Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

originele tips om geld te verpakken bij huwelijkscadeau

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: originele tips om geld te verpakken bij huwelijkscadeau

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
    Een beetje makkelijker en ook ludiek:
    Rol de WC-rol even open, stop de briefjes ertussen en beschrijf de WC-rol met je beste wensen.
    Terug oprollen en inpakken

dit is een goeie

Comment

Een voorbeeld zoeken van hoe je geld in een mooie vorm kan vouwen.
      Daar iets uit kiezen en een bijhorende foto maken en met wat plakband de briefjes op de foto kleven.

Bijvoorbeeld, maar gelieve kreatief te zijn:
      Vouw van de briefjes een jasje of een hemd of zo.
      Maar een foto van een waslijn en hang de kledingstukken er aan.

Of maak een foto van een bloemenveld (moeilijker in deze tijd tenzij, maar niet onmogelijk) en plak daar geldbloemen op.

...

Dit alles in een kader et voila!
      zo past het ook nog een beetje op dit forum hé :-)

En vergeet niet een foto te maken van de foto met het geld in de kader en die hier te posten!!!
      ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Hangt ervan af over hoeveel geld het gaat toen onze secretaresse trouwde heb ik haar een hoop disketten kado gedaan (in de originele doosjes)
        het waren echter oude 3,5" diskettes waar ik zorgvuldig de magneetschijf uitgehaald had en in het "aandrijfgat" past exact een stuk van 2 euro. Die waren erin gekleefd met dubbelzijdige "scotch tape" die heeft zich een week zitten afvragen wat ze in 's hemelsnaam met al die disketten moest aanvangen en ze vond het eigenlijk maar een luizig kado .. tot ze doorhad dat de disketten niet helemaal waren wat ze eerst gedacht had
        FWIW

Comment

Zelf meegemaakt: kleingeld ingegoten in een kaars. Een leuk kado, en koste heel wat tijd, want je moet niet te ver bij de kaars uit de buurt lopen als die brandt.

En al m'n neven en nichten hadden samengelegd, en hun geld gestort op een rekening met bankkaart (leraars hebben soms van die rekeningen die ze enkel gebruiken om uitstappen op te betalen. verder zijn die meestal leeg). Wij kregen de bankkaart, en een reeks opdrachten op het feest om cijfer 1 van pin code te vinden. Cijfer twee was 1 cijfer omcirkeld in een gele gids, cijfer 3 stond in 1 dichtgeklopte kroonkurk in een hele pot van die dingen, en voor cijfer 4 had men een vlag geplant in onze tuin. Bij die vlag hadden ze een buis van 2,5 met hamers in de grond geslagen, hem er weer uitgetrokken, golfballetje met nummer in het gat, en gat weer dicht.
          Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

- Neem een tak (zonder bladeren).
            - vouw de briefjes meermaals in de lengte
            - bevestig deze "vlinders" met elastiek aan de kale tak
            - verpak het geheel in glanzend folie voor bloemen

Good Luck

Silent M.

Comment

Heb zelf ooit een geldbedrag kadoo gekregen . Allemaal "frankskes" in een grote zak met .... bloem !! Leuk maar stoffig
              Greetzzzzzzzzzzzz......
              Wonnie
              www.spectare.be

Comment

Ergens op de grond gaan begraven waar het koppel woont als ze ergens al een plekje hebben.
                Of gewoon in een kous zoals vroeger.

Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ooit met een ganse compagnie samen gelegd voor een mooi bedrag, een goedkope kruiwagen gekocht, deze volgegoten met beton met voldoende betonijzer er tussen ( wel eerst enkele betonijzers in de kruiwagen vastlassen zodat de blok goed blijft zitten ). Het geld NIET in de beton meegieten maar simpelweg de plastieken handvaten van de buizen getrokken, geld oprollen en in de draagbuizen steken en de handvaten er terug op
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Toen wij 25 jaar getrouwd waren hebben we van de kinderen een fles melk gekregen (gekocht in een speciale winkel) zo met koeflekken op, die hadden ze met melk gevuld en 50 euro in muntstukjes gedaan.
                    De rest van het geld (200 euro) hadden ze in een hele grote vaas gedaan (was ook een cadeau) en dat met gekleurd zand volgegoten.
                    Vaas weegt enorm veel, maar het ergste is dat de vaas zo mooi is, dat die 200 euro er na twee jaar nog inzitten omdat ik het zonde vind van die mooie vaas.
                    Dus tip :
                    wil je dit doen, steek een lange buis in het midden van de vaas, steek daarin een zakje met het geld.
                    Vul de zijkanten tussen buis en vaas, met mooi gekleurd zand.
                    Als ze het geld willen gebruiken: bovenste laag van het zand weg (zie dat die in één kleur is) deksel van de buis, plastiek zakje met geld eruit, deksel terug op de buis, zand erover, en dan kan die vaas netjes blijven staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE Bekijk bericht
                      ik heb eens meegemaakt dat het kleingeld in kroonkurken werd gestopt en daarna met de hamer dicht geklopt. Maar daar hadden ze heel veel werk aan

Eens verder zoeken ...
                      Vrienden van mij hadden dat ook gedaan maar omdat die gast die ging trouwen in een garage werkte, hadden ze die kroonkurken ook nog in een autoband gestoken.
                      http://blackletterday.wordpress.com

Comment

Heb da ook al een paar keer meegemaakt.

3 jaar geleden had ik dit voor. Ik kreeg een curverbox met kattebakvulling (we hebben nochtans geen kat) met daarin allemaal klein geld (koper) dat tussen 2 lagen tape zat. Na drie jaar ben ik endelijk begonnen met al diene tape los te peuteren. TOF!

Mijn zus heeft me dit gelapt nadat ik haar een doos waspoeder van een gerenomeerd merk had cadeaugedaan met 50euro in koper in. Ze had 49.99 euro teruggevonden.

Die kruiwagen met da betonijzer is een subliem idee!!!
                        www.olivierdutre.com
                        Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

een kakpotje of een oude wc-pot vullen met vloeibare siroop en daar allemaal stukken van 10 cent in droppen,als afsluiter een namaak drol erop,inpakken en afgeven!
                          is wat werk aan achteraf om die centjes af te wassen!
                          grts; M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli4 Bekijk bericht
                            Mijn zus heeft me dit gelapt nadat ik haar een doos waspoeder van een gerenomeerd merk had cadeaugedaan met 50euro in koper in. Ze had 49.99 euro teruggevonden.
                            Dus zit er ergens in uw wasmachien 1 eurocent...

Ben ik trouwens de enige die zoiets totaal niet grappig vind? Ik heb wel betere dingen te doen dan centjes tellen. Origineel, dat wel, maar geef mij dan maar liever een saaie enveloppe.

PS: Voor de rest heb ik wel gevoel voor humor hoor
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Onlangs nog maar het volgende gedaan:

Met maten samengelegd en met de som (iets van 1000€) naar bevriend brouwer gegaan. Daar hebben we voor da geld allemaal lege bierbakken gekocht.
                              Op de trouw zelf met 1 bak naar de trouwers (rest stond voor zen deur) en die afgegeven met de woorden: 'deze is van ons allemaal'.

Kan je verzekeren dat je zo'n gezicht niet veel zal terugzien.
                              Na 1 week op en afrijden met lege bakken hadden ze toch een mooie som.

Grtz
                              'Keep on Clicking'
                              Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Je spreek met alle genodigden af dat jullie geld geven in briefjes.
                                De avond zelf krijgt het bruidspaar niets en moeten ze wachten tot middernacht.

Dan worden beide geblinddoekt en staan er enkele mensen klaar met speldjes.
                                Terwijl de diskjockey enkele slows speelt moeten ze dansen en kan iedereen zijn geld gaan vastspelden op de bruid haar kleed.

Moet je eens zien hoeveel foto's hiervan gemaakt worden

Doedelzakje
                                Vriendelijke groeten van Pyper
                                (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

Comment

Working...
                                X