Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

router/wlan etc...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• router/wlan etc...

Beste Tweakers,

Ik heb al uren zitten snuffelen en googlen maar krijg niet echt een antwoord op mijn problemen.

Mometeel heb ik volgende configuratie:

Een desktop pc met vista en een gigabit ethernet connectie
    Een macbookpro core duo, met 100T ethernet en wlan 802.11/g
    Laptop HP nx 7400 (intel wireless/pro 802.11/g)

Router zyxel 660 HW met wlan (802.11/g en lan poorten 100T)
    Dlink DNS-323 met Gigabyte ethernet connectie.en 2 maal 350GB Harddisks.

Ik heb die DNS-323 dus gekocht als gewoon externe opslag dat bereikbaar is voor vooral de
    Desktop pc en de macbookpro.Alle andere fucntie zijn niet van toepassing en niet gebruikt.

Na alles op te stellen ben ik gaan testen en moet ik tot de conclusie komen dat vooral het werken
    Via de macbookpro naar de DNS-323 veeel te traag is.

Dit zeer waarschijnlijk door de WLAN die 802.11/g is.

In hoofdzaak ben ik dus bezig met fotografie en heb na een shoot regelmatig 10gb aan fotos wat ik op vanop mijn macbookpro naar die dns-323 wil overzetten.

Nu zit ik dus te denken om een extra timecapsule of een airport extreem basisstation bij te kopen.

Zo zou ik ipv een 802.11/g naar 802.11/n kunnen gaan.
    Maar ook een 1000T lan poort ter beschikking hebben.

Nu heb ik de volgende vragen:

-Theoretisch is de troughput 300mb/s voor 802.11/n maar ga ik daadwerkelijk een groot verschil merken in de transfer rate van bv 10Gb aan data?
    -Als die Laptop blijft werken op 802.1/g gaat die ook de router beinvloeden? Ik heb namelijk tegenstrijdige berichten gelezen.(ik probeer ook uit te zoeken of ik de laptop kan upgraden naar 802.11/n)

Ook een mogelijkheid is de macbookpro te vervangen naar een die 1000T aankan en een dan via de router (bv timecapsule of extreem) over te zetten naar de DNS-323 ( die ook 1000T connectie heeft)

Andere oplossing is gewoon mijn externe hd met esata te blijven gebruiken maar dan krijg ik weer de herrie dat ik telkens mismatch heb ik mijn files op mijn macbookpro en mijn pc…de reden van mijn aankoop van de dns-323.

Dus is het volgens jullie goed een airport extreem/timecapsule bij aan te kopen?
    (zowel upgrade van de wlan naar 802.11/n en lan met 1000T connectie)
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Re: router/wlan etc...

zowieso draadloos is en blijft traag, en toch als je meerdere toestellen tegelijkertijd gebruikt draadloos. Draadloos werken moet je eerder vergelijken met het werken met een hub, dan met een switch, wat dus wil zeggen gedeelde bandbreedte !

Die macbook pro core2duo heeft die standaard geen gigabit aan boord ? 'k zou alles gewoon via draad naar die dlink doorschakelen, en die d-link naar de zyxel doorschakelen. Toch voor het overzetten van foto's, voor al de rest kan je gerust draadloos werken. N en g mixen heb ik hier thuis geen goeie ervaringen mee, 'k heb de indruk dat als er 1 apparaat op g on-line komt, dat al de rest automatisch naar g terug schakelt.... Maar die theorie moet ik nog krijgen
    To make your dreams come true, wake up

Comment

De meeste van die NAS oplossingen werken veel trager dan je ervan verwacht.
      Ik heb er nu eentje van Plextor en die is al veel sneller dan de Iomega die ik ervoor had maar belange niet zo snel als via USB-aansluiting.
      Draadloos of via kabel maakt hier niet veel uit, ik haal er toch de max snelheid van het netwerk niet uit daar dit spel op zichzelf te traag is.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ok bedankt.

Alle macbookpro hebben Gigabit ethernet.

Ik denk dat het beste is het nas systeem te verlaten

Ik ga in plaatst daarvan een apple extreem of timecapsule aanschaffen.

Deze heeft gigabit ethernet aansluitingen en 802.11/n

Ik zal mijn pc gaan gebruiken als server en files sharen wanneer nodig.

Zodoende koppel ik mijn macbookpro aan de gigaethernet wanneer ik bv enkele giga aan data moet overzetten. Dan zal het wel vooruitgaan.

denken jullie dat dit de beste oplossing is?

Ik kan nog bv testen met een usb hd aan de airport als dat nodig moest zijn maar die heb ik hier nog liggen.

Die nas is inderdaad niet echt wat ik ervan verwachte,

Risto
        Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

Wat is snel of traag.
          Nas systeem dat ik op het oog heb (Netgear ReadyNas) haalt 40MByte lezen en 30MByte schrijven over gigabit (collega heeft het al).

Zou NAS niet afschrijven, maar vooral niet besparen op je netwerk hardware.
          Koop een aparte gigabitswitch en hang daar alles meet een draad aan, niets meer op de Zyxel behalve internet en de witreless spullen natuurlijk. De Zyxel kan je ook zonder problemen aan de switch hangen en alles blijft werken.

Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

Comment

yep dat is het plan.

Die zyxel wordt namelijk aangeleverd door het berijf waar ik werk en daar zit ik aan vast.

Daarom zou ik de airport extreem of the timecapsule bij aansluiten

Dan heb ik ook de wlan en de gigabit.

Misschien moet ik ff zoekn naar wat de troughput is van de DNS-323 tov van bv
            een airport extreem met usb harddisk.

Risto

Comment

Working...