Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forel vissers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Forel vissers

Volgens mij is "sluwe jacht" een propere omschrijving van "stropen".
    Een opmerking van geen weet van (forel)vissen te hebben, het is dus ook echt sluipen ,de spindel op de juiste plaats uitgooien en langzaam binnenhalen,loop je als een clown gekleed dan zal je zeker niks vangen ,die gasten zien je van op 1km lopen, welke kleur spindel(meps) gebruiken hangt af zon,bewolkt,schaduw,helder of troebel water en nog veel meer dingen.
    En zou het niet aanraden te gaan stropen (dus dan ook zonder de nodige vergunningen) een ferme boete,beslag alle materiaal die je bij hebt waarmee je kan vissen ,zelfs je botten. (sta je daar met een auto en ze willen zeer smerig doen ben je hem kwijt)
    Deze zomer op een camping in Herboumont met een prachtig privé stuk (aan de uitbaters een klein bedrag betalen voor een dagje te mogen vissen) waren Nederlanders heel druk bezig met vissen zonder vergunning en de een na de andere ondermaatse forel aan het bovenhalen en de bbq aan,Mannen in het groen gekomen ,beslag alle vislijnen,en 500€ boete samen.
    Deze beslaggoederen worden ieder jaar openbaar verkocht voor een peulschil in het gemeentehuis.
    Blauwgekookte forel:
    Moet lekker zijn maar om binnen de 30 min terug te zijn ,ik zit vlak aan het water en kan dan indien beet er wel vlug mee thuis zijn.
    Bedankt voor de info
    Last edited by Manos; 12 maart 2008, 08:26.

Comment

wat houd een Forel bedwelmen in!!!.
      grt,bouk.
      Ik dacht na het vakkundig de nek afslaan(doden) maar ik kan ze zelfs levend meebrengen(maar denk dat dit verboden is)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
        Pffffff kan nie alle dagen mollen vreten he Maar die forelkens die de juiste afmeting hebben en gevangen zijn na een sluwe jacht gaan de pan in.
        Tis een hobby gelijk een ander eej
        Misschien toch nog een nieuw recept? Mollen met forel in een port sausje zou ik zeggen
        Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
        Canon eos 7D Mijn site

Comment

Gevulde mol in een huwelijk van gefileerde forel op een bedje van konijneoortjes
          Btw straks noemen ze mij hier den mol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
            Gevulde mol in een huwelijk van gefileerde forel op een bedje van konijneoortjes
            Btw straks noemen ze mij hier den mol
            En van zijn jasje kun je altijd nog een mooi vliegje bouwen tis prima dubbing materiaal.
            Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
            Canon eos 7D Mijn site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
              En van zijn jasje kun je altijd nog een mooi vliegje bouwen tis prima dubbing materiaal.
              Dit gaat de macrofotografen zeker interesseren.

Hoe bouwt men een vliegje?
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Dit gaat de macrofotografen zeker interesseren.

Hoe bouwt men een vliegje?

Easy peasy,
                Volg de instructies.
                http://hipwader.com/2003/bonkers-for-zonkers

Je had het gevraagd, he
                Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Denk dat het vandaag forel zal zijn heb al een gevangen van 34cm en een van 37CM en 0,5kg gekuist mmmm, straks nog een beetje proberen ,een minpunt er is te veel water en dus te veel stroming

Comment

ne panvisser met spinners heeft in onze ardennen niks te zoeken!..zegt dat The Fish het gezegd heeft!
                    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

ne panvisser met spinners heeft in onze ardennen niks te zoeken!..zegt dat The Fish het gezegd heeft!
                      Gisteren 12:40
                      Hetgeen we vangen eten we op ,dat veel beter dan de vis vangen en dan de hele keel eruitrukken en terug gooien
                      Het ligt hier aan banden , vijf stuks per dag met vastgestelde afmetingen probeer da maar ne keer .
                      We vissen met alle methoden en hoe we vissen dat zal ikzelf wel bepalen , zeg dat het Manos gezegt heeft

Comment

wat doe je met de vissen die de afmeting niet hebben!!.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
                          Tis jammer dat je die snoekbaars niet op de vlieg hebt gevangen , maar aan een spinner kun je ook één enkele haak bevestigen, dan sta je weer gelijk aan de vlieg hengel
                          Canon eos 7D Mijn site

Comment

@Bouk, vb een regenboogforel moet min 22 cm hebben , alles daaronder moet je terugzetten. Kleindere zullen wel toe happen maar zijn te klein om de haak(spindel) binnen te nemen .
                            Je zal eerder kleintjes vangen als je gewoon haakje, worm en dobber werkt en meestal overleven ze het niet maar deze dienen dan weeral als voer voor de rest.
                            Moet zeggen ze waren overheerlijk die van gisteren en er ligt nog een te wachten in de diepvries.
                            Volgende week is het Paasverlof en gan we er eens vol tegenaan
                            Greetz

Comment

Die zijn verleden zaterdag klaargemaakt en zeer lekker.

Comment

Working...
                              X