Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mensen die onlangs zijn overgeschakeld van windows naar Mac?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mensen die onlangs zijn overgeschakeld van windows naar Mac?

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    S

Ik heb gekeken naar een MacBook Pro om er Windows XP op te draaien, in een VM, maar de hardware zelf is al niet voldoende.

Dave
    dit is heel duidelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
      dit is heel duidelijk.
      Ja, als ge't op die manier uit de context rukt. Ik stel hogere eisen aan de hardwareconfiguratie, niet Windows XP.

Dave
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
        Vind nochtans Pages een meer dan waardig alternatief voor publisher hoor.
        De overige progs ken ik niet.
        Ja, nieuwe documenten maak ik niet meer, maar ik wil mijn oude nog kunnen openen. Met access is het eigenlijk het zelfde, voor mac (en windows) is er filemaker pro. Venice is mijn facturatie pakket en netobjects fusion is een wysiwyg webeditor.
        Happy to be a MACcie
        Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Soms heb je een zwaardere laptop nodig dan Apple kan aanbieden, bijvoorbeeld. Wij gebruiken ons 4-jaar oud MacBookje om te surfen terwijl we TV kijken, bvb.. maar voor mijn professioneel gebruik heb ik iets nodig dat Apple niet kan aanbieden: laptop met twee harde schijven en ingebouwde HSDPA, bijvoorbeeld. En meer dan twee USB aansluitingen.

Je kan het voorgaande gaan oplossen met externe apparaten, hubs, en dergelijke, maar 't is toch niet hetzelfde.

Ik heb gekeken naar een MacBook Pro om er Windows XP op te draaien, in een VM, maar de hardware zelf is al niet voldoende. Ik heb ook gekeken naar dit merk bijvoorbeeld, die zelfs een quad-core processor aanbieden in een laptopbehuizing, met plek voor 3 schijven, maar da's er weer over in de andere richting.

Dave
          Ik draai windows xp in een virutele machine op mijn macbook pro, en mag er niet van klagen. wil je de native kracht die er in zit (is toch een core2duo 7500) kan je steeds bootkamp gebruiken. Het enige waar ik wel in kan volgen is dat die macbook pro's toch vrij duur zijn als je vergelijkt met de business portable martk van merken zoals hp of dell
          Happy to be a MACcie
          Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
            Ik draai windows xp in een virutele machine op mijn macbook pro, en mag er niet van klagen. wil je de native kracht die er in zit (is toch een core2duo 7500) kan je steeds bootkamp gebruiken. Het enige waar ik wel in kan volgen is dat die macbook pro's toch vrij duur zijn als je vergelijkt met de business portable martk van merken zoals hp of dell
            Maar dat is helemaal mijn punt niet. Natuurlijk is een MacBook Pro krachtig genoeg om Windows XP te draaien. Een laptop die vandaag verkocht wordt dat een OS uit 2001 niet zou kunnen draaien is gewoon ondenkbaar.

Ik heb net een nieuwe laptop besteld, met een Intel Core 2 Duo T9500, 4GB RAM, 200GB @ 7200 rpm + 320GB @ 5400 rpm, Blu-Ray, ingebouwde HSDPA, en dual nVIDIA 8800GTX in SLI. Apple heeft dat gewoon niet in zijn gamma zitten.

Uiteindelijk wijken we van de zaak af, mijn oorspronkelijke comment was op dat van "waarom kiezen". Wel, dit is nu waarom.

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
              netobjects fusion is een wysiwyg webeditor.
              Hiervoor kan je terrecht bij dreamweaver of het goedkopere alternatief is RapidWeaver (nog een alternatief iLife met iWeb)
              Gratis alternatief is NVU (van mozilla)

Wat betreft die XP, je kan dualbooten met Bootcamp

Comment

Ik heb net een nieuwe laptop besteld, met een Intel Core 2 Duo T9500, 4GB RAM, 200GB @ 7200 rpm + 320GB @ 5400 rpm, Blu-Ray, ingebouwde HSDPA, en dual nVIDIA 8800GTX in SLI. Apple heeft dat gewoon niet in zijn gamma zitten.
                Dave
                Vreemd dat iemand die zelf alle xtra's die op Apple zaten wegwuifde als onnodig, zelf nu met een dergelijk lijstje komt.

Mag ik je erop wijzen dat je geen macos kan draaien op JOUW droomconfiguratie.
                Geen Finalcut Pro, geen Aperture,.....

Comment

Vreemd dat iemand die zelf alle xtra's die op Apple zaten wegwuifde als onnodig, zelf nu met een dergelijk lijstje komt.

