Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mensen die onlangs zijn overgeschakeld van windows naar Mac?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mensen die onlangs zijn overgeschakeld van windows naar Mac?

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Gisteren overgestapt op Mac en al sinds gisterenavond aan 't foefelen om een draadloos internetnetwerkje lopende te krijgen met airport extreme

'k snap er de ****** van
    Gewoon rechts boven op uw draadloos netwerk symbooltje klikken, en verbinden

Ga er vanuit, mac is voor de simpelen der geest ontworpen (daarom dat het mij zo goed ligt)
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Gewoon rechts boven op uw draadloos netwerk symbooltje klikken, en verbinden

Ga er vanuit, mac is voor de simpelen der geest ontworpen (daarom dat het mij zo goed ligt)
      Internet heb ik wel op de iMac, maar niet meer op de PC boven.

Het was de bedoeling om via de airport extreme zowel internet te hebben op de iMac beneden als op de PC boven.
      Blijkbaar doe ik iets verkeerd, maar ik weet niet wat. Ik ben al sinds gisterenavond aan 't foefelen (heb tussendoor ook wel enkele uurtjes geslapen ) en krijg dat maar niet in orde.

Nu ja, ik en technisch gedoe....ik snap er zoveel van als van het slaapritme van een twee weken oude baby

Heeft Apple geen techniekers die aan huis komen om HELE simpele der geest te helpen
      Mvg Tim

Comment

Van die airports heb ik ook geen verstand, 'k werk hier momenteel met een linksys router. Maar normaal zou dat niks speciaal mogen zijn die airport installeren en configureren

Comment

Die airport is niet meer dan een gewoon routerke. Maar 'k zie wel dat die tegenwoordig wireless N ondersteunen, die i-mac's ondersteunen dat ook. Maar het is wel niet zeker, dat uw pc N ondersteund. Als die draadloze netwerkkaart daarin al wat ouder is, zal die alleen maar b of g ondersteunen. (9/10 kansen zal het wel G zijn, b is al heel oud ). Dus uw airport eens configureren, er zal daar wel ergens een tabke wireless zijn, en daar zul je wel kunnen configureren, dat je die op BG-mixed kunt zetten.

Probeer eens of dat dit werkt. Ik vermoed dat daar je problemen zullen zitten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Bha neen, 't gras aan de overkant is niet groener. Er zijn nog dingen waarvoor ik windows nodig heb (en ik draai hier mac en linux).
            Vorig jaar heb ik ook even getwijfeld, maar het bovenstaande is nu één van de dingen waarom ik niet overgeschakeld ben. Sommige programma's blijken toch (nog) niet te werken op Mac. En ik heb geen zin om me bepaalde programma's te moeten ontzeggen omdat ze (nog) niet werken op Mac.

En by the way, er wordt hier steeds maar gesproken over vastlopen. Ik heb sedert ongeveer een jaar een nieuwe laptop (Vista) en deze is nog niet één keer vastgelopen.
            Ik snap echt niet wat jullie daar dan mee uitspoken hoor. En ik draai toch wel redelijk zware programmatjes dacht ik.

Ik kan welliswaar niet vergelijken met Mac, ik heb er helemaal geen ervaring mee. Maar ik ben zeer tevreden van m'n laptop nu.

Hopelijk crasht hij nu vanavond niet

Comment

En hier nog een tevreden Mac gebruiker...

Vorig jaar een mini mac gekocht, en dat beviel me zo goed dat er een half jaar later een iMac 24" is bij gekomen...

't Is een rib uit het lijf, maar je krijgt er wat voor. Zoals hierboven beschreven: dat werkt gewoon zoals het veronderstelt wordt te werken. Geen toeters en bellen, geen gedoe. En alles razendsnel!

Het enige nadeel wat ik er aan vind is dat ze er zo'n kleine HDD in steken (maar dat heb ik opgelost met een 1TB externe HDD - dan kan ik weg )
              Ook het standaard RAM geheugen vind ik wat aan de krappe kant (zeker als je LR en PS CS3 naast elkaar wil draaien...)

Samengevat: ik kijk niet meer om, en ze kunnen hun windows gedoe steken waar het zonlicht niet schijnt...
              http://www.digifotofreak.nl

Comment

Met overschakelings-ervaringen kan ik je niet helpen ... ik ben al 15 jaar Mac-gebruiker!

