Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hotel nabij disneyland?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hotel nabij disneyland?

In het najaar trekken we voor de eerste keer naar Disneyland.

We hopen op prachtige foto's, al vrezen we dat het niet echt praktisch zal zijn om daar met een reflex rond te sukkelen en ook nog eens nu en dan een attractie mee te pikken. Maar ja, dat lost wellicht zichzelf op...

Nu mijn belangrijkste vraag:
    Welk hotel heb jij al bezocht en kan je echt aanraden?

Het mogen Disneyhotels zijn of andere.

Het belangrijkste is vooral de bereikbaarheid van het park en het TGV station.

Alvast bedankt!

Re: hotel nabij disneyland?

Oorspronkelijk geplaatst door exes Bekijk bericht
    Het belangrijkste is vooral de bereikbaarheid van het park en het TGV station.

Alvast bedankt!
    dat laatste is geen probleem als je 1 van de (5) disney hotels neemt.
    er rijden constant gratis bussen van alle hotels naar het TGV station, wat vlak aan de ingang van het park ligt.

mijn ervaring is Newport Bay...een van de grootste (1500 kamers)...veel ambiance en imo best gezellig...

New York ligt korter, maar is heel kill en zakelijk...kamers zijn echt art deco.maar er is weinig sfeer...
    de service is dan weer merkelijk beter...je hoeft daar niet naar je bagage te kijken.
    downside is, ik heb daar die disneyfiguurtjes zien staan met 'n fotograaf en er stond geen enkel kind...triestig
    voor ons ( maakte dat weinig uit want de Bar was dan weer echt top gezellig)

'n jaartje terug is mijn vrouw, dochter en kleinkind in het disneyhotel geweest(wat vlak aan het park ligt)...ze vond het zeer goed en daar lopen de hele dag disneyfigueren rond...als het dus om de foto's gaat
    mooie ervaring, maar vrij duur...
    ik vind eurodisney sowieso erg duur en als je met je kinderen gaat, liefst niet als ze 2 a 3 jaar zijn...ze hebben er niks aan en ze mogen in de meeste attracties niet deelnemen omwille van de max lengte...

ik zie dat ik nog wat foto's heb staan op pixagogo...

op de 4 foto zie je het newport bay hotel liggen...

Comment

Wij hebben Disneyland Parijs reeds 2x bezocht. Volgens mij neem je best een Disney-Hotel. Je betaalt ietsje meer maar je kan genieten van de bussen die op en af rijden. Bovendien krijg je een speed-pass (3dagen/2nachten verblijf) waarmee je kan "voorsteken" op de attracties. Je kan dan binnen langs een apparte ingang waardoor je de lange rijen wachten achter je laat.
      De eerste keer hebben we geboekt in Sequoia lodge. Dit was toen het middelste Disneyhotel qua prijs. De 2e maal sliepen we in het goedkoopste Disneyhotel. De naam schiet me nu niet te binnen. De kamers zijn een beetje kleiner en eenvoudiger maar dat stoorde ons niet. Je gebruikt je kamer toch enkel om te slapen. Na het sluiten van het park kan je nog terecht net buiten het park voor animatie en 's avonds is er nog de stoet. Natuurlijk had je in Sequoia Lodge meer extra's (sauna, zwembad...). Het ontbrak ons echter aan de nodige tijd om de extra's te gebruiken. Verloren geld dus.
      Volgend jaar gaan we voor een 3e maal en we nemen terug het goedkoopste Disneyhotel.
      Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten en veel plezier, Luc

Comment

bedankt voor de tips!

We denken ook eerder aan een disney hotel, maar eigenlijk zijn ze best duur.

Een mobilhome huren voor een weekend lijkt mij ook een optie! De mobilhome mag naar het schijnt op de parking.
        (Ik weet natuurlijk niet hoe ver die parking van het park zelf is gelegen.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exes Bekijk bericht
          bedankt voor de tips!

We denken ook eerder aan een disney hotel, maar eigenlijk zijn ze best duur.

