Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mensen die onlangs zijn overgeschakeld van windows naar Mac?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mensen die onlangs zijn overgeschakeld van windows naar Mac?

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
    Maar ik ben geen wat je noemt 'fanboy'.
    Voor alle duidelijkheid: ik spreek mij niet uit of je al dan niet een "fanboy" bent, maar zelf beweren dat je'r geen bent is niet de meest overtuigende manier.

Maar je hebt een punt.

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
      Even resumeren; je spreek over een crack voor cd spelletjes, "jij" kan ze niet vinden voor mac dus bestaan ze niet. (van pretentie gesproken)
      Zelfde voor allerlei hulp en zijprogrammaatjes. (idem)
      Voetbal.... voor welke reden zou ik voetbal willen zien op de computer via internet als ik dat via belgacom of telenet reeds op mijn tv kan zien?
      Je vergelijking tussen bootcamp en 2 huizen kopen tonen enkel dat je er niet te best van op de hoogte bent.

Kortom, wat zouden jullie ervan vinden als ik telkens als ik hier een vraag zie naar een programmatje om dit of dat te doen op PC zou antwoorden dat zit gratis bij mac of is geintegreerd in het systeem. Ondanks dat het 90% van de tijd nog zou kloppen ook, zou dit irritant zijn.
      Wel die domme argumenten om toch maar microsoft te blijven promoten als er iets over apple gevraagd wordt is dat eveneens.
      Dude... ik kan u net hetzelfde verwijten.
      Voorbeeld: voor Football Manager komt er regelmatig een nieuwe patch, waar steeds een nieuwe crack voor nodig is. Mijn broer werkt op mac, cracks zijn onvindbaar.
      Natuurlijk, het is uw woord tegen het mijne, en na u antwoord gelezen te hebben, zal je vast en zeker gelijk hebben.
      In mijn antwoord zit helemaal niets aanvallends, hoe jij reageert is gewoon kinderachtig.

Tweede: over voetbal kijken.
      Je zegt dat ik van niets op de hoogte ben... proficiat, hetzelfde geldt blijkbaar net voor jou.
      Zeg mij eens waar ik alle matchen van FC Barcelona kan bekijken? Misschien via Telenet Digitaal + Prime? En wat kost dat?
      En wat kost TVU player mij? En bestaat dat voor mac?

Het belachelijke is dat hier zelfs niet op een beetje niveau gediscussieerd kan worden, jeez
      flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
        Dude... ik kan u net hetzelfde verwijten.
        Voorbeeld: voor Football Manager komt er regelmatig een nieuwe patch, waar steeds een nieuwe crack voor nodig is. Mijn broer werkt op mac, cracks zijn onvindbaar.
        Natuurlijk, het is uw woord tegen het mijne, en na u antwoord gelezen te hebben, zal je vast en zeker gelijk hebben.
        In mijn antwoord zit helemaal niets aanvallends, hoe jij reageert is gewoon kinderachtig.

Tweede: over voetbal kijken.
        Je zegt dat ik van niets op de hoogte ben... proficiat, hetzelfde geldt blijkbaar net voor jou.
        Zeg mij eens waar ik alle matchen van FC Barcelona kan bekijken? Misschien via Telenet Digitaal + Prime? En wat kost dat?
        En wat kost TVU player mij? En bestaat dat voor mac?

Het belachelijke is dat hier zelfs niet op een beetje niveau gediscussieerd kan worden, jeez
        Voor cracks van specifieke spelletjes zeg ik niets, ik weet gewoon dat er een pak zijn en ik verklaar nergens dat als ik ze niet vind ze er al dan niet zijn.
        je spreek duidelijk ook over zijprogrammatjes, welke waarvoor,....
        dat moet maar geraden worden wat echt als een waardevolle bijdrage mag beschouwd worden in de discutie.
        Voor de prijs van telenetprime moet je maar op hun website kijken.
        Ik stel enkel vast dat indien men het aandurft om nietszeggende opmerkingen of loze geruchten te weerleggen aangaande apple men dadelijk gecatalogeerd wordt. Fanboy (sowath?) geen niveau of totaal onkundig, wordt aangemeten.
        guRuh was dat niet die vayo fanboy?

