Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frustratie...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Frustratie...

Net het nieuws gehoord om 19u...
    terug een paar jonge mensen om het leven gekomen door die verschrikkelijke drugs...
    Ik kan daar met mijn "boerenverstand " niet bij dat aan dergelijke toestanden niet kan verholpen worden...
    Indien vanuit de overheid men dit écht wil bestrijden dan moét dit kunnen!!!

Ons, als "slappelingen" weten ze op elk moment te vinden!!!
    Wekelijkse controles, alsof we misdadigers zijn...ipv dé echte criminaliteit eens aan te pakken of hebben ze daar misschien meer schrik voor

Ze weten begot genoeg waar ze moeten zoeken en waar ze moeten controle uitoefenen maar ze hebben liever de "werkende man/vrouw" te verbaliseren voor een paar km/u te snel te rijden dan om dat "uitschot" aan te pakken...
    (of is daar eigenlijk nog meer geld mee te verdienen voor de schatkist?)

Eén "flik" die zijn krant zit te lezen brengt op een paar uur meer op dan een doorsnee man/vrouw op een maand kan verdienen...
    Zeg nu vooral niet dat het hier gaat over echte verkeersveiligheid, het is puur geld dat telt!
    Ik besef maar al te goed dat er regels nodig zijn en dat die moeten gerespecteerd worden...maar moet dit alles altijd door de gewone burger betaald worden???Laatst werd hier in de straat nog een politievoetuig geflitst voor overdreven snelheid 65km/u waar slechts 50 werd toegestaan...hoe wordt die boete geregeld??? (en neen...ze achtervolgden geen dronken bestuurder!!!)

Ze wachten...om de dealers te pakken te krijgen...
    Doe zoals ze het normaal doen....ga naar de verbruiker toe...
    Doe elke week een paar gerichte controles op de "gekende plaatsen" en de stroom droogt vanzelf op...geen verbruikers...ook geen toekomst meer!!!
    (Zo ervaar ik het de voorbije weken...)
    Zo simpel zie ik dat met mijn "boerenverstand"....

Als ze al eens een controle doen wordt dit in de media ze uitgesmeerd alsof het dagelijkse kost is...Als gewone burger wordt je dit echt kotsbeu

Laatst krijg ik nog een controle op de openbare weg van twee!!! agenten omdat ik geen nummerplaat op mijn sproeier had aan mijn tractor...(tractor zelf had wel een geldige nummerplaat)verlichting was wél degelijk in orde en flitsen moesten ze mij ook al niet want dat "beestje" rijdt max 25km/u....als je eens ziet hoeveel nutteloze tijd dit heeft gekost om dit maar in orde te brengen...je zou van minder grijs haar krijgen...wél met véél machtsvertoon én sirene aan de kant gemoeten...
    Deze anekdote, om maar aan te tonen dat ze echt geen prioriteiten meer stellen....
    Last edited by Aquarius; 9 maart 2008, 21:49.
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Re: Frustratie...

over waar de politie zich mee bezig houdt, daar spreek ik mij niet over uit. Maar om het allemaal op de drugs te steken vind ik ook maar een iets of wat kortzichtige redenering hoor, dat ze dan ook ineens alcohol volledig verbieden he, das verdorie nog een van de ergste drugs die der zijn

ik zeg niet dat jij dit doet aquarius, maar het is wel makkelijk om de schuld in de schoenen van de drugs te schuiven indien er iets ergs gebeurt.

maar eh, voor ik verder ga... dit lijkt mij toch wel een maatschappelijke discussie die niet bestemd is voor op BD te voeren. misschien oordelen de mods hier best over
    5DmkIII en wat glas

Comment

Inderdaad, liever geen maatschappelijke discussie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
        Inderdaad, liever geen maatschappelijke discussie.
        sorry Lut maar kan het moeilijk afleren...
        Soms krijg ik koude rillingen en moet het efkes kwijt op ...een forum
        En omdat ik echt maar één goed ken kom ik hier steeds terecht
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

Comment

Hey juppekes

Ik heb gisterenavond ook het trieste nieuws gehoord

Heb er geen woorden voor en een ferme krop in de keel

zo'n daders kunnen niet streng genoeg gestraft worden, maar ze riskeren maximum 5 jaar