Een mobilhome huren voor een weekend lijkt mij ook een optie! De mobilhome mag naar het schijnt op de parking.
          (Ik weet natuurlijk niet hoe ver die parking van het park zelf is gelegen.)
          de parking ligt redelijk kort aan de village street en dan ben ~250m vanaf de uitgang parking naar het station....(ruw geschat )
          vanaf daar ga je links ~100 m naar de disney studio's en ietsje verder rechts naar ingang park

aan de uitgang van village street mag je vrij door (richting station), maar bij terugkeer (vanaf station) wordt je wel degelijk gescreened met metaaldetector en moet je handbagage en dergelijke laten inspecteren....vanaf daar heb je immers toegang naar de disney hotels...new york en newport bay

PS je hebt ook nog Santa fe (disney hotel)
          dit is het goedkoopst, maar hier heb geen ervaring mee...

Comment

vorig jaar nog eens naar disney getrokken, voor de vijfde keer ondertussen , we hebben zo een lichte verslaving opgelopen . Meestal logeren we in Santa Fé, iets goedkoper, maar voor wat het moet dienen voor ons (slapen en ontbijt) meer dan genoeg. Ooit één maal in Mövenpick Dreamcastle (van naam veranderd dacht ik) en dat was meer dan toppie in orde zulle, lekker ontbijt en héél mooi ingericht, wel net buiten het park gelegen, maar er zijn regelmatig bussen, en pakweg 5 minuten rijden, dus geen enkel probleem. Behalve de davy crocket ranch kan je eigenlijk weinig verkeerd kiezen, maar gezien je goede verbinding met TGV hebt, dan is dit al quasi uitgesloten.

De laatste keer koos ik voor een kleine uitrusting, 5D, 17-40, 2 CF kaartjes van 2gb (wel boordevol geschoten), 2 reservebatterijen en 2 filters (UV en circ. polarizatie filter), en 'k heb niet echt een telelens gemist ter plaatste. Een statief had ik niet nodig dankzij de ISO3200, maar voor 's avonds, kan een monopod evenwel interessant zijn als je de iso waarde alsnog lager wil houden.

mvg,
            Johan

Comment

Maar hoe neem je die dingen dan mee op attracties?

Ik kan mij inbeelden dat dat niet bepaald materiaal is om mee op de space mountain te kruipen

En wij gaan maar met 2 personen, dus niemand zal achterblijven om op onze spullen te letten ;(

Comment

Hier ook een Santa Fé verblijver. Is goed meegevallen, ligt op 10 minuutjes te voet wandelen van de ingang van het park zelf en bij goed weer is het een zeer aangename wandeling... Vorig jaar in maart geweest, foto's hier: http://pollet.zenfolio.com/p609896755/

Het santa fé ligt ook rustig, geen of weinig passage (dus geen lawaai 's nachts)

Hoe gerief meenemen: 2x slingshot 200AW rugzakken waren perfect, gewoon naar voor draaien als je op een attractie gaat...
                En bij een regenbui haal je de ingebouwde regencover eruit...
                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Wat betreft het dragen van de uitrusting in bv spacemountain had ik het geluk om dat te kunnen afgeven aan
                  mijne wederhelft die er goed op lette tijdens de helse ritten Ik had een kleine toploader mee, maar een slingshot
                  kan evengoed of is misschien nog beter.

Als het iets rustiger gaat, kan de camera eventueel zelfs gebruikt worden,
                  bijvoorbeeld : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=191604

Nog een paar andere disney reeksen van mijn hand :
                  De Nautilus : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=189904
                  's Avonds : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=195951

Mvg, Johan

Comment

Hey juppekes

Wij gaan dit jaar ook naar Disneyland voor de eerste keer

Wij hebben ook besloten om te overnachten in Santa Fé, voor ons zessen kwam dit €170 duurder uit dan dat we een hotel namen iets verder.
                    Bootjes

Comment

welke periodes zijn er eigenlijk echt het drukst?

Ik zou graag gaan op een iets rustiger moment.

Ik weet dat dat daar nogal hoog gegrepen is, maar het moet toch mogelijk zijn hé

Comment

Weekdagen buiten de schoolvakantie

Ik denk dat het in Disneyland élk weekend gewoon druk is. Ik ben deze maand nog een weekend geweest. Het was wel druk maar goed te doen. In de weekends is het park ook vrij lang open, en via je hotel kun je een pasje krijgen zodat je vroeger het park in kan dan gewone dagbezoekers.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                        X