Comment

Ik stel enkel vast dat indien men het aandurft om nietszeggende opmerkingen of loze geruchten te weerleggen aangaande apple men dadelijk gecatalogeerd wordt.
          Enkele dagen geleden was u nog nietszeggende opmerkingen aan het spuien aan mijn adres. Pot, ketel?

Dave
          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Enkele dagen geleden was u nog nietszeggende opmerkingen aan het spuien aan mijn adres. Pot, ketel?

Dave
            kijk eerst naar de volgorde.
            neen heb zonet gekeken en ik zie nog niet zwart.

Comment

Soms heb je een zwaardere laptop nodig dan Apple kan aanbieden, bijvoorbeeld. Wij gebruiken ons 4-jaar oud MacBookje om te surfen terwijl we TV kijken, bvb.. maar voor mijn professioneel gebruik heb ik iets nodig dat Apple niet kan aanbieden: laptop met twee harde schijven en ingebouwde HSDPA, bijvoorbeeld. En meer dan twee USB aansluitingen.

Je kan het voorgaande gaan oplossen met externe apparaten, hubs, en dergelijke, maar 't is toch niet hetzelfde.

Ik heb gekeken naar een MacBook Pro om er Windows XP op te draaien, in een VM, maar de hardware zelf is al niet voldoende. Ik heb ook gekeken naar dit merk bijvoorbeeld, die zelfs een quad-core processor aanbieden in een laptopbehuizing, met plek voor 3 schijven, maar da's er weer over in de andere richting.

Dave
              Niet overdrijven he, een macbookpro niet geschikt voor xp??????
              Tja, je kan er ook niet dadelijk koffie mee zetten of een steakske bakken of .... hoewel.
              kijk eerst naar de volgorde.
              neen heb zonet gekeken en ik zie nog niet zwart.
              Ik denk dat de volgorde duidelijk is.

Dave
              pixelpusher

Comment

ikzelf ben ongeveer anderhalf jaar geleden overgeschakeld van pc naar mac.
                Ik herinner mij nog dat ik regelmatig eens een avond gefrustreerd rondliep omdat er iets niet wilde marcheren of iets niet meer werkte op mijn pc of omdat hij vastliep. Ganse avonden heb ik daarmee verloren
                Sinds mijn overschakeling naar mac is dat helemaal verdwenen, en dat kan mijn vriendin getuigen

Het is een totaal ander besturingssysteem en vraagt dan ook een (weliswaar korte) inloopperiode vooraleer je ermee weg bent. Na enkele weken begin je ook te beseffen dat het OS veel intuïtiever is dan MS.
                Het klopt dat je niet voor elk programma dat op MS draait een versie voor OSX terugvindt, maar voor 90% lijkt me er wel een waardig OSX-alternatief te zijn (dat vaak nog beter is dan de MS-versie!)
                Ik heb de indruk dat de OSX-community een zeer levendige community is, waar je ook heel wat gratis software vindt. Op mijn macbook en mac mini staan nu alle programma's (of alternatieven ervan) die ik vroeger ook op mijn windowsmachine had, maar nu is het grootste deel ervan legaal, terwijl dat vroeger niet zo was.

Wat ik ook fantastisch vind is dat toekomstige versies van het OSX zullen kunnen blijven draaien op mijn huidige hardware zonder ik daarvoor bijkomende investeringen moet doen.