Mag ik je erop wijzen dat je geen macos kan draaien op JOUW droomconfiguratie.
                  Geen Finalcut Pro, geen Aperture,.....
                  Vista, Lightroom en Vegas. Geen verlies, aan deze kant.

Extra's? Die schijven en HSDPA heb ik nodig, en die Blu-Ray en grafische kaart is voor de fun ja. De ingebouwde webcam heb ik idd niet nodig.

Vreemd dat iemand zo off-topic gaat om iemand te proberen af te breken, maar niet helemaal onverwacht van u.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Die airport is niet meer dan een gewoon routerke. Maar 'k zie wel dat die tegenwoordig wireless N ondersteunen, die i-mac's ondersteunen dat ook. Maar het is wel niet zeker, dat uw pc N ondersteund. Als die draadloze netwerkkaart daarin al wat ouder is, zal die alleen maar b of g ondersteunen. (9/10 kansen zal het wel G zijn, b is al heel oud ). Dus uw airport eens configureren, er zal daar wel ergens een tabke wireless zijn, en daar zul je wel kunnen configureren, dat je die op BG-mixed kunt zetten.

Probeer eens of dat dit werkt. Ik vermoed dat daar je problemen zullen zitten
                    Problem solved.

Het was de bedoeling om de PC die bovenstaat draadloos te laten werken via zo'n usb-antennetje.
                    En dat ging niet omdat dat spulleke stuk was
                    't heeft wel even geduurd voor ik dat door had

Gisteren een UTP-kabeltje gaan kopen...verbinding met dat kabeltje gemaakt met de PC en airport extreme en 't is in orde.

We kunnen dus op beide surfen

Bedankt om mee te denken JDM.
                    Mvg Tim

Comment

4 jaar geleden een MacBook gekocht, maar het heeft mij nooit echt kunnen overtuigen om er full-time op over te stappen.
                      dit is on topic.
                      maar ja er zijn nu eenmaal mannen die een allergie, of is het een frustratie hebben als het over Apple gaat.
                      van wie kunnen we dat weeral verwachten....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        graag hier al uw bevindingen en meningen
                        dit is on topic.
                        maar ja er zijn nu eenmaal mannen die een allergie, of is het een frustratie hebben als het over Apple gaat.
                        Misschien geen allergie als het over Apple gaat, maar wel als er blijkbaar geen tegenargumenten mogen geleverd worden. Maar dat houdt mij niet tegen hoor.
                        pixelpusher

Comment

dit is on topic.
                          Aan de andere kant hebben we dan weer alle Apple Fanboys die alles enkel en alleen maar door de Apple bril willen zien. Alles die dan PC is, is dan per definitie gewoon slecht en minderwaardig.

Dit is weer zo'n zinloze Apple <-> PC discussie.

Ik ben een PC man, maar indien MacOS te installeren zou zijn voor x86 dan zou ik dat gerust even proberen. (Ik weet dat het kan, maar heb nog geen tijd/zin gehad om eraan te beginnen).
                          Ik ben gewoon nieuwsgierig en ben ervan overtuigd dat beide z'n voor -en nadelen hebben (al zullen Apple Fanboys enkel maar voordelen voor het ene en nadelen voor het andere zien).
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Aan de andere kant hebben we dan weer alle Apple Fanboys die alles enkel en alleen maar door de Apple bril willen zien. Alles die dan PC is, is dan per definitie gewoon slecht en minderwaardig.

Dit is weer zo'n zinloze Apple <-> PC discussie.

Ik ben een PC man, maar indien MacOS te installeren zou zijn voor x86 dan zou ik dat gerust even proberen. (Ik weet dat het kan, maar heb nog geen tijd/zin gehad om eraan te beginnen).
                            Ik ben gewoon nieuwsgierig en ben ervan overtuigd dat beide z'n voor -en nadelen hebben (al zullen Apple Fanboys enkel maar voordelen voor het ene en nadelen voor het andere zien).
                            Zo zinloos vind ik de discussie niet, zolang het maar nuchter blijft, en inderdaad, soms hangt er hier een geurtje...
                            pixelpusher

Comment

Het was te verwachten dat het weer zo zou uitdraaien!
                              Beste "Apple Fanboy's" (en girl's) ... ik zou zeggen, glimlach en laat de discussie maar voor wat ze is.

Comment

Zo zinloos vind ik de discussie niet, zolang het maar nuchter blijft, en inderdaad, soms hangt er hier een geurtje...
                                Als ze al tot in den treure gehouden is en men nog steeds niet tot een eenvormige conclusie gekomen is dan vind ik een discussie wel redelijk zinloos.
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X