Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm monitor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje ivm monitor

Zoals in vorige post reeds gemeld is mijn scherm dus kapot, juist 3 maand buiten garantie. Gebeld naar BENQ Europe Support waar ze me de raad gaven het niet meer te laten herstellen wegens te duur.
    Ik moet dus een nieuw scherm kopen en heb hier al veel liggen zoeken maar 't is echt niet makkelijk... vandaar enkele vragen.
    Heb via het configuratiescherm/beeldscherm/instellingen de verschillende resoluties gecontroleerd die mijn grafische kaart aan kan.
    1152x864
    1280x720
    1280x768
    1280x960
    1280x1024
    1360x768
    1600x900
    1600x1024
    1600x1200
    Wil dit dan zeggen dat ik bvb: Eizo S2031W 20inch 1680x1050 of Nec LCD20WGX2Pro 20inch 1680x1050 niet kan gebruiken (tenzij ik mijn grafische kaart vervang)
    Eventuele suggesties voor andere schermen welkom (rond deze prijsklasse)
    Iemand ervaring met de NEC LCD2170NX?
    Werk momenteel met een 19inch CRT van Gericom en is toch dat niet vind ik... Alvast bedankt voor de moeite
    Flickr

Re: Vraagje ivm monitor

Zeker van, dat dit de resoluties zijn, die uw grafische kaart aan kan, en niet de definitie van uw oude monitor ?
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Zeker van, dat dit de resoluties zijn, die uw grafische kaart aan kan, en niet de definitie van uw oude monitor ?
      Zou inderdaad kunnen want ik dacht dat als er mijn ander scherm aanhing er andere waarden gegeven werden. Grafische kaart: Gigabyte NX57128D PCX5750PCI Ex. Core 425Mhz 128
      Flickr

Comment

De resoluties die weergegeven worden zijn afhankelijk van de driver die gebruikt wordt... Het is dus de combinatie grafische kaart/beeldscherm die bepaalt wat in de lijst verschijnt.

Dat "testen" is eigenlijk niet nodig. Je kan ook onder de beeldschermeigenschappen, onder tapblad "Adapter", "alle modi" aanklikken. Dan krijg je een lijst met alle resoluties.

Dat je geen 1680x1050 te zien krijgt zal eerder te maken hebben met het feit dat je huidig scherm een 4/3 formaat was. Als je een 16/10 scherm gebruikt, zal je die optie normaal wel krijgen.

Ik heb hier bv. 2 schermen aan mijn PC hangen. Een 16/10 22" en een 4/3 17".
        De resoluties in die lijst zijn dus totaal verschillend afhankelijk van welk scherm aanvinkt is, gewoon omdat die 4/3 bv.1680x1050 niet kan weergeven, terwijl dat juist de resolutie is die ik gebruik op de 22"...
        Groeten,

Polleke

Comment

Inderdaad, die lijst is afhankelijk van het laatste scherm dat aangesloten was.
          Ik zou mij niet te veel zorgen maken en gewoon dat scherm kopen ... komt wel in orde.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Bedankt allen voor het duidelijke antwoord, twijfelde eigenlijk door iemand op het forum die hierover iets gepost had. http://forum.belgiumdigital.com/show...itor+resolutie
            Denk dan dat ik voor de Nec20WGX2Pro ga.(is het glanzend scherm geen probleem voor fotobewerking?) Iemand ervaring met dit scherm, meende ergens gelezen te hebben dat er problemen zouden zijn om het te kalibreren. (iets waar ik nog totaal geen ervaring mee heb)
            Andere suggesties steeds welkom, liefst niet boven 700euro.
            Last edited by saintlambert; 6 maart 2008, 21:46. Reden: .
            Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
              Bedankt allen voor het duidelijke antwoord, twijfelde eigenlijk door iemand op het forum die hierover iets gepost had. http://forum.belgiumdigital.com/show...itor+resolutie
              Denk dan dat ik voor de Nec20WGX2Pro ga.(is het glanzend scherm geen probleem voor fotobewerking?) Iemand ervaring met dit scherm, meende ergens gelezen te hebben dat er problemen zouden zijn om het te kalibreren. (iets waar ik nog totaal geen ervaring mee heb)
              Andere suggesties steeds welkom, liefst niet boven 700euro.
              Je zal je scherm waarschijnlijk al hebben nu?
              Anders zou ik zeker voor Eizo gaan, er zijn gewoon geen betere, spreek uit ondervinding.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Je zal je scherm waarschijnlijk al hebben nu?
                Anders zou ik zeker voor Eizo gaan, er zijn gewoon geen betere, spreek uit ondervinding.
                Neen heb het nog niet gekocht... nu werkt mijn scherm terug
                In ieder geval als ik een nieuw koop wordt het deze Eizo:

Bedankt voor de raad. Wat is nu het grote verschil met deze eizo en de dure color edge reeks? Kan deze ook gekalibreerd worden?
                Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                  ...In ieder geval als ik een nieuw koop wordt het deze Eizo:
                  http://www.prad.de/en/monitore/revie...zo-s2231w.html...
                  Zijn er nog sites met veel TFT/LCD monitor reviews (testen door deskundigen)?
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Our gaming monitors review make researching the latest displays that much easier - covering performance, viewing experience, and overall value for money!

Maar dit is eigenlijk een vertaalde (frans naar engels) site, je kan de meest recente artikels (maar dan in het frans) steeds hier vinden:

wim
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Trouwens de laatste test is zeer interessant, een 24inch MVA scherm full HD (1920x1080) voor maar 309 euro (bij www.pixmania.be in België):

Pixmania MB24W:

Grosbill MB24W:

IlSonic IIM24WB:

Lolair MB24W (hier staat de volledige test):
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Working...
                      X