De discussie tussen Windows en Apple loopt soms hoog op, wat ik kan begrijpen, maar mij kan het geen moer schelen.
                Ik ben zeeeer gelukkig met mijn mac, en er moet al veel gebeuren vooraleer ik zou terugschakelen naar windows.
                Ik heb enkele IT'ers in de familie waar ik vaak discussie heb hierover,
                en mijn argument is de mac zelf: ik steek die in hun pollen en dan is de discussie gedaan

Het zou mij niet verbazen mocht de pc-markt over een 20-tal jaar er grondig anders uit zien. Dat nu 90% (geen flauw idee of dit klopt) op windows werkt heeft vooral te maken met het feit dat we met windows zijn opgegroeid en we niet rap geneigd zijn om van systeem te veranderen. Windows en apple kan je namelijk niet vergelijken als twee automerken, maar eerder als auto's vs vliegtuigen (of zoiets ). Dat apple zich nu ook focust om in america de studenten van mac's te voorzien is een slimme zet, want deze jongeren zullen net als ons in de toekomst niet zo rap gaan switchen.

jopla
                www.jopla.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jojoplato Bekijk bericht
                  ikzelf ben ongeveer anderhalf jaar geleden overgeschakeld van pc naar mac.
                  Ik herinner mij nog dat ik regelmatig eens een avond gefrustreerd rondliep omdat er iets niet wilde marcheren of iets niet meer werkte op mijn pc of omdat hij vastliep. Ganse avonden heb ik daarmee verloren
                  Sinds mijn overschakeling naar mac is dat helemaal verdwenen, en dat kan mijn vriendin getuigen

Het is een totaal ander besturingssysteem en vraagt dan ook een (weliswaar korte) inloopperiode vooraleer je ermee weg bent. Na enkele weken begin je ook te beseffen dat het OS veel intuïtiever is dan MS.
                  Het klopt dat je niet voor elk programma dat op MS draait een versie voor OSX terugvindt, maar voor 90% lijkt me er wel een waardig OSX-alternatief te zijn (dat vaak nog beter is dan de MS-versie!)
                  Ik heb de indruk dat de OSX-community een zeer levendige community is, waar je ook heel wat gratis software vindt. Op mijn macbook en mac mini staan nu alle programma's (of alternatieven ervan) die ik vroeger ook op mijn windowsmachine had, maar nu is het grootste deel ervan legaal, terwijl dat vroeger niet zo was.

Wat ik ook fantastisch vind is dat toekomstige versies van het OSX zullen kunnen blijven draaien op mijn huidige hardware zonder ik daarvoor bijkomende investeringen moet doen.

De discussie tussen Windows en Apple loopt soms hoog op, wat ik kan begrijpen, maar mij kan het geen moer schelen.
                  Ik ben zeeeer gelukkig met mijn mac, en er moet al veel gebeuren vooraleer ik zou terugschakelen naar windows.
                  Ik heb enkele IT'ers in de familie waar ik vaak discussie heb hierover,
                  en mijn argument is de mac zelf: ik steek die in hun pollen en dan is de discussie gedaan

Het zou mij niet verbazen mocht de pc-markt over een 20-tal jaar er grondig anders uit zien. Dat nu 90% (geen flauw idee of dit klopt) op windows werkt heeft vooral te maken met het feit dat we met windows zijn opgegroeid en we niet rap geneigd zijn om van systeem te veranderen. Windows en apple kan je namelijk niet vergelijken als twee automerken, maar eerder als auto's vs vliegtuigen (of zoiets ). Dat apple zich nu ook focust om in america de studenten van mac's te voorzien is een slimme zet, want deze jongeren zullen net als ons in de toekomst niet zo rap gaan switchen.

jopla
                  Dat 90% met Windows werkt komt doordat Microsoft zijn positie in het DOS tijdperk heeft weten te gebruiken om bruikbaar grafisch besturingssysteem te lanceren in het PC domein. Destijds had je GEM, OS/2 en nog wat anderen en die waren minder bruikbaar, niet omdat ze technisch minderwaardig waren (want dat is een aparte discussie) maar gewoon omdat ze altijd backward compatibility hoog in het vaandel hebben gehouden, tot op de dag van vandaag. Dat kan je van Apple niet zeggen: op 10 jaar zijn ze 2x van CPU architectuur veranderd (68k -> PowerPC -> Intel) en hun overstap van Mac OS 9 naar Mac OS X is ook niet van een leien dakje gelopen. Enkel hun overstap van 32-bit naar 64-bit is blijkbaar zonder al te veel lawaai gelukt, anders dan 64-bit Windows XP/Vista. Hoeveel toekomstige versies van Mac OS X ga je kunnen draaien, op je huidige hardware zonder aanpassingen, denk je?

