Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op reis naar de Pyreneen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op reis naar de Pyreneen

    Hoi,
    ik zoek, samen met mijn echtgenote en 5 kinderen van 7 tot 15 jaar, op reis te gaan richting de pyreneen. Iets voorbij Carcasonne op een camping,liefst op de camping Tam Tam Lodge nabij Salvezines. Nu ben ik aan het denken om met de wagen op 13 juli 2008 rond 10 uur 's avonds te vertrekken, in de buurt van Antwerpen, maar rij ik dan het best over Parijs of over Luxemburg,Lyon. De afstand en reistijd is het zelfde, volgens Michelin, maar sta ik dan niet in de file rond Lyon. Het is een dilemma dat ik zelf niet kan oplossen en daarom vraag ik het hier even.

    Is er nog iets dat zeker de moeite waard is om te gaan bekijken, buiten Carcasonne en de Katharenburchten, en waar kan ik aan brochures geraken,liefst nederlandstalige daar mijn jongste kinderen er zeer mee begaan zijn en nog geen frans kunnen lezen. Mijn frans is ook niet het beste maar ik kan het wel lezen en begrijpen, maar alles vertalen is ook niet aan mij besteedt.

    Alvast bedankt

    Grz chriko
    Wat moet dat moet zoals het moet.

  • #2
    Re: Op reis naar de Pyreneen

    Beste familie,

    Op uw vraag of u best langs Parijs dan wel Lyon naar Tamtam Lodge zou rijden, kan ik geen afdoend antwoord geven. Wij hebben deze camping vorig jaar bezocht, zijn zelf langs Parijs gereden en gaan deze zomer op uitdrukkelijke vraag van de kinderen naar dezelfde plaats terug. 't Is een zalige plaats voor wie graag midden in de natuur verblijft en weinig behoefde heeft aan comfort, maar wel heel erg afgelegen. Ter illustratie : voor de dichtstbijzijnde winkel die naam waardig moet u rekenen op een rit van 45 min. waarvan 20 min. haarspeldbochten om beneden in het dorp te komen. Contacteer me gerust als u nog wat wil weten. Info over uitstappen in de omgeving vindt u op de website van Tamtam Lodge.

    Vriendelijke groeten en wie weet, komen we mekaar er in juli nog tegen.

    Mawimbi

    Comment


    • #3
      Re: Op reis naar de Pyreneen

      Beste,


      Over een reisweg valt te redetwisten ...

      Maar weet wel .... 14 juillet ... dat kan in FR een echte hel zijn. De Fransen hunne feestdag.


      Geert
      Nikon D80

      Comment


      • #4
        Re: Op reis naar de Pyreneen

        Geef eens een pm ik zal het je haarfijn uitleggen ,voorlopig nog over Luxemburg noch over Lyon ,heel duur &veel file

        Comment


        • #5
          Re: Op reis naar de Pyreneen

          Hallo Galamus,

          Wij rijden ook die kant uit deze zomer, dus kan dat PM'eke ook naar hier aub?

          Jaja

          Oorspronkelijk geplaatst door Galamus Bekijk bericht
          Geef eens een pm ik zal het je haarfijn uitleggen ,voorlopig nog over Luxemburg noch over Lyon ,heel duur &veel file
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Op reis naar de Pyreneen

            Ik vertrek ook op 8 mei, dus zeker welkom...

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Op reis naar de Pyreneen

              U vraagt wij draaien ,maar 't zal voor morgen zijn , met de nodige tips & trucks .

              Comment


              • #8
                Re: Op reis naar de Pyreneen

                Galamus, uit uw nickname leid ik af dat u een speciale band hebt met die reisbestemming omwille van de gelijknamige gorges in de streek. Graag zou ik ook delen in uw ervaring wat de beste route naar ginds betreft.
                Alvast bedankt,
                Mawimbi

                Comment


                • #9
                  Re: Op reis naar de Pyreneen

                  @ Mawimbi , ik zal dat met plezier met u delen of het vandaag nog kan kan ik echter niet beloven.Goed opgemerkt van die gorge al geweest ?
                  Op vraag van chriko
                  www.payscathare.org ook in engels & duits
                  www.katharen.be of NL
                  www.linternaute.com (over heel frankrijk)
                  En last but not least
                  www.franceguide.com (klik Brochures , veel te downloaden)
                  Bovenstaande is de officiele site van Maison de la France
                  Gulden Vlieslaan ,21
                  1050 Brussel
                  Tel 0902/88.025
                  Hopelijk hebben jullie hier iets aan,groetjes Galamus.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op reis naar de Pyreneen

