Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Berg fotomateriaal te koop uit faling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Berg fotomateriaal te koop uit faling

Dacht dat is iets voor hier http://www.jorisco.be/auction/auction/
    Zit mooi materiaal bij en je kan bieden van in je zetel.
    Greetz.

Re: Berg fotomateriaal te koop uit faling

Bedankt voor de link

is die site te vertrouwen?

Comment

Jorisco is wel te vertrouwen,maar let op het volgende :

Je bod wordt verhoogd met 17% veilingkosten en daar bovenop komt nog eens 21% BTW.
      Je koopt het voorwerp in de staat waarin het zich bevind en zonder enige garantie.
      De veilingfirma krijgt de waren aangeboden van een curator of deurwaarder en weet zelf niet of die toestellen werken. Je bepaalt zelf welk risico je wil nemen.

Zo heb ik bij een firma gewerkt die door familiale onenigheid failliet ging. De curator zette heel de inboedel te koop op een veiling. Tot mijn verbazing werden onze kantoren volgestouwd met faxen, copiëermachines en computers die niet van onze firma waren. Ik heb ze op de vooravond van de veiling stiekem zelf kunnen testen en ze waren allemaal defect. Sommige toestellen waren zelfs inwendig gesloopt. Je denkt dan dat je apparaten koopt die nog in werking waren tot het faillisement, maar ze kwamen van een recuperatiefirma. Bij het wagenpark werden ook wat wrakken toegevoegd. Zoals steeds :" gekocht in de staat waarin het zich bevind,gekend door de koper en zonder garantie".

Comment

bedankt voor de info!
        over die % had ik al gelezen.
        zal eerst even kijken hoe hoog de prijzen zullen worden en dan beslissen of het de moeite is.
        Mag je tijdens de 'kijkdag' de toestellen testen?
        helemaal geen garantie is toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
          bedankt voor de info!
          over die % had ik al gelezen.
          zal eerst even kijken hoe hoog de prijzen zullen worden en dan beslissen of het de moeite is.
          Mag je tijdens de 'kijkdag' de toestellen testen?
          helemaal geen garantie is toch
          Op een kijkdag mag je meestal overal naar kijken, maar nergens aankomen. Als je alles ter hand mag nemen dan is tegen het einde van de dag alles verprutst of gestolen.
          Zou jij nog iets kopen waaraan iedereen de hele dag heeft mogen prutsen ?
          Verwacht niet dat al het lekkers met volgeladen batterijen staat te wachten op je.
          Hou er rekening mee dat voor compactjes van 300€ en minder dikwijls een herstelkost wordt aangerekend die gelijk of hoger is dan de nieuwprijs. Ik ga een bod doen voor een compactje aan een derde van de nieuwprijs.

Comment

Ik vermoed dat het hier over de inboedel van metro foto gaat.
            Een gerenomeerde winkel in Berchem. Helaas kunnen die ook failliet gaan.
            Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Neen,
              dat faillisement moet nog ter veiling worden aangeboden.
              Dit is van een andere fotozaak.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Heb al on-line gekocht en geen problemen gehad ,maar bij mij is het dan werkmateriaal.
                Opletten met el. gereedschap eerst even testen of doen testen op kijkdagen.
                Vroeger werd er veel gepikt bij afhaling maar wij deden altijd een mannetje mee om erbij te blijven
                Er zijn er die dan ook bieden en op het einde meer betalen dan in de winkel
                Garantie(fabrieks) kan geen probleem zijn op de nieuwe toestellen ,je krijgt daar ook een faktuur van je aankoop.
                Laat eens weten als je wat gekocht hebt.
                greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                  Ik vermoed dat het hier over de inboedel van metro foto gaat.
                  Een gerenomeerde winkel in Berchem. Helaas kunnen die ook failliet gaan.
                  De inboedel van MetroFoto is (samen met het personeel)verhuisd naar de winkel op de Bist.
                  Enkel de Mercedes Vito bestelwagen van MetroFoto is verleden week al geveild.

Comment

als je nu ziet dat die D80 al 600 € kost zonder al de taksen,.....da word ne helen duren,dan te rekenen zonder garantie en de helft meer als je die nu nieuw kan kopen,eer je daar aan mee doet eerst goed nadenken en er eens je rekenmachientje bijnemen,
                    BD0968BE
                    nikon
                    D2Xs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boeboe Bekijk bericht
                      als je nu ziet dat die D80 al 600 € kost zonder al de taksen,.....da word ne helen duren,dan te rekenen zonder garantie en de helft meer als je die nu nieuw kan kopen,eer je daar aan mee doet eerst goed nadenken en er eens je rekenmachientje bijnemen,
                      Voor de Canon 400D met kitlens is ook al 445€ geboden op de eerste biedingsdag.
                      De opgegeven minimum verkoopprijs is 470€. Dat wordt bij afhaling minimum 665€ terwijl hij bij Otto 549€ staat en na cashback 489€.
                      De Canon IXUS compact die ik wou kost er ook al meer dan gewoon in de winkel.
                      Misschien een tip voor Otto : laat je inboedel verkopen door Jorisco

Comment

Working...
                      X