De PC markt ziet er nu al anders uit dan 5 jaar geleden: een Apple computer is nu in alle opzichten een PC. En Apple heeft al sinds de introductie van de Apple II flink alles op alles gezet om hun computers in het onderwijs in de VS in gebruik te zien: dat was zo met de Apple II, de eerste MacIntosh'en en alle latere toestellen. Dat is niks nieuws. In Europa zag het er heel anders uit. Dat een Mac het uitgelezen toestel is om grafisch werk te doen (iets wat ook veel beweerd wordt) is nog ouder dan de straat. Ze zijn veel terrein verloren toen PhotoShop en verwante producten ook op het Windows platform doorbraken maar nu ze terug terrein winnen wordt daar weer op gespeeld. Niets nieuws onder de zon.

Het enige verschil tussen een Apple computer en een niet Apple computer vandaag zijn twee dingen: de behuizingen en gerelateerde innovaties (ja, de magnetische hinges aan het deksel van een MacBook en de MagSafe voedingsaansluiting zijn cool) en het OS. Verder is er niks dat een Mac sneller zou maken of beter zou doen werken dan een PC. De ondersteuning is niet beter of slechter, de batterijen zijn niet beter of slechter, de schermen zijn niet beter of slechter en ook het besturingssysteem is niet veiliger of onveiliger. Al wie het tegendeel beweert weet niet waarover er gepraat wordt.

Wat Apple vandaag toegankelijker maakt dan vroeger is dat veel toepassingen tegenwoordig web-based zijn, en dat aangepaste software niet zo'n grote nood meer is.

Ik voel toch wel aan in de toon die je aanslaat dat er niet meer nuchter bij stilstaat. Je lijkt wel een beetje verliefd op je macje. Misschien werkte je PC vroeger minder goed omdat je er illegale software op draaide, wat je niet meer doet met je macje? "k heb enkele IT'ers in de familie waar ik vaak discussie heb hierover,
                  en mijn argument is de mac zelf: ik steek die in hun pollen en dan is de discussie gedaan " zeg je. Misschien is de discussie gedaan vanaf het moment dat je medemens aanvoelt dat er een gevoelige snaar klaar staat om geraakt te worden en daardoor niet meer discussieert?

Ieder zijn keus, maar het opgehemel komt mijn strot uit.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Prachtig jongen, ik ga zelf de moeite niet meer doen te argumenteren.
                    Eerst reageer je op mijn opm met een goede illustratie van wat ik bedoel, dank daarvoor.
                    Daarna bewijs je gewoon met je uitleg (eerste grafische interface genaamd windows) dat geschiedenis van informatica kompleet niet je ding is.
                    laat staan over backwardse compitibiliteit en de manier en succes waarmee de overstappen gemaakt zijn.
                    Ik dacht dat je tenmiste wist waarover je het had.
                    Ga nu eerst je les eens leren en kom dan terug. Tegen zoveel onwetendheid en onwil kan ik niet op.

Comment

Weet je wat ik doe? Ik werk met de 2 naast elkaar. Zowel thuis als op kantoor heb ik een Mac naast een PC . Op kantoor is dat een MacBook naast een PC. Thuis is dat, naast diezelfde MacBook, een MacPro en een PC op dezelfde LaCie 22" CRT. Op 't scherm zelf schakel ik gewoon over. Zo kan ik mijn PC voorbeeld printopdrachten laten afwerken naar m'n Epson 3800 op 't netwerk (Qimage bestaat niet voor Mac) terwijl ik met Capture One & Photoshop bezig ben op mijn MacPro. Ik moet mij niet drukmaken over welke van de 2 nu juist beter is .

Comment

Net zoals vele (zo niet alle) PC vs Mac discussies is ook deze ontwaard in een flamewar..

Ik trek me terug, een deftige gefundeerde discussie ga ik niet uit de weg, flamewars wel...

