Is er ondertussen al een laptop op de markt waarvan het beeldscherm goed genoeg is voor fotobewerking ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Welke laptop heeft het beste beeldscherm ???
Collapse
X
-
-
Re: Welke laptop heeft het beste beeldscherm ???
De 17-inch MacBook Pro, en persoonlijk vind ik dat scherm nog te klein. Daarom, voor mij is een laptop "for on the road", als ik thuiskom heb ik liever het 24-inch scherm van de iMac.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
-
Het enige merk dat deftige beeldschermen heeft op de laptopmarkt is Sony.
Door het systeem van 2 lampen te gebruiken geven deze echt schitterende resultaten.
Mvg,
Vincent
Comment
-
Larie en apekool.
Merk heeft er niet veel mee te maken. Die maken hun schermen heus zelf niet. En er zijn best genoeg laptops te vinden die beeldschermen hebben waar je fotobewerking mee kan doen. Je kan het best van al gewoon de winkel binnenstappen en gaan kijken. Cijfers zeggen niet veel.
Dave
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk berichtLarie en apekool.
Merk heeft er niet veel mee te maken. Die maken hun schermen heus zelf niet. En er zijn best genoeg laptops te vinden die beeldschermen hebben waar je fotobewerking mee kan doen. Je kan het best van al gewoon de winkel binnenstappen en gaan kijken. Cijfers zeggen niet veel.
Dave
Mvg,
Vincent
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door viniv Bekijk berichtga maar eens in de Fnac ofzo kijken. Ik kan de Sony Vaio's er zo uit halen puur op beeldscherm....
Mvg,
Vincent
Maar op die laptop werk ik toch niet graag om foto's te bewerken, want de kijkhoek waarbij het beeld "juist" is, die is véél te klein. Het scherm een klein beetje verdraaien geeft een totaal andere weergave, waarschijnlijk is dat omdat er alleen onderaan een lamp zit in zo'n scherm (om stroom te besparen natuurlijk).
Je zal bij de betere merken dus ook niet de goedkoopste laptop moeten kiezen, want dan krijg je meestal ook een scherm dat niet echt goed genoeg is voor fotobewerking.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
ik heb een 2jaar oude pointersystems (niet zo bekend, is zelvde als xxodd).
Deze heeft een glare type scherm, en ik moet zeggen dat die kleuren en de kijkhoek echt wel heel goed zijn.
Ik kan zonder veel afwijking van kleur bijna uit elke hoek kijken.
Tegenwoordig vind ik dat er veel laptops nogal flatse kleuren geven.
Ik denk ook dat sony en apple momenteel de beste schermen hebben.Canon PowerShot A520 - Canon Eos 350D + efs 18-55mm + ultrasonic 28-105 + speedlight 420EX
- gsm met ultra 0.3mp color camera(telt da nie mee soms?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk berichtLarie en apekool.
Dave). (Ik heb eens een EIZO CRT scherm gehad toen de TFT schermen nog niet bestonden, dat waren tenminste kleuren en een buitengewoon contrast en scherpte.) EIZO is niet goedkoop, maar kwaliteit heeft altijd zijn prijs.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtSorry Dave, SONY maakt zijn schermen ZEKER zelf en het zijn trouwens de beste van alle laptop's. Zelf heb ik een Dell en ben er tevreden mee, maar foto's bewerken doe je best op een heel groot TFT scherm en dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een EIZO scherm (made by EIZO). (Ik heb eens een EIZO CRT scherm gehad toen de TFT schermen nog niet bestonden, dat waren tenminste kleuren en een buitengewoon contrast en scherpte.) EIZO is niet goedkoop, maar kwaliteit heeft altijd zijn prijs.
Dave
Comment
-
Zijn er ook Sony's met gewoon azerty, alle sony's die ik vind is Franse azerty en mss maar een klein detail als het vooral om het beeldscherm gaat maar zeer lastig voor wie blind typt.
