Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Visitekaartjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Visitekaartjes

hoi,

Ik heb visitekaartjes gemaakt in een programma die enkel kan exporteren naar tiff, png, bmp en jpeg.

De firma die ze zal dukken vraagt mij nu om een indesign file te leveren of een pdf met de snijtekens op.

Hoe kan ik gemakkelijkst snijtekens op mijn kaartjes krijgen, en kunnen ze dit niet zelf toevoegen als ze een tiff of png hebben?

mvg, en dank
    Louis van de zonnepanelen
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Re: Visitekaartjes

Het beste is als je enkele mm afloop hebt (zodat als de de kaartjes een mm langer snijden er niet een wit randje zichtbaar is), vandaar dat ze een indesignbestand zullen vragen (hoewel pdf ook zou moeten gaan).

Je kan dus best je bestand exporteren (tiff of jpg) mét enkele mm rand, dus bv 92x62mm ofzo, ipv 85x55mm en dit in indesign plaatsen in een bestand van 85x55mm. Dan kunnen ze dat afprinten met cropmarks.
    Zorg er dan wel voor dat je de tiff of jpg ook meestuurt. Als je bestand in indesign gelinkt is zit het namelijk niet in de file (je kan het wel in het indesignbestand steken door het niet te linken).

Hopelijk genoeg uitleg?
    www.katrijnmichiels.be | blog

Comment

Re: Visitekaartjes

De reden dat men een InDesign of PDF bestand vraagt is omdat men liefst vertrekt vanaf een bestand met vectoren. Het programma dat je gebruikt levert blijkbaar alleen bitmaps af. Dat is niet de manier om iets naar een drukker te sturen.

Misschien spreek je beter af met je drukker dat ze je kaartje nabootsen.

Dave
      pixelpusher

Comment

Working...
      X