou zij geen reden meer hebben om de 90 km/u in te voeren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                              Groene auto's bestaan volgens mij niet!
                              De enige manier om het milieu te sparen is zo weinig mogelijk auto (en andere gemotoriseerde voertuigen) rijden.
                              Je kan al wat zuiniger rijden en zo je CO2 uitstoot beduidend terugdringen.

Ik verbruik minder dan 5,0l/100 km met mijn wagen (307 SW met 2.0 HDi)...
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                              X