Ik wens allesinds zeer veel sterkte en steun voor de getroffen families en vrienden
          Bootjes

Comment

Als je nu toch gewoon die troep niet inneemt heb je ook niks te bestrijden......
            Triest dat lui sterven na gebruik van drugs maar ze hadden in de eerste plaats gewoon van die troep moeten afblijven!!!
            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
              Als je nu toch gewoon die troep niet inneemt heb je ook niks te bestrijden......
              Triest dat lui sterven na gebruik van drugs maar ze hadden in de eerste plaats gewoon van die troep moeten afblijven!!!
              Je hebt blijkbaar niet door over welk ongeval het gaat hier...

De slachtoffers waren een moeder, haar dochter van 11, en 2 klasgenootjes van de dochter. Ze zijn in de flank aangereden door 2 jonge mannen die onder invloed van drugs waren, 80km/u reden waar 30 is toegelaten, en een stopbord aan het kruispunt volledig negeerden... Zelf waren ze slechts lichtgewond...
              Grtz, Tigra-Boy
              ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                Volledig akkoord maar vergeet niet, hetgeen je niet ziet of aangeboden wordt kan je ook niet nemen. De grote schuldige is eigenlijk diegene die er hen de eerste keer van laten gebruiken heeft.
                Net als met roken, niet de kinderen die ermee beginnen zijn schuldig maar de volwassenen die hen het verkeerde voorbeeld geven, hen aanmoedigen het te doen en hen de kans bieden.
                Ik weet niet welk effect drugs heeft, ik heb er nooit genomen en dus ook nooit behoefte aan gehad. Maar als je als puber (ja, zo is het) door vriendjes aangemoedigd wordt om dat eens te proberen en je weet dan wat je ervan mag verwachten, dan is de kans zeer groot dat je er mee verder doet.
                Die twee zijn hier inderdaad wel schuldig aan het ongeval maar de beginnende oorzaak ligt ver ervoor elders te zoeken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Volledig akkoord maar vergeet niet, hetgeen je niet ziet of aangeboden wordt kan je ook niet nemen. De grote schuldige is eigenlijk diegene die er hen de eerste keer van laten gebruiken heeft.
                  Net als met roken, niet de kinderen die ermee beginnen zijn schuldig maar de volwassenen die hen het verkeerde voorbeeld geven, hen aanmoedigen het te doen en hen de kans bieden.
                  Ik weet niet welk effect drugs heeft, ik heb er nooit genomen en dus ook nooit behoefte aan gehad. Maar als je als puber (ja, zo is het) door vriendjes aangemoedigd wordt om dat eens te proberen en je weet dan wat je ervan mag verwachten, dan is de kans zeer groot dat je er mee verder doet.
                  Die twee zijn hier inderdaad wel schuldig aan het ongeval maar de beginnende oorzaak ligt ver ervoor elders te zoeken.
                  Je gaat me nu toch niet vertellen dat die twee gasten en vele andere niet weten waar ze aan beginnen

Als ze zo'n dingen aan mij voorstellen zeg ik onmiddellijk nee

ze zijn volledig schuldig en als ze zich niet kunnen bedwingen als ze toch zo'n dingen gebruiken is er voor zulke gasten geen plaats in de maatschappij

Er kan geen straf zwaar genoeg zijn voor zulke mensen
                  Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                    Hey juppekes

Je gaat me nu toch niet vertellen dat die twee gasten en vele andere niet weten waar ze aan beginnen

Als ze zo'n dingen aan mij voorstellen zeg ik onmiddellijk nee

ze zijn volledig schuldig en als ze zich niet kunnen bedwingen als ze toch zo'n dingen gebruiken is er voor zulke gasten geen plaats in de maatschappij

