Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherm laptop optimaliseren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• scherm laptop optimaliseren

ik merk dat de kleurtemperatuur die het scherm van mijn laptop weergeeft een pak te koud is, bestaat er een programma waarin je zulke dingen makkelijk kan aanpassen? ik heb geen zin om dure calibratie soft/hardware aan te schaffen enkel daarvoor.
    de 3D hardware is een intel GMA X3100

ik zoek dus een programma dat mij toelaat wat meer instellingen weer te geven voor mijn laptop scherm, standaard kan ik enkel gamma,brightness en contrast instellen, maar met deze instellingen krijg ik het niet goed
    ah ja, OS is Vista
    Last edited by Matthias; 18 maart 2008, 07:58.
    5DmkIII en wat glas

Re: scherm laptop optimaliseren

Het enige dat je kan doen is calibreren met een hardware apparaat. En dan krijg je een kleurprofiel dat dan ook enkel wordt gebruikt door applicaties die kleurmanagement ondersteunen.

Je hoeft zo'n apparaat niet meteen aan te schaffen. Je kan misschien eens rondhoren of er iemand zo'n apparaat heeft en het voor jou wil doen. Vermits het om een laptop gaat is het toch relatief eenvoudig om iemand op te zoeken met zo'n ding?

Dave
    pixelpusher

Comment

bij deze dus iemand die het zou zien zitten om mijn laptop schermpje even te calibreren? bij voorkeur in Gent
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        ik merk dat de kleurtemperatuur die het scherm van mijn laptop weergeeft een pak te koud is...
        Verwarming wat hoger zetten?

(dat komt ervan als je altijd in de sneeuw gaat trekken he)

Comment

heb hier wat zitten prutsen met adobe gamma, en het resultaat is toch wel verbluffend. wat een immens verschil in echtheid van kleuren. tis nu wel geen hardwarematige calibratie, maar ben er alleszins dik tevreden van
          5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
          X