I'm out of here...
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                          Wat betreft die XP, je kan dualbooten met Bootcamp
                          Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                          Ook mooi van het 'Bootcamp argument': wederom goeie marketing van mac, maar praktisch lijkt me dat helemaal niet.
                          Het is alsof je twee huizen naast elkaar koopt waar je afwisselend gaat in wonen... of zoiets .
                          Je kunt in plaats van bootcamp ook gebruik maken van Parallels. Met dit programma kun je in de OSX een virtuele pc machine opstarten waarop je vervolgens Windows XP of Vista kunt draaien. Dan draai je Windows dus in een venster in OSX. Dit werkt perfect en zo hoef je je mac dus niet apart op te starten wanneer je Windows wilt gebruiken
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

Dat 90% met Windows werkt komt doordat Microsoft zijn positie in het DOS tijdperk heeft weten te gebruiken om bruikbaar grafisch besturingssysteem te lanceren in het PC domein. Destijds had je GEM, OS/2 en nog wat anderen en die waren minder bruikbaar, niet omdat ze technisch minderwaardig waren (want dat is een aparte discussie) maar gewoon omdat ze altijd backward compatibility hoog in het vaandel hebben gehouden, tot op de dag van vandaag. Dat kan je van Apple niet zeggen: op 10 jaar zijn ze 2x van CPU architectuur veranderd (68k -> PowerPC -> Intel) en hun overstap van Mac OS 9 naar Mac OS X is ook niet van een leien dakje gelopen. Enkel hun overstap van 32-bit naar 64-bit is blijkbaar zonder al te veel lawaai gelukt, anders dan 64-bit Windows XP/Vista. Hoeveel toekomstige versies van Mac OS X ga je kunnen draaien, op je huidige hardware zonder aanpassingen, denk je?

De PC markt ziet er nu al anders uit dan 5 jaar geleden: een Apple computer is nu in alle opzichten een PC. En Apple heeft al sinds de introductie van de Apple II flink alles op alles gezet om hun computers in het onderwijs in de VS in gebruik te zien: dat was zo met de Apple II, de eerste MacIntosh'en en alle latere toestellen. Dat is niks nieuws. In Europa zag het er heel anders uit. Dat een Mac het uitgelezen toestel is om grafisch werk te doen (iets wat ook veel beweerd wordt) is nog ouder dan de straat. Ze zijn veel terrein verloren toen PhotoShop en verwante producten ook op het Windows platform doorbraken maar nu ze terug terrein winnen wordt daar weer op gespeeld. Niets nieuws onder de zon.

Het enige verschil tussen een Apple computer en een niet Apple computer vandaag zijn twee dingen: de behuizingen en gerelateerde innovaties (ja, de magnetische hinges aan het deksel van een MacBook en de MagSafe voedingsaansluiting zijn cool) en het OS. Verder is er niks dat een Mac sneller zou maken of beter zou doen werken dan een PC. De ondersteuning is niet beter of slechter, de batterijen zijn niet beter of slechter, de schermen zijn niet beter of slechter en ook het besturingssysteem is niet veiliger of onveiliger. Al wie het tegendeel beweert weet niet waarover er gepraat wordt.

Wat Apple vandaag toegankelijker maakt dan vroeger is dat veel toepassingen tegenwoordig web-based zijn, en dat aangepaste software niet zo'n grote nood meer is.

Ik voel toch wel aan in de toon die je aanslaat dat er niet meer nuchter bij stilstaat. Je lijkt wel een beetje verliefd op je macje. Misschien werkte je PC vroeger minder goed omdat je er illegale software op draaide, wat je niet meer doet met je macje? "k heb enkele IT'ers in de familie waar ik vaak discussie heb hierover,
                            en mijn argument is de mac zelf: ik steek die in hun pollen en dan is de discussie gedaan " zeg je. Misschien is de discussie gedaan vanaf het moment dat je medemens aanvoelt dat er een gevoelige snaar klaar staat om geraakt te worden en daardoor niet meer discussieert?

