Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Emails : Outlook express .dbx naar Vista windows mail

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Emails : Outlook express .dbx naar Vista windows mail

Ik heb mij hier al suf zitten zoeken op google maar nog niks direkt gevonden die mij helpt.

Vroeger onder XP had ik Outlook Express als email client.Deze maakt mappen met als extentie .dbx .Deze staan in een aparte map zeg maar op mijn backup drive.
    Helaas heb ik vergeten een export te doen op mijn oude pc die is ondertussen opgekuist en verkocht.
    Er bestaat freeware soft (blijkt toch niet te werken)
    Ik heb al geprobeert met Outlook 2007 maar die vind mijn windows mail en
    kan daarin niet de map selecteren waar mijn OE emails staan.
    Ook windows mail vind geen mails als ik vraag importen van OE6 files. Hij zegt dat de map leeg is !

Dus ik zou enkel de dbx files willen omzetten naar de extentie .eml zodat ik deze kan importeren in windows mail !

Re: Emails : Outlook express .dbx naar Vista windows mail

Kies in Windows mail voor Bestand/importeren/berichten
    Kies voor Outlook Express 6, en duid vooral onderaan aan E-mail uit een OE6-archiefmap importeren (het helpt soms als die al lokaal op je dektop staat of zo in plaats van in het netwerk).
    Lukt toch altijd zo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
      Kies in Windows mail voor Bestand/importeren/berichten
      Kies voor Outlook Express 6, en duid vooral onderaan aan E-mail uit een OE6-archiefmap importeren (het helpt soms als die al lokaal op je dektop staat of zo in plaats van in het netwerk).
      Lukt toch altijd zo...

Bedankt ...het is inderdaad gelukt deze map van mijn backupschijf naar mijn desktop te copieeren, enzo kwamen mijn emailmappen zichtbaar

Toch raar dat hij ze niet zag staan op mijn e: schijf

Nu nog wat opschonen ..hij heeft een geimporteerde map aangmaakt waarin ik alles terugvind !

Comment

Vista is daar inderdaad iets kieskeuriger in, die vertrouwt alleen mappen in zijn eigen systeem.
        Dat importeren in een aparte map is een zegen hoor, sommige oude PC's hebben tot 4 of meer mappen met Outlook Express mail in, aan de klant om de juiste te kiezen of zelfs zijn zeer oude 'verloren' mail terug te zien.

Comment

... en dankzij compumax heb ik mijn weinige mails ook voor den eerste keer vree simpel kunnen overzetten. Merciekes he joeng

Dixie
          ooit ... .

Comment

DBXtract loslaten op Outlook Express. Dat geeft allemaal EML's. Deze allen selecteren, en slepen naar je Windows (Live) Mail. Heb je dan Outlook, kan je Outlook alles laten inlezen vanuit Windows Mail. Zo heb ik het gedaan, anders ging het zeer moeilijk.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
              DBXtract loslaten op Outlook Express. Dat geeft allemaal EML's. Deze allen selecteren, en slepen naar je Windows (Live) Mail. Heb je dan Outlook, kan je Outlook alles laten inlezen vanuit Windows Mail. Zo heb ik het gedaan, anders ging het zeer moeilijk.
              ja maar dat progje doet het niet gratis....heb het geprobeerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                Dat is net hetzelfde als Winzip installeren op XP of Vista, als het alleen om .zip te extracten is brengt dat alleen ergernis mee (kopen of niet kopen, en de knop nooit op dezelfde plaats) terwijl rechts klikken en 'alles uitpakken' voldoende is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                  Het proggie is helaas geen freeware meer,maar hier is versie 3.90 nog gratis op te halen: http://home.wanadoo.nl/computerjantj...e/DBXtract.exe

Versie 4.5 is ook nog freeware (vanaf dan betalend), en kan je hier bv. nog downen: http://www.technibble.com/repair-too...k-dbxtract-45/

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
                  X