Aan wie mag de politie uw adres doorgeven?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Paspoort en adres
Collapse
X
-
-
Re: Paspoort en adres
Ik dacht : in principe aan niemand. Iedereen, die door zijn functie of beroep je adres nodig heeft, kan gebruik maken van de voor hem/haar toegewezen kanalen.
Het is zoals een bankbediende, die heeft je pincode ook niet nodig om je bankgegevens te raadplegen. Als ie anders niet aan je gegevens kan, dan is het teken dat ie er geen zaken mee heeft....
PS : schiet niet op de pianist aub
-
Ik weet vaniemand die aangereden was op de ring van brussel door een moto.
hij had de nummerplaat kunnen noteren en dit doorgegeven aan de politie.
Een paar dagen later een copie van de pv in de bus met naam en adres van diegene die hem aangereden had.President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk berichtIk weet vaniemand die aangereden was op de ring van brussel door een moto.
hij had de nummerplaat kunnen noteren en dit doorgegeven aan de politie.
Een paar dagen later een copie van de pv in de bus met naam en adres van diegene die hem aangereden had.
Dat lijkt me normaal.
De persoon die aangereden is kan immers een vordering in schadevergoeding tegen de motorrijder stellen.Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk berichtDat lijkt me normaal.
De persoon die aangereden is kan immers een vordering in schadevergoeding tegen de motorrijder stellen.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
De politie zal hem wel aan de tand voelen en nakijken of hij ook schade heeft aan zijn voertuig.
Niet alleen is er hier sprake van vergoeding op burgerlijk gebied maar ook is er een inbreuk gepleegd op de strafwet, nl. niet ter plaatse blijven na een ongeval.
Als het adres gekend is van de dader kan hij alvast worden aangeschreven om de burgerlijke schade te regelen vooraleer het tot een strafproces komt.
Je kan de wet op de privacy ook tot in het absurde interpreteren. Op die manier kan iemand die schade heeft geleden nooit gecompenseerd worden omdat de privacy van de dader moet worden beschermd. Nou moe !
De politie is in ieder geval bevoegd om een nummerplaat na te trekken.
De wet voorziet ook dat het slachtoffer afschrift kan vragen van het PV.Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Comment
-
-
verkeerd geparkeerd?
Parkeerwachters mogen die gegevens niet krijgen.
Licht de situatie eens toe anders.Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk berichtverkeerd geparkeerd?
Parkeerwachters mogen die gegevens niet krijgen.
Licht de situatie eens toe anders.
De politie mag in principe de adressen die gekoppeld zijn aan nummerplaten niet doorgevan aan firma's die parkeerboetes innen.
Sommige vrederechters verwerpen de vordering van die firma's op grond van de wet op de privacy. Bovendien kan men argumenteren dat de vaststelling niet werd gedaan door een bevoegde persoon.
In ieder geval is hierover het laatste woord nog niet gezegd.Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Comment
-
hier in nederland, benaderd de politie degene van het kenteken bij doorrijden, indien ze niet vrijwillig het oplossen dan, wordt er aangifte gedaan van doorrijden na ongeval en dat is strafbaar in nederlandCanon 10D | 28mm f/2.8 | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.8 | 70-200 L f/2.8 USM | 35-350 L f/3.5-5.6 USM |
Sigma 17-35 EX f/2.8-3.5 | 24-70 F/2.8 EX DG Macro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djurre Bekijk berichthier in nederland, benaderd de politie degene van het kenteken bij doorrijden, indien ze niet vrijwillig het oplossen dan, wordt er aangifte gedaan van doorrijden na ongeval en dat is strafbaar in nederland
En ik die dacht dat ze zo'n circusoplossingen alleen in België konden bedenken...Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk berichtDe wet voorziet ook dat het slachtoffer afschrift kan vragen van het PV.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk berichtDan zal ik de federale politie van Antwerpen eens wakker moeten schudden. Enkele weken geleden werd bij ons ingebroken en de agenten namen een verklaring van me af. Ze noteerden alles in een notaboekje maar stelden ter plaatse geen PV op. Ik vroeg een afschrift van het PV om het aan de verzekering te kunnen geven. Ik kreeg enkel een visitekaartje met daarop een dossiernummer. De PV kon volgens die agenten enkel opgevraagd worden door bijvoorbeeld een advocaat die zich met de zaak zal bezighouden. Ik was volgens hen hiertoe niet bevoegd.
Als de beschuldigde nadien ook een verklaring moet afleggen heeft eveneens hij recht op een kopij van "zijn" verklaring.
Je krijgt dus enkel een kopij van uw eigen verklaring, die van de andere kan je zomaar niet krijgen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Dus als de zaak geseponeerd wordt kan je nooit je schade verhalen omdat je de identiteit van de dader niet kent ?
Zo gaat het zeker niet. Ik ken tal van zaken waarbij de burgerlijke partij in geval van niet-vervolging zijn schade kan verhalen voor een burgerlijke rechtbank.
Art. 4 van de voorafgaande titel van het Wetboek van Strafvordering voorziet dat trouwens expliciet. Dus moet je toch ergens aan de identiteitsgegevens van de dader kunnen komen.Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk berichtDus als de zaak geseponeerd wordt kan je nooit je schade verhalen omdat je de identiteit van de dader niet kent ?
Zo gaat het zeker niet. Ik ken tal van zaken waarbij de burgerlijke partij in geval van niet-vervolging zijn schade kan verhalen voor een burgerlijke rechtbank.
Art. 4 van de voorafgaande titel van het Wetboek van Strafvordering voorziet dat trouwens expliciet. Dus moet je toch ergens aan de identiteitsgegevens van de dader kunnen komen.Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtIedereen dat een aangifte doet en waarbij een PV opgesteld wordt heeft recht op een "gratis" kopij van het PV.
Als de beschuldigde nadien ook een verklaring moet afleggen heeft eveneens hij recht op een kopij van "zijn" verklaring.
Je krijgt dus enkel een kopij van uw eigen verklaring, die van de andere kan je zomaar niet krijgen.
Politie heeft een brandblusapparaat meegenomen (werd gebruikt om een glazen deur te verbrijzelen) om vingerafdrukken te zoeken. Blusapparaat werd na 5 dagen teruggebracht "wegens onbruikbare sporen" .
Het zal dus een klacht tegen onbekenden worden.
Comment
Comment