En ik moet echt naar een andere laptop gaan uitkijken, dus nog tips buiten macbook en Vaio?
Groetjes!
Loes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Loesje Bekijk berichtZijn er ook Sony's met gewoon azerty, alle sony's die ik vind is Franse azerty en mss maar een klein detail als het vooral om het beeldscherm gaat maar zeer lastig voor wie blind typt.
En ik moet echt naar een andere laptop gaan uitkijken, dus nog tips buiten macbook en Vaio?
Groetjes!
Loes
Ik heb een Dell met Vista erop en niks dan problemen met de router. Maar bij Dell kunt ge 'upgraden' naar een kwalitatief beter scherm die veel scherper zou zijn. Zelf heb ik nog geen zulk scherm gezien.
Daarvoor had ik een Acer en dat ging uitstekend onder XP.
Trouwens van mij mogen ze Vista eens zéér grondig onder handen nemen want het OS deugd niet voor oudere software/hardware te draaien. Eigenlijk zouden de andere software fabriekanten hun software moeten aanpassen, maar Billeke wil de kern van Vista niet vrijgeven. En zo kunnen de hardware fabriekanten ook geen firmware update maken zodat die kan draaien onder Vista. Als je foto's ermee wil bewerken neem dan zeker een Intel Core 2 Duo 2GHz of hoger en 3Gb DDR geheugen. Een SATA harde schijf is dan ook weer sneller dan een ATA harde schijf. En heb je geen losse cardreader neem dan een laptop met ingebouwde cardreader. Dus Acer, Packard-Bell en Dell hebben een Belgisch/punt clavier. Bij Acer moet je dat wel vermelden anders zit de kans erin dat je een qwerty krijgt en das nog erger dan een Frans azerty.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtIk heb een Dell met Vista erop en niks dan problemen met de router. Maar bij Dell kunt ge 'upgraden' naar een kwalitatief beter scherm die veel scherper zou zijn. Zelf heb ik nog geen zulk scherm gezien.
Trouwens van mij mogen ze Vista eens zéér grondig onder handen nemen want het OS deugd niet voor oudere software/hardware te draaien. Eigenlijk zouden de andere software fabriekanten hun software moeten aanpassen, maar Billeke wil de kern van Vista niet vrijgeven. En zo kunnen de hardware fabriekanten ook geen firmware update maken zodat die kan draaien onder Vista.
Als je foto's ermee wil bewerken neem dan zeker een Intel Core 2 Duo 2GHz of hoger en 3Gb DDR geheugen. Een SATA harde schijf is dan ook weer sneller dan een ATA harde schijf.
Dave
Comment
-
Er staat nu een sony in de carrefourfolder voor 1799, behalve de schijfsnelheid lijkt me dit een knap toestel en het kan op afbetaling zonder interest.
Er staat bij tm-solutions ook een mooi toestel (Compal): http://www.tm-solutions.be/product_i...roducts_id=993
Voordeel hiervan is dat er nog XP op kan.
Maar is zo een Compalscherm geschikt voor fotobewerking?
Groetjes!
Loes
Comment
-
Ik vind dat de resolutie een hoge rol speelt in de kwaliteit van een scherm en in tweede instantie de kaart die het geheel aanstuurt.
Meer info over schermresoluties is hier te vinden
Ikzelf heb een laptop HP nw9440 met een WUXGA scherm 1920 x 1200 pixels aangestuurd door een nVidia Quadro FX 1500M met 512 MB.
Met deze kaart heb je tenminste de mogelijkheid om zoals bij een CRT of een vast TFT scherm de helderheid, digital vibrance, contrast, beeldverscherping en gamma aan te passen, zelfs curven per kleurkanaal aanpassen zijn mogelijk. Dit is zeker niet standaard op alle laptops !
Maw ik kan mijn laptop scherm even vlot calibreren als een vaste monitor.Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards
Comment
Comment