Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP leliehaantjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HELP leliehaantjes

Hey juppekes

Het is alweer van dat

Mijn lelies staan nog maar enkele centimeter boven en stomme beesten zijn daar al weer

Die stomme leliehaantjes vreten alles kapot

Is er iemand die mij kan helpen om die beesten weg te houden op een natuurvriendelijke manier, of telt hier alleen maar de plattrap methode

Alvast bedankt
    Bootjes

Re: HELP leliehaantjes

Geen idee van, maar 'k zou toch mijn macrolens nemen alvorens ze plat te trappen, zien er dankbare dingen uit voor macrofoto's

To make your dreams come true, wake up

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Geen idee van, maar 'k zou toch mijn macrolens nemen alvorens ze plat te trappen, zien er dankbare dingen uit voor macrofoto's

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeeld...eris-lilii.jpg
      Heb dit vorig jaar al gedaan maar dit jaar wil ik mooie bloemen

Bootjes

Comment

Ik heb lelies gezet om leliehaantjes in de tuin te krijgen, maar ze komen niet af ... Wisselen?
        Mvg Tim

Comment

De oplossing is heel simpel, ga niet zelf staan te rotzooien, je red het toch niet, lok de natuurlijke vijanden van deze rakkers, hang wat vogelzaad op in zo'n zaadgeval en lok daarmee koolmeesjes en pimpelmeesjes, en die eten in 1 moeite door alle leliehaantjes en hun kindertjes op!

bron : http://www.groeninfo.com/forum/6en25...lie_plaag.html

Lijkt me ook leuk om te fotograferen . Die daaronder schrijft natuurlijk wel, dat het niet werkt... Maar is het proberen volgens mij waard
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Ik heb lelies gezet om leliehaantjes in de tuin te krijgen, maar ze komen niet af ... Wisselen?
            Zal ze vangen en opsturen in een mailtje
            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
              Hey juppekes

Zal ze vangen en opsturen in een mailtje
              Ja maar dan zijn ze platgedrukt als ik ze print en kan ik er geen mooie fot's van maken
              Mvg Tim

Comment

heb er ook ieder jaar, ik besproei de lelie's met azijn en water ... is heel doeltreffend... degene die er al op zitten, potje deronder houden en ne keer trillen met de plant, ze laten zich gemakkelijk vallen

succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door baldie Bekijk bericht
                  heb er ook ieder jaar, ik besproei de lelie's met azijn en water ... is heel doeltreffend...

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door baldie Bekijk bericht
                    heb er ook ieder jaar, ik besproei de lelie's met azijn en water ... is heel doeltreffend... degene die er al op zitten, potje deronder houden en ne keer trillen met de plant, ze laten zich gemakkelijk vallen

succes
                    DAT heb ik ook gedaan met als resultaat dat mijn planten bijna naar de knoppen waren

En de volgende dag zaten ze er al weer op
                    Bootjes

Comment

tja, bij ons helpt enkel de "plattrapmethode"... en volharden...
                      Nikon D200 | Nikon D700 | SB600 | SB910 | Tokina 11-16 | Nikon 18-70 | Nikon 24-70 | Nikon 105 Micro | Nikon 80-200 AF D ED
                      http://<span style="color:Navy">www....ions.be</span> - http://<span style="color:Silver">ww...lens.be</span>

Comment

Heb je al geprobeerd om er een paar te frituren? Is toch in de mode tegenwoordig, insecten eten?

Wel heel mooie foto's hoor

Comment

Working...
                        X