Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opslagen foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• opslagen foto's

Hey,
    Ik heb een 'probleempje', ik trek geweldig graag veel foto's waarvan we de 'goede' exemplaren afdrukken en nog in een ouderwetse fotoalbum kleven. De overige foto's zet ik op DVD's maar nu had ik enkele weken geleden een DVD van een 5tal jaren geleden en die was niet meer leesbaar. Gelukkig stonden daar foto's op die ik ook nog op een andere DVD had gezet. Nu zou ik graag een externe harde schijf kopen om al die foto's op te slagen.Ik heb al wat rond gekeken op het internet maar je vindt geweldig veel merken en soorten.
    mijn vraag: hebben jullie een merk waarvan jullie zeggen van dat zeker wel of niet kopen??
    Het volgende vraag ik me ook af: als je een externe harde schijf verplaatst, heb je dan kans dat je gegevens weg zijn? Want dan kan ik misschien beter opteren voor een draagbare schijf. Het valt wel op dat die een stuk duurder zijn.
    alvast bedankt!
    Slaets

Re: opslagen foto's

Oorspronkelijk geplaatst door Slaets Bekijk bericht
    Hey,
    Ik heb een 'probleempje', ik trek geweldig graag veel foto's waarvan we de 'goede' exemplaren afdrukken en nog in een ouderwetse fotoalbum kleven. De overige foto's zet ik op DVD's maar nu had ik enkele weken geleden een DVD van een 5tal jaren geleden en die was niet meer leesbaar. Gelukkig stonden daar foto's op die ik ook nog op een andere DVD had gezet. Nu zou ik graag een externe harde schijf kopen om al die foto's op te slagen.Ik heb al wat rond gekeken op het internet maar je vindt geweldig veel merken en soorten.
    mijn vraag: hebben jullie een merk waarvan jullie zeggen van dat zeker wel of niet kopen??
    Het volgende vraag ik me ook af: als je een externe harde schijf verplaatst, heb je dan kans dat je gegevens weg zijn? Want dan kan ik misschien beter opteren voor een draagbare schijf. Het valt wel op dat die een stuk duurder zijn.
    alvast bedankt!
    Slaets

++
    LaCie
    WD
    Iomega
    ..

--
    Medion (mijn opinie, wil er geen discussie mee starten)
    Packard Bell
    Andere cheap ass merken.

Persoonlijk zou ik voor de LaCie gaan.

Een externe HD geconnecteerd via USB/FireWire/eSata behoudt zijn data wanneer je die verplaatst. Behalve als je er te wild mee omspringt en die aan te grote schokken blootstelt.
    Een portable HD is waarschijnlijk eentje zonder externe voeding, die dus voeding haalt uit je USB poorten?

Als het gewoon als archief/backup is dan zou ik een gewone externe schijf nemen. Die kun je gerust aan een andere pc hangen, maar je moet wel een externe voeding 'meesleuren'.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
    X