Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UPDATE : Welke nieuwe router heb ik nodig...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke nieuwe router heb ik nodig...?

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Misschien kom ik even onwetend over, maar met de airport express ben ik dus niets???
    jawel hoor, werkt ook als router, je kan er zelf je muziek via itunes naar een aangesloten geluidsinstallatie sturen.
    is wel beperkt in bereik.
    Zelf zou ik kiezen voor een exxtreme (heb ik ook) mijn express gebruik ik enkel op verplaatsing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
      jawel hoor, werkt ook als router, je kan er zelf je muziek via itunes naar een aangesloten geluidsinstallatie sturen.
      Zelf zou ik kiezen voor een exxtreme (heb ik ook) mijn express gebruik ik enkel op verplaatsing.
      Dus jij raadt aan ze beiden aan te schaffen
      En dat ik op PC werk speelt geen rol lees ik, beide toestellen werken zowel op PC als Mac
      Last edited by Franciskine; 8 april 2008, 21:53.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

neen, ik raad enkel in jouw geval om te beginnen een extreme aan. Nadat je gemerkt hebt hoe makkelijk een applerouter te instaleren is ook voor en met pc loop je snel naar de winkel om de andere.

ps,de extreme is ook al gratis verzending bij de applestore.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht

is toch vrij verwarrend hoor voor eind gebruikers, ben ik niet gewoon van apple

Question: Since AirPort Express only has one Ethernet port, does it act as a LAN port, WAN port, or both?

Answer: Depending on how you have it set up, the Ethernet port can function as a LAN port (defined as either simple bridging or sharing your Internet connection via network address translation) or a WAN port (connecting to your broadband Internet service provider or upstream router). However, it never acts as both simultaneously in the way that the original AirPort Base Station (Graphite) can. When the AirPort Express is using network address translation, the Ethernet port acts as a WAN port. When it is set up as a WDS remote station, it can act as a LAN port. Assuming that your Internet service provider only gives you one IP address (the most common scenario for homes), this means that AirPort Express can only accommodate wired clients when acting as a WDS remote base station or bridge. Therefore, if you need to support wired clients and only want to get one base station (or router, as it's the routing capacity of AirPort Express that is relevant here), you should get the AirPort Extreme Base Station instead.
          bron : http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=108038#4

Het kan dus nat aan, kan dus werken als een router.... maar je kunt dus geen wired clients meer aansluiten, alleen maar draadloze toestellen.

Van dit zou ik dus afblijven. Trouwens apple zijn core business is niet routers en switchen, 't zal wel apparatuur van een ander inzitten, 'k ben wel een apple gebruiker, maar voor mijn netwerk zou ik toch meer vertrouwen op firma's die het als core business hebben.
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Het kan dus nat aan, kan dus werken als een router.... maar je kunt dus geen wired clients meer aansluiten, alleen maar draadloze toestellen.

Van dit zou ik dus afblijven. Trouwens apple zijn core business is niet routers en switchen, 't zal wel apparatuur van een ander inzitten, 'k ben wel een apple gebruiker, maar voor mijn netwerk zou ik toch meer vertrouwen op firma's die het als core business hebben.
            de express is inderdaad beperkt, enkel als draadloze router (of je moet het samen met een hub gebruiken.) De extreme echter heeft dat probleem niet.
            werkt hier al sederd op de markt komen zonder een probleem.
            Het voordeel is natuurlijk als je apple gebruikt, alles er hetzelfde uitziet kwa interface.

Comment

't ja, ik werk nu ook volledig draadloos, ook printen gebeurt nu draadloos, wired clients zijn echt niet nodig, dus dat argument is niet noodzakelijk bepalend voor mijn al of niet aankoop van dat toestel . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                is toch vrij verwarrend hoor voor eind gebruikers, ben ik niet gewoon van apple

bron : http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=108038#4

Dat is geen Router maar eerder een Bridge dan volgens mij
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Neen, 't is nog steeds een router, met NAT, ook al kan je'r geen wired clients bijhangen.

Je kan dan wel bijvoorbeeld een tweede express als AP in 't zelfde wireless netwerk hangen, en gebruiken om een wired client aan het WiFi netwerk te hangen.

Dat van die audio-uitgang is wel tof, maar spijtig enkel met iTunes te gebruiken, of ligt vast welk protocol hiervoor gebruikt wordt? Zou je bijvoorbeeld met Winamp kunnen casten e.d.?