                    Gorge is prachtig. Heb die gedaan met avondlicht. Jammer genoeg toen geen toestel bij en drie kleine kinderen aan boord.
                    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op reis naar de Pyreneen

                      Galamus,
                      Ja, ik ben er al geweest, maar was toen niet geïnformeerd over de verkeersregeling tijdens de zomermaanden waardoor de uitstap enigszins tegenviel. Als we deze zomer terug gaan zal het te voet zijn gelijk de apostelen, want de gorges zijn te mooi om alleen maar in opgelegd tempo doorheen te rijden.

                      Mawimbi

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op reis naar de Pyreneen

                        Mawimbi,
                        Oei ze hebben het dus aangedurft om achter mijn rug verkeers regels op te leggen in Mijn Gorge,daar wist ik niks van .Op piekdagen in het zomerseizoen is het af te raden aan caravan's en mobile homes de gorge te nemen ,hoge brede wagens kunnen nauwelijks hun bocht halen omdat er op sommige plaatsen overhangende rotsen zijn ,ik heb er dan ook al enkele zien moeten achteruit rijden dan krijg je het pas Spaans benauwd. De richting naar Spanje is mi de mooiste.
                        Groetjes,G

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op reis naar de Pyreneen

                          vorig jaar ben ik naar andorra geweest met drie kinderen maar met een tussenstop van 2 dagen in Carcasonne : met een zeer specifieke redenen het vuurwerk van 14 juli te fotograferen. nog nooit zo'n spectaculair vuurwerk gezien tussen enkele miljoenen kijkers ( vanaf de middag zocht men al plaatsjes in het park) , ik genoot lekker op het balkon van het hotel. dus zeker de moeite ,
                          er is in die streek enorm veel te zien, (stabels bochures nog over maar die vind je in elke toeritische dienst of attractie terug).

                          Qua verkeer: niet over lyon rijden. Ik heb gereden vanaf de vroege ochtend via Kortrik-rijsel-parijs-orleans-Limoges- toulouse-carcasonne. 10 uur
                          via lyon volg je echt alle zonnekloppers naar spanje (echt té druk) eventueel kun je niet via toulouse rijden maar via het fotogenerieke viaduct van milau (iets drukker, iets langer en iets kostelijker). Probeer parijs zo vroeg mogelijk door te komen, zeker voor (of na ) ochtendspits
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                          IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op reis naar de Pyreneen

                            Dit is een zeer interessante streek.
                            Als vertekbasis moet je zeker Carcassonne nemen waar je 1 à 2 dagen aan
                            kan spenderen. Deze streek heeft een rijke maar wrede geschiedenis.
                            Er is de alombekende katharenroute, wat in feite neer komt op een reeks
                            hoog in de bergen gelegen burchten waarvan er meerdere als toevluchtsoord
                            werden gebruikt door de katharen om zich te beschermen tegen vervolging,
                            enz. ( p.s. deze burchten werden dus NIET door de katharen zelf opgericht )
                            Zo heb je de burchten; lastours, peyrepertuse, queribus , puilaurens, montsegur en nog
                            meerdere ( zie toeristische info. )
                            De katharen: betekent: de zuiveren - vandaar komt ook het woord ketter.
                            Om echter een goed beeld te krijgen van de leefwereld der katharen en hun
                            geschiedenis is er één boek dat je vooraf MOET gelezen hebben en wel
                            het befaamde historische werk: MONTAILLOU van Emmanuel Le Roy Ladurie.
                            Dit is werkelijk een meesterwerk van geschiedschrijving en vertelt je over
                            een kleine gemeenschap ( het dorpje Montaillou ) waar één van de laatste
                            katharengemeenschappen leefde.
                            Ik herhaal, dit moet je gelezen hebben, om te weten wat je ziet en niet meer
                            ziet!!!
                            Tevens is een bezoek aan dit dorpje natuurlijk ook aangewezen. Ga dan eens naar
                            het kleine kerkhofje en je zal namen terugvinden die ook voorkwamen in het boek ( 13e eeuw! )
                            Last edited by dyafani; 28 april 2008, 12:40.
                            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op reis naar de Pyreneen

                              Dank u Dyafany goede tip dat boek
                              Groetjes G.

                              Comment

                              Working...
                              X