Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telenet digitale tv op 2 tv's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• telenet digitale tv op 2 tv's

een domme vraag waarschijnlijk maar ik weet het zelf niet en heb niet de tijd om het zelf allemaal uit te zoeken nu :

kan ik mijn signaal uit de digitale telenet box ontdubbelen om via 2 tv's te kunnen tv kijken ? En hoe dan ?
    Kan dat ook draadloos naar een 2e tv-toestel ?
    embee ::: nikon stuff

Re: telenet digitale tv op 2 tv's

ja, via de scart.... maar je gaat dan wel op de 2 tv's naar hetzelfde programma moeten kijken. Er zit hier namelijk maar 1 tuner in. Dus 2 decoders aankopen zal de gemakkelijkste oplossing zijn denk ik
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      ja, via de scart.... maar je gaat dan wel op de 2 tv's naar hetzelfde programma moeten kijken. Er zit hier namelijk maar 1 tuner in. Dus 2 decoders aankopen zal de gemakkelijkste oplossing zijn denk ik

En betaal je dan ook 2 maal abonnement ?
      Zit nog altijd zonder het "kastje" en zou binnenkort gaan beslissen wat ik ga doen. Daarom hier aansluitend de vraag . Kan je bij gebruik van verschillende TV's in huis, als je maar 1 decoder neemt, met de andere TV's blijven verder gaan zoals vroeger?
      Bijkomend : Wat vinden jullie van de oplossing met een schotelantenne? TV-Vlaanderen ofzo...

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        En betaal je dan ook 2 maal abonnement ?
        Neen, je moet enkel twee Digiboxen of Digicorders kopen / huren.
        Abo heb je niet (buiten het kabelabonnement) voor de standaard zenders en voor de betaalzenders moet je maar één keer betalen voor de beide decoders.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Neen, je moet enkel twee Digiboxen of Digicorders kopen / huren.
          Abo heb je niet (buiten het kabelabonnement) voor de standaard zenders en voor de betaalzenders moet je maar één keer betalen voor de beide decoders.
          Maar kan ik op mijn andere TV's indien ik daarvoor geen Digibox neem, blijven verder kijken naar een niet-digitaal beeld zoals voorheen ?

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Maar kan ik op mijn andere TV's indien ik daarvoor geen Digibox neem, blijven verder kijken naar een niet-digitaal beeld zoals voorheen ?

Groetjes,
            Pol.
            Yeps no problem. Het is gewoon de tv waar je digitaal signaal wilt, waarvoor je een tuner nodig hebt, en er zit 1 tuner per digibox. Dat analoog signaal en digitaal signaal, zitten op dezelfde kabel, iedereen ontvangt dit, zelfs mensen die 21% btw voor hun kabel betalen (degene die officieel dus geen digitaal kijken ), het enige verschil zit hem in die digibox, die dat digitaal signaal eruithaalt, en terug omzet naar een analoog signaal om aan tv door te geven

Comment

Dat doe ik hier ook.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

(degene die officieel dus geen digitaal kijken ),
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

zelfs mensen die 21% btw voor hun kabel betalen (degene die officieel dus geen digitaal kijken ),
                  Welk nut heeft het niet officiëel digitaal te kijken? Ge betaalt 21% BTW op de kabel i.p.v. 12% en je decoder (Digibox of Digicorder) moet je toch kopen.
                  Ge kunt natuurlijk de decoder van een kennis bij u zetten maar dan heeft hij er niets meer aan. Telenet doet er geen verlies aan hoor, er is maar ene tegelijk die hem kan gebruiken.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

het enige verschil zit hem in die digibox, die dat digitaal signaal eruithaalt, en terug omzet naar een analoog signaal om aan tv door te geven
                    Ik sta er altijd van verwonderd! Digitale TV tot aan de digibox, en dan weer analoog!?

Maar welk signaal is dat dan? PAL? Resolutie?

Heeft die digibox een HDMI uitgang?

K.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kmeirlaen Bekijk bericht
                      Ik sta er altijd van verwonderd! Digitale TV tot aan de digibox, en dan weer analoog!?

Maar welk signaal is dat dan? PAL? Resolutie?

Heeft die digibox een HDMI uitgang?

K.
                      Bah neen, gewoon scart.... en dat scart signaal is analoog.

Comment

Is afhankelijk van welke digibox je hebt.

Je kan bij telenet ook HD digiboxen kopen of huren, die dan wel een HDMI aansluiting hebben. Ik dacht dat het technisch dezelfde zijn als bij INDI, maar met andere software...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Je kan bij telenet ook HD digiboxen kopen of huren, die dan wel een HDMI aansluiting hebben.
                          Maar waar ze direkt bijvertellen dat je ze best niet via HDMI aansluit omdat dit niet altijd vlot werkt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...