Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spin-off bij droomlaptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spin-off bij droomlaptop

Ik ben ook op zoek naar een laptop die toch een jaartje of 3 goed moet kunnen meegaan met de recente softwareontwikkelingen.
    Waar moet hij aan voldoen:
    * Een 15" breedbeeldscherm (niet groter wegens mee te nemen op reis, ook niet kleiner want kijk er graag een DVD'tje op)
    * Een voldoende grote HD: 120GB+ met min RPM van 5400
    * Min 2 GB dedicated RAM
    * Grafische kaart die soepel overweg kan met grote fotobestanden
    * Een beeldscherm goed genoeg voor fotobewerking waar ik weet dat deze niet ideaal is en zeker geen desktopscherm van Eizo ofzo kan vervangen maar ben dan ook maar een amateurfotograaf
    * DVD schrijver, Blue Ray is geen noodzakelijkheid maar mag
    Last but not least, een prijs van max €2000 incl BTW

Ik kan mijn weg niet zo goed vinden in het MAC OS maar vraag me dan wel af hoe de nieuwe mac's zich gedragen met een Vista erop en of er compatibiliteitsproblemen zijn en wat met die speciale "windows" toetsen (alhoewel ik deze niet gebruik)? Wat met de ingebouwde muis en het 1-knops principe daar ik toch de rechtse muistoets veel gebruik). Ik hou echter alle opties open.

iemand die recent zo'n toestel met gelijkaardige specs heeft gekocht en er dan wel of niet tevreden van is? Ik heb nu een Acer maar de warmteontwikkeling van die latop (een Aspire 5672) is toch fenomenaal.

Alvast bedankt.

Re: Spin-off bij droomlaptop

Indien geen MAC, zou ik eens kijken naar

1) Asus
    2) Dell
    3) HP
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Fujitsu Siemens S6140, Knap toestel, zelf 3 maand in bezit, met ingebouwde sim kaart, overal internet, met gratis photoshop elements, vingerafdruklezer, batterijen gaan bij mijn werk ganse dag mee, kortom super
      Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        Ik kan mijn weg niet zo goed vinden in het MAC OS maar vraag me dan wel af hoe de nieuwe mac's zich gedragen met een Vista erop
        Het computermagazine PC World heeft een test uitgevoerd waaruit bleek dat Vista het beste (lees snelste) draait op een macBook pro .
        The fastest Windows Vista notebook we've tested this year--or for that matter, ever--is a Mac
        Je kan perfect een dualboot draaien, OSX & Vista. Zo kan je OSX evalueren, mocht het je gading niet zijn, kan je er nog enkel Vista op draaien.

Ik zou niet twijfelen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
          Het computermagazine PC World heeft een test uitgevoerd waaruit bleek dat Vista het beste (lees snelste) draait op een macBook pro .
          Uw Engels is ook niet alles. Ze schrijven dat de MacBook Pro de snelste is van alle laptops die ze getest hebben. Ze hebben blijkbaar nog nooit van Clevo gehoord.

Dave
          pixelpusher

Comment

Ik kan mijn weg niet zo goed vinden in het MAC OS maar vraag me dan wel af hoe de nieuwe mac's zich gedragen met een Vista erop en of er compatibiliteitsproblemen zijn en wat met die speciale "windows" toetsen (alhoewel ik deze niet gebruik)? Wat met de ingebouwde muis en het 1-knops principe daar ik toch de rechtse muistoets veel gebruik). Ik hou echter alle opties open.
            Wil dat nu zeggen dat je een Mac zoekt??
            Voor 2000 € een pc vinden met die specs is een lachterje: daarvoor heb je 17" of zelfs groter, met 2 harde schijven van 160 GB of meer en een vette Geforce of Radeon aan boord. Een Macbook daarentegen is iets duurder, maar een Macbook pro met 15" en Core 2 duo plus 2GB geheugen, GF8600GT en HD van 200 GB... dat moet je voor en 1800 € ook vinden. So...??? Geen probleem.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Uw Engels is ook niet alles.
              Dat was geen vertaling (stukje boven Engelse citaat) maar een uitspraak van Apple "Vista runs fastest on a mac according to PC Magazine". Ik had het natuurlijk wat duidelijker kunnen formuleren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Wil dat nu zeggen dat je een Mac zoekt??
                Voor 2000 € een pc vinden met die specs is een lachterje: daarvoor heb je 17" of zelfs groter, met 2 harde schijven van 160 GB of meer en een vette Geforce of Radeon aan boord. Een Macbook daarentegen is iets duurder, maar een Macbook pro met 15" en Core 2 duo plus 2GB geheugen, GF8600GT en HD van 200 GB... dat moet je voor en 1800 € ook vinden. So...??? Geen probleem.
                Nee, ik ben niet specifiek op zoek naar een Apple. En die prijs, ja, misschien det tegenwoordig men een all-round PC kan vinden voor €1600 maar hou alle mogelijkheden open, IBM, HP, Acer, ASUS, Apple, Sony VAIO, ...

Maar nu even terug naar die Apple. In de veronderstelling dat ik nu inderdaad voor Apple zou kiezen en er Vista zou op draaien wat dan met de rechtse muistoets? Die heb ik zeker nodig voor bepaalde programma's.

En even een beetje off-topic. Heeft Apple een facturatieprogramma specifiek aangepast voor de Belgische zelfstandigen?

Comment

=Twizter;1802567

Maar nu even terug naar die Apple. In de veronderstelling dat ik nu inderdaad voor Apple zou kiezen en er Vista zou op draaien wat dan met de rechtse muistoets? Die heb ik zeker nodig voor bepaalde programma's.

En even een beetje off-topic. Heeft Apple een facturatieprogramma specifiek aangepast voor de Belgische zelfstandigen?

Die rechtermuis toets is geen probleem, die 1 knops muis ziet het verschil tussen rechts en links drukken gewoon een kwestie van instellingen

Voor boekhoud soft op mac, vrees ik voor de zaak, 'k zie veel klanten die alleen mac in hun netwerk hebben, en die via parallels xp draaien om hun boekhoudkundige software te draaien, maja sommigen zitten zelfs nog altijd met een dos pakket te werken. Die xp onder parallels is zeker geen probleem, 'k heb de indruk dat het daar sneller draait, dan op mijn dell laptop
                  Last edited by Franciskine; 6 april 2008, 20:11.
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Als je 't geld eraan wil spenderen, en een MacBook Pro is voldoende qua hardware, dan is het geen slecht gerief denk ik.

Al ga je wel de nodige rel uitlokken als dan een Apple fanaat merkt dat je'r Vista op draait...
                    pixelpusher

Comment

'k Ben eens gaan kijken bij Dell. Disclaimer: ik ben al jaren trouwe klant.

Maar 1300 euro voor een XPS M1530 met 2GB ram, 250GB HDD en Blu-Ray lezer/schrijver, is geen slechte koop. Als het budget je toelaat, kan je daar nog eens RAM, hogere resolutie beeldscherm, grotere schijf enzo aan toevoegen. Ik kwam met moeite aan 2000 euro.

Als je van film houdt, dan kan je die Blu-Ray best pruimen. Ik ben er zelf al aan verknocht, ik koop geen DVDs meer en mijn videotheek biedt al een behoorlijk aanbod dat snel uitbreidt.

Om Blu-Ray's the schrijven is het nog wat vroeg: de schijfjes zijn nog veel te duur en backups op optische schijfjes zijn ook bij mij steeds minder in trek.

Dave
                      pixelpusher

Comment

Working...
                      X