Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boshyacinten Hallerbos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Boshyacinten Hallerbos

Hallo,

Normaal gezien staan deze prachtige bloemen pas in bloei zo ergens halverwege april of iets later maar in onze tuin beginnen er nu ook een aantal te bloeien.
    Is er iemand die weet of de boshyacinten in het Hallerbos ook al beginnen te bloeien ? Met het vreemde klimaat van tegenwoordig is het niet gemakkelijk meer om te voorspellen wanneer alles begint te bloeien.
    Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Re: Boshyacinten Hallerbos

En als iemand ze ziet bloeien in het Brakelbos, dan mag die dat ook gerust melden
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Ik houd me ook van harte aanbevolen. Dus als mensen nog informatie hebben...

Voor de liefhebbers.. hier in de kop van Noord-Holland (NL) staan de narcissen en krokussen aardig in bloei. De tulpen hebben nog iets langer nodig, maar zullen ook weer vroeg zijn dit jaar.

Hoezo staat deze post eigenlijk in Chit Chat? Is ''Waarheen vandaag?'' niet een betere plek?
      Last edited by kreefie; 19 maart 2008, 09:41.

Comment

Ik dacht dat de bloeiperiode van de boshyacinten in het hallerbos normaal gezien rond de 1e mei was. Het daslook zou juist ,ik ben niet zeker, ervoor of erna bloeien met een korte overlapping.

Ik ben benieuwd wat het dit jaar gaat worden.
        Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kreefie Bekijk bericht
          Ik houd me ook van harte aanbevolen. Dus als mensen nog informatie hebben...

Voor de liefhebbers.. hier in de kop van Noord-Holland (NL) staan de narcissen en krokussen aardig in bloei. De tulpen hebben nog iets langer nodig, maar zullen ook weer vroeg zijn dit jaar.

Hoezo staat deze post eigenlijk in Chit Chat? Is ''Waarheen vandaag?'' niet een betere plek?
          Daar wilde ik het eerst plaatsen, maar ik twijfelde. Er staat tenslotte niet echt een datum bij. De natuur volgt zo haar eigen kalender.
          Eens ze in bloei komen zou deze post eventueel naar daar verplaatst kunnen worden. van mij mag dat uiteraard nu al, dan verdwijnt ze misschien niet zo snel naar de achtergrond tegen dat het zo ver is.
          Dat laat ik aan de MOD's over
          Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Comment

Hallerbos : nu nog te vroeg, zo rond half april zal het optimaal zijn denk ik.

Tom.

Comment

Ze komen er blijkbaar stilaan aan ...
              Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Als je 't nog weten wou: momenteel zijn de hyacinten in volle glorie te bewonderen in't Hallerbos.

Comment

Bedankt om dit te melden. Hopelijk blijven ze nog een week "goed".
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik hoop ook dat ze volgende week nog mooi in bloei staan en dat het weer dan ook wat meezit.
                    Bedankt voor het melden

Comment

ze staan er nog maar een dikke week, dus ik verwacht dat ze het nog wel zullen uithouden tot volgende week

maar inderdaad, meestal gaan ze even snel weg dan ze gekomen zijn.

Comment

iemand een idee of ze er nog staan?
                        ***Never drive faster than your guardian angel can fly***
                        Nikon D50 - 18-55mm kitlens + Tamron 18-200mm F/3.5-6.3
                        http://stardustje.blogspot.com

Comment

vorige donderdag stonden ze toch nog massaal in bloei!

Comment

Wij zijn op 20 april geweest, en toen was volgens mij nog niet het hoogtepunt. Toch zou ik met dit onbestendig weer niet te lang meer wachten.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Verleden zaterdag (26/4 dus) stonden er nog veel in bloei.

Groeten,

Mark
                              http://markwijnants.zenfolio.com/
                              Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

Working...
                              X