Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op reis naar de Pyreneen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Op reis naar de Pyreneen

    Hoi,

    ik lees hier met veel interesse alles wat geschreven word. Ik heb al enkele sites bij mijn favorieten staan. www.tamtamlodge.com van de camping, maar niet allemaal daar naartoe hé,allé toch niet in juli. www.carcasonne.org officiele website van de stad, in het nederlands.http://home.scarlet.be/~mirepoix/streek/circuit02.htm een site met rondritten in de buurt in het nederlands.Best de moeite, niet voor de rondritten maar voor de bezienswaardigheden.
    En zoals het al geschreven staat vertrekken wij om 10 uur 's avonds zodat we 's morgens al ver weg zijn, en dat we voor de middagwarmte ter plekke zijn, en zodat we 's avonds naar het vuurwerk kunnen gaan zien.

    Alvast allemaal heel hartelijk bedankt

    Grz chriko en co
    Last edited by chriko; 4 mei 2008, 13:28.
    Wat moet dat moet zoals het moet.

    Comment


    • #17
      Re: Op reis naar de Pyreneen

      In tegenstelling tot wat velen denken hoeft Parijs niet altijd een nachtmerrie te zijn om te passeren. Timing is uitermate belangrijk natuurlijk.
      Veel verkeersinfo vindt je op http://www.sytadin.fr/
      Indien je rond de middag of 's avonds zeer laat Parijs passeert valt het nog allemaal wat mee en is het zeker niet waard om vele kilometers te moeten omrijden via Lyon op een autosnelweg die waarschijnlijk propvol zal zitten met zonnekloppers.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #18
        Re: Op reis naar de Pyreneen

        Heel nuttige tip vantje ;Zit al in mijn favorieten, dank u.
        Persoonlijk nog nooit prblemen gehad in Parijs ,Brussel is véééél slechter.
        Groetjes G.

        Comment


        • #19
          Re: Op reis naar de Pyreneen

          Hoi Mawimbi,
          en al thuis gekomen na de TamTamLodge. Reusachtig was het daar, enkel een beetje te veel wind naar onze goesting. Maar zoals je zei, ongelooflijke rust en gezellige mensen daar.Miryam en Hans zijn dan wel Nederlanders (grapje) maar ze weten het daar wel te smaken.Het sanitair is wel heel eenvoudig maar dat had ook zijn charmes, en al goed dat we verwittigd waren want anders hadden wij daar nooit blijven staan. Onze kinderen vonden het eerst maar heel raar en "bangelijk"om naar boven te rijden en dan de tweede keer nog 's nachts na het vuurwerk in Carcassonne, donker zenne. Maar als we na 5 dagen richting Millau (Gorges de Tarne, ook mooi en fotografisch) reden dan hadden ze toch wel alle 5 spijt dat het hier al moest stoppen.Wij vonden het alvast een prachtige en fotografische streek maar het is inderdaad spijtig dat de camping zo ver overal afgelegen is, want wij zijn nogal cultureel reizende mensen. Wij willen onze kinderen iets bijbrengen over de streek waar we zijn en dat is daar nogal moeilijk (minstens een uur rijden voor je ergens bij bent). Vorig jaar in de Dordogne (Sarlat -La -Caneda) was dat totaal geen probleem, alles in een paar kilometer van de tent.

          Alvast bedankt voor de goede info
          Chriko en gezin
          Wat moet dat moet zoals het moet.

          Comment


          • #20
            Re: Op reis naar de Pyreneen

            Ben te laat actief geworden op BD om je verder te helpen, maar voor degenen die nog info willen over de streek hier, PM me gerust. Ik woon op 25 km van Carcassonne en 15 km van Limoux.
            Het vuurwerk was dit jaar van belachelijke kwaliteit maar volgens de media lag dit aan een programmeringsfout en is dus de mmer dan helft van de pijlen niet de lucht ingegaan...
            Jammer voor degenen die lang in de file gestaan hebben voor niks...
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

            Comment

            Working...
            X