Ik heb intussen nummer 8 in huis (ik heb beroepshalve altijd een desktop en een laptop in gebruik), ik heb daartussen nog nooit een "ezel" gehad!
                Eén van die iBookjes (een zogenaamd iceBook-je uit 2001) is intussen aan zijn 3de leven begonnen! Met dit iBookje heeft mijn zeventig jarige vader enkele maanden geleden zijn eerste stappen op het internet gezet! Akkoord dat ding heeft, volgens de huidige normen, een piepkleine harde schijf maar het draait wel als een zonnetje OS 10.4.11 ... voldoende om te surfen en mijn vader is een gelukkig mens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                  maar het draait wel als een zonnetje OS 10.4.11 ...

http://www.digifotofreak.nl

Comment

Ben sinds april 2007 geswitched zoals dat heet

Heb er nog geen seconde spijt van gehad, integendeel...had het veel vroeger moeten doen !

MAC is een zaligheid om mee te werken.

Comment

Ik ben ongeveer een jaar geleden overgestapt, en heb er dan een topic over begonnen. http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=153898
                      Nu, één jaar later blijf ik even overtuigd (met één mini, macbook pro, c2ex imac 24i en apple tv ben ik een redelijke apple sponsor geworden), nee voor mij geen dell of hp meer.
                      Zoals hierboven reeds opgemerkt, zijn er enkele windows programma's die niet bestaan voor mac os (in mijn geval was dit access, publisher, netobjects fusion en Venice) maar daarvoor bestaat er bootcamp, of als je niet wil herstarten paralels desktop of vmware fusion. Ik gebruik die laatste, samen met xp en dit werkt perfect.
                      Waarom kiezen als je het beste van beide werelden kan hebben. Windows wordt echter slechts gebruikt als het niet anders kan, en echt niet veel hoor.
                      Happy to be a MACcie
                      Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Hoi iedereen

Wij hebben nu wel geen Mac gekocht ,maar wilde gewoon maar laten weten dat wij van vorige week van windows overgestapt zijn op LInux Ubuntu,en moet zeggen dat het toch een hele veraderming is ,om niet altijd naar die veveldende drivers te moeten zoeken zitten standaard al in de linux ,en ook een veel beter structuur van opbouw .

Maar zou toch ook graag eens de stap willen doen naar Mac ,je hoort er tegenwoordig veel goeds van ,ga me ergens een 2 de hands mac zoeken ,en proberen .

Met vriendelijke groeten,

Ardesign
                        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                          Waarom kiezen als je het beste van beide werelden kan hebben. Windows wordt echter slechts gebruikt als het niet anders kan, en echt niet veel hoor.
                          Soms heb je een zwaardere laptop nodig dan Apple kan aanbieden, bijvoorbeeld. Wij gebruiken ons 4-jaar oud MacBookje om te surfen terwijl we TV kijken, bvb.. maar voor mijn professioneel gebruik heb ik iets nodig dat Apple niet kan aanbieden: laptop met twee harde schijven en ingebouwde HSDPA, bijvoorbeeld. En meer dan twee USB aansluitingen.

Je kan het voorgaande gaan oplossen met externe apparaten, hubs, en dergelijke, maar 't is toch niet hetzelfde.

Ik heb gekeken naar een MacBook Pro om er Windows XP op te draaien, in een VM, maar de hardware zelf is al niet voldoende. Ik heb ook gekeken naar dit merk bijvoorbeeld, die zelfs een quad-core processor aanbieden in een laptopbehuizing, met plek voor 3 schijven, maar da's er weer over in de andere richting.

Dave
                          pixelpusher

Comment

Niet overdrijven he, een macbookpro niet geschikt voor xp??????
                            Tja, je kan er ook niet dadelijk koffie mee zetten of een steakske bakken of .... hoewel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                              Niet overdrijven he, een macbookpro niet geschikt voor xp??????
                              Tja, je kan er ook niet dadelijk koffie mee zetten of een steakske bakken of .... hoewel.
                              leren lezen.
                              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                                (in mijn geval was dit access, publisher, netobjects fusion en Venice)
                                Vind nochtans Pages een meer dan waardig alternatief voor publisher hoor.
                                De overige progs ken ik niet.

Comment

Working...
                                X