Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
welke oplossingen zijn mogelijk om een grote(re) flatscreen te gaan gebruiken op mijn Asus V7.
Ik kan natuurlijk het grote scherm er gewoon naast zetten, maar zou liever ALLEEN de grote flatscreen gaan gebruiken en de laptop dichtgeklapt laten ...
Re: Asus laptop : hoe extern flatscreen gebruiken ?
Voor dockings moet je maar eens googlen...
Voor je scherm: ofwel via Windows Beeldscherminstellingen, ofwel via Fn+F8 (dat is bij een Dell toch die combinatie, zoek op je toetsenbord een schermpje, of tekst LCD/CRT, die knoppen zijn het)
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...] Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
HDMI en VGA hebben die dacht ik... DVI-D zou beste zijn voor TFT.
Tenzij je gelijk een scherm met HDMI aansluiting koopt. Kan je die videofims afspelen ook.
Of je hangt aan die HDMI een verloopkabel naar DVI-D.
Zou allemaal moeten gaan zonder veel probs.
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
wat bedoel je trouwens met een flatscreen? een tft computerscherm of een LCD/plasma-tv?
Om de uitvoer van je laptop te regelen moet je inderdaad een Fn+functietoets indrukken zoals ajuin vertelde...
ik bedoel een aparte tft ...
maar ik zocht naar een optie waarbij ik de laptop kan dichtklappen en kan werken via ander keyboard ...
Ondertussen heb ik een bakje gevonden op 't net ( DualHead2Go ) waarmee ik 2 extra schermen kan koppelen via de analoge uitgang op mijn laptop ...
maar dan moet ik enkel nog zoeken hoe ik met een extern keyboard en zo aan de slag kan, en dit zonder mijn werktafel vol draden etc te gooien ...
HDMI en VGA hebben die dacht ik... DVI-D zou beste zijn voor TFT.
Tenzij je gelijk een scherm met HDMI aansluiting koopt. Kan je die videofims afspelen ook.
Of je hangt aan die HDMI een verloopkabel naar DVI-D.
Zou allemaal moeten gaan zonder veel probs.
bedankt ... maar is allemaal meer dan latijn voor me.
Wil dus op de eenvoudigste manier gewoon dual kunnen werken ...
schermpje met toolbars en windows en scherm met mijn te bewerken grafisch canvas ... meer niet.
Misschien maar gewoon een tft aan de muur hangen, maar kan ik dan de output wel splitsen in dual ?
Misschien maar gewoon een tft aan de muur hangen, maar kan ik dan de output wel splitsen in dual ?
ik heb mijn laptop in een dockingstation zitten (HP laptop) en heb een TFT via DVI (witte brede uitgang) aangesloten. Laptop zelf is dicht en via docking ook keyb/muis/netwerk/... aangesloten... Ik kan ook mijn scherm openzetten en het bureaublad verdelen over beide schermen maar omdat ingebouwd 15" is en extern 19" werkt dit niet aangenaam...
Of je via dat verloopstuk kan splitsen over beide schermen, vrees ik voor omdat het signaal van 1 uitgang komt. Of er moest aangepaste software bij die verloopkabel zitten...
bedankt ... maar is allemaal meer dan latijn voor me.
Wil dus op de eenvoudigste manier gewoon dual kunnen werken ...
schermpje met toolbars en windows en scherm met mijn te bewerken grafisch canvas ... meer niet.
Die analoge prul via kastjes en zo...??? Als je wil gaan foto's bewerken via dat scherm, dan kan je beter een deftig signaal erop hebben. Aangezien je blijkbaar niet thuis bent in die technische zaken daaromtren:
=> Hang idd. die TFT aan de muur, en koop een docking station. Daarop kan je gewoon een toetsenbord aansluiten, en dat scherm. Je klikt je laptop erin en je kan werken, en je kan zonder kabelgedoe je laptop weer losklikken en meenemen.
Links op de achterkant je toetsenbord aansluiten, en op de witte connector(tweede van rechts op de foto) je TFT scherm met DVI-kabeltje pluggen.
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
bedankt,
maar volgens mijn pc boer bestaat er voor de V7 geen docking station ...
ik vermoed dat ie te breed is ... zou anders wel de max zijn ...
En zo'n witte connector zit op mijn laptop niet op ...
alleen een scherm connector en een parallelle poort ( denk ik )
Die analoge prul via kastjes en zo...??? Als je wil gaan foto's bewerken via dat scherm, dan kan je beter een deftig signaal erop hebben. Aangezien je blijkbaar niet thuis bent in die technische zaken daaromtren:
=> Hang idd. die TFT aan de muur, en koop een docking station. Daarop kan je gewoon een toetsenbord aansluiten, en dat scherm. Je klikt je laptop erin en je kan werken, en je kan zonder kabelgedoe je laptop weer losklikken en meenemen.
Links op de achterkant je toetsenbord aansluiten, en op de witte connector(tweede van rechts op de foto) je TFT scherm met DVI-kabeltje pluggen.
Comment