Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mensen die onlangs zijn overgeschakeld van windows naar Mac?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mensen die onlangs zijn overgeschakeld van windows naar Mac?

ik ben aan het twijfelen om over te schakelen naar een Mac laptop

momenteel werk ik met een meer dan genoeg snelle windows XP/Vista machine maar zou mij ter aanvulling(vooral fotobewerking) een mac laptop willen kopen ipv een windows machine

zijn er mensen die onlangs de overstap van windows XP/Vista naar Mac Leopard of Tiger hebben gemaakt?

graag hier al uw bevindingen en meningen
    Last edited by Matthias; 13 maart 2008, 00:54.
    5DmkIII en wat glas

Re: mensen die onlangs zijn overgeschakeld van windows naar vista?

Misleidende titel..
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Misleidende titel..
      oei, inderdaad verkeerd getypt, tis dus van windows naar mac
      tis al laat é
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        oei, inderdaad verkeerd getypt, tis dus van windows naar mac
        tis al laat é

no prob hoor
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Re: mensen die onlangs zijn overgeschakeld van windows naar Mac?

Werk privé al sinds 1987 met Macintosh, dus als er iets is dat je wil weten, vraag gerust.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ben zelf ook overgestapt naar Mac OSX en heb het mezelf nog geen seconde beklaagd. Werkt veel vlotter, aangenamer, zonder de toeters en bellen zoals spamfilters, virusscanners enz.

Heeft nog nooit "vastgelopen", alles wat moet werken werkt, kortom een zaligheid om mee te werken.

Ik zou zeker niet twijfelen en ben er zeker van dat je na een tijdje die windows eruit smijt ( zoals ik heb gedaan).

Groetjes,

Den Door.
            My site : http://www.photografie.be

Comment

Ben sinds 10/01/2008 overgestapt naar Apple Macbook Pro 15".

Geen seconde spijt (na 15 jaar Windows miserie).
              Wel erg wennen.

Heb je vragen, laat maar komen

Sven

Comment

Hier ook een overstapper (Nov2007)

Sneller, duidelijker, logischer. Veel productiever, veel betere integratie van soft- en hardware. Dingen werken gewoon veel beter...

Je moet mssch wat wennen (andere shortcuts, folder browsing) - maar dat neem je er graag bij.

Je zou uiteraard ook eens kunnen testen op je huidige windows machine (google maar eens op osx86 en www.insanelymac.com)

opstarten is razendsnel, hibernate werkt altijd, apps blijven niet hangen, widgets zijn handig, het ziet er mooi uit, iedereen kan er mee werken, afsluiten is razendsnel, 3r party software is goed, stabiel en niet duur, een help functie die ook echt helpt, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat mis ik? mijn vertrouwde XP keyboard shortcuts.
                Die mighty mouse vind ik maar niks.
                Het toestenbord voelt niet zo lekker aan als een goeie logitech.

kortom- geen seconde spijt gehad. Mijn beste IT aankoop ooit...

--- het wordt nu wel heel moeilijk voro jou géén mac te kopen he ---

Comment

Ik ben maccer sinds Juni '07
                  Ik heb een MacBookPro 15"

Ook nog geen seconde spijt van gehad. Ik vind MAC VEEEL gebruiksvriendelijker, ordelijker, Mooier, intuïtiever…

HET WERKT GEWOON ( en dat is net wat ik van een computer verwacht)

Apple kost wat meer, maar die meerprijs is het meer dan waard hoor. Kijk nu enkel maar naar de bouwkwaliteit , ergonomie , degelijkheid. Als ik eens naar ACERS, HP's, Toshiba's… kijk vind ik dit stuk voor stuk lelijke plastieken gedrochten .
                  De snelheid en de levensduur die een apple computer heeft weegt niet op tegen de prijs.

Het duurt een goede 2 weken eer je het systeem wat doorhebt, nadien is het kinderspel

Je zal in ieder geval achteraf geen spijt hebben van je aankoop hoor.
                  Last edited by Reus; 13 maart 2008, 20:09.
                  Mvg,
                  Marijn

My Flickr

Comment

Ook reeds 1 jaar op imac overgestapt. Ook nog geen seconde spijt van, en indeed dat werkt gewoon en blijft werken. Je moet niet constant zitten prullen met vanalles om de pc in werking te houden.

Gewoon achteraan knop indrukken, en enkele seconden later kun je aan de slag

Het heeft mijn informatica leven prive veel ontspannender gemaakt
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Als ik dit hier zo allemaal lees krijg ik ook wel de drang om over te stappen. (precies een wereld wonder die mac's, of is het gras aan de overkant gewoon groener?)
                      http://www.eyeflash.wordpress.com
                      www.facebook.com/eyeflashphotography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
                        Als ik dit hier zo allemaal lees krijg ik ook wel de drang om over te stappen. (precies een wereld wonder die mac's, of is het gras aan de overkant gewoon groener?)
                        Bha neen, 't gras aan de overkant is niet groener. Er zijn nog dingen waarvoor ik windows nodig heb (en ik draai hier mac en linux). Maar om gewoon ontspannen te computeren, om kunnen creatief te zijn, zonder te moeten beseffen dat je op een computer bezig bent, om iets in huis te hebben dat niet vast loopt op de momenten dat je het nodig hebt (dat je foto's aan je bezoeker wil tonen e.d.).... ja, daar is mac net dat ietsje meer heb ik de indruk. Op 1 jaar tijd is dat spul hier nog nooit vastgelopen, heb ik nog nooit de stroom moeten uittrekken, heb ik me nog nooit moeten schamen omdat ik iets ging doen als er anderen zatten te kijken, en dat het op die moment niet lukte (dat ik bvb programma's moest deinstalleren en opnieuw installeren.... en zo van die toestanden). + Je loopt momenteel geen risico, als je mac hardware koopt, bevalt het os je echt niet (dat je 128 euro kost voor de ultimate versie ), kun je er nog gewoon windows op installeren. Maar 'k heb de indruk, degene die mac os X een eerlijke test geven, dat dit meestal positief uitdraait
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

4 jaar geleden een MacBook gekocht, maar het heeft mij nooit echt kunnen overtuigen om er full-time op over te stappen.
                          pixelpusher

Comment

Overweeg ook om prive over te stappen op Mac. Ik twijfel nog tussen de Macbook Pro of MacPro. Prijsverschil is klein, zeker als je bij de Macbook Pro opteert voor de snellere schijf. De MacPro is krachtiger en meer uitbreidbaar, de andere is draagbaar. Dus ik zal moeten beslissen wat voor mij het meeste doorweegt. Onlangs nog gelezen van iemand die erin geslaagd was van OS X te installeren op zijn Vaio, en de performantie lag merkbaar hoger. Die Vista-winkel krijgen ze aan mij niet verkocht.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Gisteren overgestapt op Mac en al sinds gisterenavond aan 't foefelen om een draadloos internetnetwerkje lopende te krijgen met airport extreme

'k snap er de ****** van
                              Mvg Tim

Comment

Working...
                              X