Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UPDATE : Welke nieuwe router heb ik nodig...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke nieuwe router heb ik nodig...?

Update : Ondertussen heb ik al de hardware bijeenverzameld om alles te doen werken zoals ik wil . . . eindelijk . . . en ... het werkt. Het is zoeken geweest maar het resultaat mag er zijn.

Probleem 1 : De Apple extreme router herkent geen NTFS, dat was het eerste probleem, na omzetting naar FAT 32 konden de externe HD's wel herkend worden maar toch met de nodige problemen.

Dus op zoek naar andere oplossing, die heb ik gevonden in de Belkin Network USB Hub

Tenminste dat dacht ik, ineens blokeerde mijn PC toen ik de verkenner wilde openen om de HD te zien, draadloos verbonden via die Belkin USB hub, op zijn beurt verbonden met de Airport Extreme.

Weer op zoek naar de oorzaak en eindelijk gevonden, je gelooft het niet maar die hub herkent dus geen FAT32

Terug opnieuw geconverterd naar NTFS en alles werd perfect herkend.

Dus onthouden ; Apple - Airport Extreme : geen NTFS
    Belkin USB network hub : geen FAT32

Dit zijn dus dingen die je met een Mac nooit tegenkomt . . . en ook de reden waarom ik nooit een Mac zal kopen, bovengaande problemen oplossen is juist mijn grootste plezier . . . en wat geeft nu net het meeste voldoening . . . zelf dingen kunnen oplossen

Bottom line : ik had de Apple Airport eigenlijk nooit moeten aankopen, ik had het moeten weten . . .Apple . . . ( Grapje he )
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Re: UPDATE : Welke nieuwe router heb ik nodig...?

Om maar eens oude koeien uit de gracht te halen, ik heb me een D-LINK DIR 635 gekocht. Tot nu toe is het toch dikke miserie hoor!!
      Normaal heb ik een snelheid van 54 Mbps, en een "uitstekende" signaalsterkte. Dit zowel op mijn computer (draadloos ) die boven staat, vlakbij de router, als op mijn laptop (eveneens draadloos) in de living.....
      Tot plots die snelheid terugvalt op 21Mbps en ik een "herstellen" moet uitvoeren en dat terwijl de signaalsterkte uitstekend blijft.
      Op mijn email naar D-LINK, nu een week geleden, omtrent dit probleem heb ik nog geen reactie gekregen.
      Zijn hier nog mensen die om de haverklap even moeten "herstellen"? ;-)
      MVG
      Miek

Comment

Re: UPDATE : Welke nieuwe router heb ik nodig...?

DIR 655 hier en met 2 laptops geen probleem, een een ander raar fenomeen op een desktop.
        Maar dat raar fenomeen doet zich ook voor met powerline adapters, ik denk dus niet dat het aan wireless ligt.
        Enkel wired werkt feilloos.

jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Working...
        X