Ik zie misschien een probleem qua bereik, vooral in grotere lokalen/meer muren. De antenne zit ook blijkbaar in de behuizing. Je kan die niet richten, of een externe antenne aansluiten, maar daar is het Express product volgens mij ook niet voor gemaakt.

Bij D-Link blijf ik voortaan weg, wat draadloze producten betreft.

Dave

Update: twee seconden googlen en ik vond dit: http://www.rogueamoeba.com/airfoil/windows/
                  Last edited by GroovBird; 9 april 2008, 12:00. Reden: nieuwe informatie
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
                    Ik kan je de D-Link DIR 635 aanbevelen .
                    Ik heb deze nu een paar maanden in mijn bezit een er hangen 2 bekabelde pc's aan en een draadloze laptop , en alles werkt zonder enig probleem , en ik heb die 89 € betaald als ik het goed voor heb
                    Dus aan jouw de keuze

Groeten ,

Rohnny
                    Ik heb mij onlangs ook een D-Link DIR635 aangeschaft. Zeer tevreden over, nog geen downtime gehad. Ik gebruik hem intensief met 3 pc's waarvan 1 wireless. Zelfs high traffic games op 2 pc's tegelijk zijn geen probleem. Het wifi bereik is ook goed, beter dan mijn vorige Us Robotics en die was al niet slecht.

Comment

Ik zou wel weten wat te kiezen hoor Francis
                      Neem de Airport Extreme, je zal geen spijt krijgen van deze gigabit router met mogelijkheid om printer/USB schijf in je netwerk te koppelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                        Ik zou wel weten wat te kiezen hoor Francis
                        Neem de Airport Extreme, je zal geen spijt krijgen van deze gigabit router met mogelijkheid om printer/USB schijf in je netwerk te koppelen.
                        Vandaag dus besteld he James

Comment

Ik zou kijken of uw spel dat ge koopt wel 20Mbit kan routen ;-)

Poorten zullen wel 100Mbit zijn langs beide kanten,
                          maar er zijn er veel die dit niet hebben aan routing capaciteit.

Comment

Welke ADSL router (met wifi) en usb poort zouden jullie aanraden?
                            Jammer genoeg zit er in een Apple Airport Extreme of Time Capsule geen ADSL modem ingewerkt, die vallen dus al af.

Sven

Comment

Hier een DIR-655 met 2 pc's met PCIe d-link wireless-n kaartjes onder vista. Verliezen soms verbinding bij zware constante downloads, moet dan mijn kaart eens uit/aan zetten onder vista en dan werkt het terug (hatelijk). Ook uit slaap mode komen geeft me dikwijls niet werkende draadloze kaart, moet dan de kaart eens uitschakelen en inschakelen, soms zelfs meerdere malen. Vista is SP1 met alle updates maar het gaf geen verschil met te upgraden naar SP1... Ik gebruik wel de laatste US versie van de firmware op de router, toch eens terug de laatste (veel oudere) europese firmware erop steken later...

Over de Apple Airport Extreme: heb er eentje op m'n werk en inderdaad er zijn problemen met pc's die connecteren en connectie regelmatig verliezen, de apple fora staan er vol over. Heb dit kunnen oplossen met de laatste firmware en een bepaalde instelling veranderen die ik nu niet meteen van buiten weet, als er geïnteresseerden zijn stuur me een PM dan zoek ik het even op.
                              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik heb SMC. En 20 Mbit theoretisch moet je zo door krijgen op een 100 Mbit (ook theoretisch) routerke. WLan vertraagt al wel eens wat. Daar ga je mss. beter voor 3Com, Linksys,... van de betere categorie. Als AP moet dat volstaan m.i..
                                Ik heb zo'n AP+switch, en die hangt gewoon aan mijn Gbit managed switch. Haal dan op WLan (met omni antenne extra erbij) DOORGAANS iets van een 12 Mbit... en op vast 19 Mbit. Momenteel via speednet op WLan net gemeten...:
                                Download Speed: 13607 kbps (1700.9 KB/sec transfer rate)
                                Upload Speed: 490 kbps (61.3 KB/sec transfer rate)
                                Da's met de standaard ingebouwde WLan adapter van de PB laptop. Op de Dell met 3Com insteek haal ik zeker hetzelfde, of iets meer.

Mijn idee? Een Gbit hoeeft niet (al is het bij mij wel handig omdat ik verschillende pc's en een Gbit NAS heb op het bedrade netwerk). Ga liver voor een goede 100 Mbit dan een rotte Gbit router. EN ik vind SMC prijs/kwaliteit nog steeds heel goed.
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X