Dave
                            mijn gevoelige snaar zal je op een andere manier moeten raken...

ik ben veel gelukkiger met mijn mac, en kan in mijn omgeving (die heus niet onder dwang staat om te switchen) vaststellen dat die dat ook geworden zijn sinds hun overschakeling naar het OS van apple...

toch nog even antwoorden op enkele elementen:
                            Hoeveel toekomstige versies van Mac OS X ga je kunnen draaien, op je huidige hardware zonder aanpassingen, denk je?
                            heel wat meer dan wanneer ik windows zou hebben draaien...
                            Ik hoef op een twintig jaar oude mac niet de nieuwste versie van het OS te kunnen draaien, maar op de powerbook van mijn vader, gekocht ten tijde van 10.3 draait ondertussen vlotjes 10.5 zonder enige hardware upgrade!
                            Ik kan me niet meer herinneren hoe vaak ik vroeger geheugen heb moeten bijkopen voor mijn gewone pc... maar dat is toch minstens enkele keren gebeurd...

De PC markt ziet er nu al anders uit dan 5 jaar geleden: een Apple computer is nu in alle opzichten een PC.
                            Dat een mac in alle opzichten een pc is kan ik volledig volgen. wat ik eigenlijk bedoelde is dat niet de pc-markt maar de OS-markt er in de toekomst anders zal uitzien, en dat zal o.a. te danken zijn aan apple.

Ik voel toch wel aan in de toon die je aanslaat dat er niet meer nuchter bij stilstaat. Je lijkt wel een beetje verliefd op je macje. Misschien werkte je PC vroeger minder goed omdat je er illegale software op draaide, wat je niet meer doet met je macje?
                            Beetje belachelijk argument, maar kom...
                            Ik denk dat er maar weinig pc's of mac's te vinden zijn zonder iets illegaals op... Het minder presteren van mijn PC was niet te wijten aan illegale software, aangezien ik iedere 6 maand een volledige clean install deed om alle brol er terug af te gooien.

Misschien is de discussie gedaan vanaf het moment dat je medemens aanvoelt dat er een gevoelige snaar klaar staat om geraakt te worden en daardoor niet meer discussieert?
                            Nadat ze met mijn mac hebben kunnen spelen is er tijd genoeg voor discussie hoor En geloof me vrij, daar kunnen wij wat van bij ons

dat is dan jouw probleem...
                            Ik weet niet of je ooit al eens meer dan een dag op een mac hebt kunnen werken, maar vooraleer je dat eens grondig hebt gedaan is het natuurlijk moeilijk om mijn zogezegde verliefdheid te begrijpen...

Ik heb ook nog nooit met Vista gewerkt, dus zal ik hier ook nergens beweren dat het nergens op slaat...
                            www.jopla.be

Comment

Prachtig jongen, ik ga zelf de moeite niet meer doen te argumenteren.
                              en wat volgt is dan geen argumentatie meer...

Daarna bewijs je gewoon met je uitleg (eerste grafische interface genaamd windows) dat geschiedenis van informatica kompleet niet je ding is.
                              Netjes mijn argument uit de context rukken, en er een leugen van maken. Prima. Doe zo verder. Ik had het over een bruikbare GUI in het PC domein. Welke kwam daarvoor dan?

laat staan over backwardse compitibiliteit en de manier en succes waarmee de overstappen gemaakt zijn.
                              Ik dacht dat je tenmiste wist waarover je het had.
                              Ga nu eerst je les eens leren en kom dan terug. Tegen zoveel onwetendheid en onwil kan ik niet op.
                              engazomaarverder. Je wijkt af.

Dave
                              pixelpusher

Comment

en wat volgt is dan geen argumentatie meer...

Netjes mijn argument uit de context rukken, en er een leugen van maken. Prima. Doe zo verder. Ik had het over een bruikbare GUI in het PC domein. Welke kwam daarvoor dan?

engazomaarverder. Je wijkt af.

Dave
                                als apple ook geen PC meer is tja...........................................

Comment

Working...
                                X