Er kan geen straf zwaar genoeg zijn voor zulke mensen
                    dat ze gebruiken, tot daar toe, maar kruip dan niet in de auto... dat is het punt waar ze zwaar in de fout zijn gegaan

niet iedereen die drugs neemt is een junkie, mij lijkt het dat jij wel zo denkt...
                    zoals ik al eerder zei, is alcohol nog één van de zwaarste drugs waar je serieus fout van kan gaan. moet men dan iedereen die ooit eens ladderzat is geweest uit de maatschappij verstoten
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Rook niet, drink niet, en totally no drugs.
                      En mijn mede-studenten die dat wel doen, zet ik meestal vast, tot ze zelf toegeven dat die dingen alleen maar rotzooi zijn
                      En ik ben er trots op dat ik tot nu toe al 3 mensen uit mijn directe vriendenkring (hopelijk meer) al heb laten stoppen met roken. Hopelijk groeit het lijstje..
                      De zus van een vriendin is gestorven door rattenvergif in de coke..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                        Als die daarmee op zeer jeugdige leeftijd begonnen zijn (meestal het geval) wisten die inderdaad niet waarmee ze begonnen. Iemand van 12 à 13 jaar dat dit krijgt van een vriendje zal al snel eens proberen zonder te beseffen wat het gevolg is. Ene van 18 jaar zou het al moeten weten maar meestal krijgen ze het de eerste keer toegestopt tijdens een zatte bui ... wanneer ze dus niet beseffen waarmee ze beginnen.

Als ze zo'n dingen aan mij voorstellen zeg ik onmiddellijk nee.
                        Ik ook, maar niet iedereen durft "neen" zeggen tegen een groepje vrienden, er zijn er velen die niet als schrikschijter willen aanzien worden en dus met de hoop mee doen.

Ik hoop voor u dat je nooit kinderen hebt die er dankzij anderen aan beginnen. Ge zult dan wel anders piepen als iedereen zegt dat er voor jouw kinderen geen plaats is en dat jij als ouder verantwoordelijk bent voor hun gedrag.
                        Ik wens het niemand toe maar kan best wel begrijpen (niet goedkeuren) dat iemand door anderen zover gedreven wordt en er niet beseffend mee begint.
                        Ik zeg niet dat die gasten geen fouten gemaakt hebben, ze mochten zeker niet gereden hebben in die toestand maar de vraag is of ze het zelf beseffen.
                        Elke roker is er mee schuldig aan dat anderen mee roken of ook beginnen, elke drinker is er mee schuldig aan dat anderen dit ook aanleren. En met anderen bedoel ik op de eerste plaats de eigen kinderen. Ik ben ook tegen drugs, alcohol en rookwaren maar als er volgens uw theorie voor al die mensen geen plaats meer zou zijn in deze maatschappij, dan ga jij binnenkort toch redelijk alleen rondlopen hoor.

Je zult trouwens dringend van job moeten veranderen vrees ik, leer voor God en oordeel dan.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Hét grote gevaar bij drugs, en dat wordt helaas zwaar onderbelicht, is dat je niet weet wat of hoeveel je inneemt. Er gebeurt geen kwaliteitscontrole op dat spul, je weet niet in welke mate het versneden/verdund is, en hoe zuiver het is.

Dat alleen al is reden genoeg om er mooi vanaf te blijven.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            Rook niet, drink niet, en totally no drugs.
                            Hier nog één .

En 't is niet doordat ik geen gelegenheid had. Ann werkte vroeger op 't labo van toxicologie en had de sleutel van 't drugskot. Honderden kilo's cannabis, LSD vloeitjes, cocaïne, ... 't lag er allemaal. Niet eens gecatalogeerd dus ik kon meenemen wat ik wou. Nooit gedaan. Ik haat zelfs 't gevoel van tipsy te zijn als ik toch eens een glaasje champagne gedronken heb. Ben al Bob van lang voor die uitgevonden was .

Comment

vind het ook vreselijk wat er gebeurd is

wat betreft drinken etc... ik drink wel eens een pintje (en soms ook 20) maar ik houd me strikt aan het principe van "don't drink & drive". Als ik Bob ben, is het cola/water/frisdrank en niks alcohol. Drugs (zoals xtc en zo) daar begin ik nog niet eens aan. Ik zal niet ontkennen dat ik in mijne schooltijd geen wiet gerookt heb maar dat was het dan ook en altijd binnenshuis als we nergens meer naartoe moesten.
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

Comment

Working...
                              X