Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weerstation (draadloos)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Weerstation (draadloos)

Ik ben op zoek naar een draadloos weerstation.

Wie kan me welk merk aanraden en waarom?

Liefst een zo volledig mogelijk, maar niet overdreven duur (+- 100 - 150 €).

Welke merken zijn goed? Ik ken enkel Oregon.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Re: Weerstation (draadloos)

nu oregon is een van de betere merken waar je zeker , volgens mij, niet mee verkeerd kan lopen.

Technisch zijn ze sterk + ze hebben -toch bij hun laatste reeksen- een beetje gevoel voor design. (toffe functie is het verwisselen van de kleuren naargelang het weer, handig zonder veel na te denken)

een goed om te beginnen, is een WMR 100 TH (129€)

Mvg,

Vincent Vanhumbeeck
    Last edited by viniv; 26 maart 2008, 15:08. Reden: modeletje bijgeschreven
    Vincent blogt

Comment

Ik heb er hier een van "den Aldi", en dat werkt prima.

Hoeveel dat gekost heeft, dat weet ik niet meer, maar het zal zeker geen 100 euro geweest zijn.

Maar eigenlijk heb ik dat niet nodig, want zo'n 300m hier vandaan staat een echt weerstation:
      Het actueel weer in Beerse pwsWD FreshWD meters Regenradar Bliksemdetectie Temperatuur Brandgevaar Meer weercam 1 (noord) weercam 2 (zuid) weercam 3 (oost) nu t
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik heb er hier een van "den Aldi", en dat werkt prima.

Hoeveel dat gekost heeft, dat weet ik niet meer, maar het zal zeker geen 100 euro geweest zijn.

Maar eigenlijk heb ik dat niet nodig, want zo'n 300m hier vandaan staat een echt weerstation:
        http://www.weerstationkempen.be/
        Had die van de Aldi ook maar heb die in een 'bui' eens weggegeven
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb hier een Oregon hangen heb hem al een 5 tal jaar en ben er nog altijd tevreden over
          Mvg. Renzowoef
          Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Ik heb bij www.weershop.be het weerstation model "Stratos" gekocht.

Functioneert heel goed, heeft ook functie voor meting windsnelheid en neerslag.

Er staat bij weershop opgegeven dat ze groothandel zijn, maar ze versturen ook naar particulieren.

Comment

Heb al 3 jaar eentje van den Aldi .. 24,99€ ze gooien je tegenwoordig dood met die dingen ! iedereen heeft er al bijna een .. binnenkort kun je probleemloos de sensoren van je buurman/vrouw uitlezen (vanop afstand LOL!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                Ik heb bij www.weershop.be het weerstation model "Stratos" gekocht.

Functioneert heel goed, heeft ook functie voor meting windsnelheid en neerslag.

Er staat bij weershop opgegeven dat ze groothandel zijn, maar ze versturen ook naar particulieren.
                He, dat is wel een goede tip en niet duur ook ivm die andere modellen die ook weer/wind/regen meten.

Thx!

Nog een vraagje, moet je de pluviometer manueel ledigen of gebeurt dit automatisch?

Comment

heb hier tot volle tevredenheid een Cresta, dacht iets van 60 Euro.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nog een vraagje, moet je de pluviometer manueel ledigen of gebeurt dit automatisch?
                    Je gelooft het nooit voor die prijs, maar automatisch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                      Je gelooft het nooit voor die prijs, maar automatisch
                      Netjes!

Heb nu interesse in deze:

Voordeel is dat je die ook gewoon in het stopcontact kan stoppen (ipv batterijen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black [email
                        B@ndit;1790261]...zo[/email]'n 300m hier vandaan staat een echt weerstation:
                        http://www.weerstationkempen.be/
                        Dank voor die link, Bart. Wist niet dat er eentje zo dicht in de buurt stond!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                        X