Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Is hier iemand die beveiligingscamera's heeft staan?We zouden overwegen om een 3 tal cameras te plaatsen.Ik had gedacht aan een ip camera met ir leds om ook s'nachts te kunnen filmen.Dit alles met bewegingsdetectie op harde schijf opslaan.
De vraag is, wat wil je er aan geven ? Die camera's gaan van 100 euro tot +3000 euro.
Ik heb hier nu momenteel een paar linksys wvc 200's staan. Ben wel content van de kwaliteit (bij voldoende licht, heb geen leds). Maar het nadeel is, die spullen werken met active x, kunnen dus alleen in een windows omgeving bekeken worden.
Die van level one http://global.level1.com/products2.php?Id=942 zagen er me ook niet slecht uit. Die van axis ook niet. Maar 't probleem is dat je hier geen winkels vindt waar je die spullen live kunt bekijken.
Die van level one, als je op de site rondsurft kun je wel hun camera's in demo zien, zowel dag als nacht camera's. Prijs valt mee ergens tegen de 500-600 euro per camera met infrarood leds dacht ik
Voordeel van die ip camera's is wel, dat je ze overal ter wereld kunt bekijken, en dat je de beelden gelijk waar ter wereld kunt opslaan
Ik weet nog niet of ik voor ip cameras ga of voor cameras met een coax kabel.Nadeel is weer dat dan constant een laptop moet aanstaan.Ik herinner me een set in de makro met een opslag medium,maar ja hoe is de kwaliteit ervan he.Zou zeker voor cameras met leds gaan ofwel een spot plaatsen met bewegingsdetector.
En ja 200 euro per camera vind ik al veel,ik kan de camera hier achter een venster op zolder plaatsen dus hoeft niet waterdicht te zijn.
Als je naar de makro gaat, kun je er een demo van bekijken, staat daar wel ergens permanent opgesteld. In gamma en dergelijke kun je ook dergelijke sets kopen. Maar 'k vrees dat dit zijn geld waard is
De 'betaalbare' ip camera's hebben een paar grote problemen. Bij mindere lichtomstandigheden gaat de beeldkwaliteit exponentieel achteruit. En de meeste werken inderdaad ook alleen maar met bijvoorbeeld active x.
Volgens mij kun je que prijs/kwaliteit nog altijd niet tippen aan systemen met analoge camera's. Desnoods met vcr of als je iets verder wil : een computer die analoog/digitaal conversie doet.
Zou zeker voor cameras met leds gaan ofwel een spot plaatsen met bewegingsdetector.
Vergeet die spot maar met de meeste camera's. Nadeel is dat die camera's zich aanpassen aan het donker en als er dan plots een spot aan gaat heb je even geen beeld tot die camera weer aangepast is. Da's net tijd genoeg om een dief te laten passeren en niet zichtbaar te zijn.
Natuurlijk hangt veel van de camera en richting af maar toch de moeite om rekening mee te houden.
ja kan ze op een pc aansluiten of op een apart toestel van hun met harde schijf.
er zijn er bij met tot 60 IR leds die zo'n 45 meter ver zien in het donker.
En nog vrij betaalbaar.
ze hebben bv een webserver waar 4 cameras op kunnen aangesloten worden voor 149 euro.
een buiten camera met ir leds kost daar tussen de 130 en 200 euro naargelang het aantal leds en dus bereik.
Een kaart voor de pc waar 4 cameras op kunnen aangesloten worden is iets van een 80 euro.
Dus voor rond de 5 a 600 euro heb je 3 cameras die via internet te bekijken zijn of op een pc aan te sluiten zijn vanwaar ze dan kunnen beschikbaar gesteld worden op internet met de bijgeleverde software.
President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.
Wat denk je bouk? Nieuwe registratie en direct een oud topic bumpen met een link.... Ik denk dat het met dit topic te maken heeft
Edit: Ik zie dat deze "wienkelleer" al een ban heeft :-) Het zou beter zijn dat dan ook zijn posting verdwijnt of minstens de link naar zijn winkel?? verwijderd wordt.
Wat denk je bouk? Nieuwe registratie en direct een oud topic bumpen met een link.... Ik denk dat het met dit topic te maken heeft
Edit: Ik zie dat deze "wienkelleer" al een ban heeft :-) Het zou beter zijn dat dan ook zijn posting verdwijnt of minstens de link naar zijn winkel?? verwijderd wordt.
Blijkbaar heeft hij net voor zijn ban nog een berichtje kunnen posten in dit topic
Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Is wel oude topic maar voor mij toch niet onbelangrijk.
Wij wonen sinds half jaartje min of meer "op den buiten", vroeger woonden we "in de stad" waar we aan de voordeur een videofoon hadden.
Nu het probleem: waar we nu wonen al enkele keren 's avonds/'s nachts meegemaakt dat er aangebeld werd maar hier hebben we geen videofoon en aldus zien we niet wie voor de deur staat.
We zouden dus een bewakingssysteem willen plaatsen: 1 à (liefst) 2 buitencamera's met nachtzicht + monitor (muurbevestiging) en eventueel recorder, en dit alles BEDRAAD zodat we geen gedoe hebben met lege batterijen.
Bekijken via internet is wel leuk maar is geen absolute noodzaak voor ons.
Zijn er hier die hier ervaring mee hebben of kennis ter zake?
Nog een vraagje: is het mogelijk om aan zo'n systeem 2 monitors aan te sluiten (eentje in de living en andere boven waar de slaapkamers zijn) ???
Graag meer info
Dikke merci,
Senn
Last edited by Sennheiser; 1 november 2013, 14:56.
Comment