Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Denk even na

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Denk even na

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Uit de jaren daarna...
    Dan zijn ze misschien al versleten.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik dacht het niet. Die gaan zeker 15 tot 20 jaar mee en leveren, afhankelijk van de gemiddelde windsterkte, gedurende hun levenstijd vele tientallen keren de energie af die het gekost heeft om ze te maken.

Comment

Alleen op "groene stroom" rekenen is onmogelijk.
        Zonnecellen geven alleen stroom als de zon schijnt, windmolens draaien als het waait. Wat ga je dan bijvoorbeeld doen op een mistige winterdag?
        Ga je dan iedereen zonder stroom zetten omdat er geen energie opgewekt wordt?.
        Het is helemaal niet zo moeilijk energie op te slaan hoor.

Comment

De belangrijkste reden waarom de grote energieproducenten tegen "groene" vormen van energie zijn is dat ze hun lucratieve monopolie gaan kwijtspelen. Met thermodynamica heeft dat weinig te maken.
          Als je het kostenplaatje van de kernenergie volledig wilt maken moet je ook kijken naar de kosten voor het onvermijdelijke ontmantelen van centrales en het stockeren gedurende onvoorstelbaar lange tijden van gevaarlijk afval. Bovendien zou je ook rekening moeten houden met de kosten die het gevolg zijn van de overconsumptie van energie (die bevorderd wordt door de lage prijs van energie). Energie gaat (gelukkig) in ieder geval duurder worden. Of die nu uit kernenergie wordt gewonnen of uit wind-/water-/zonne-energie.
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimmekuh Bekijk bericht
            Windmolens bouwen kost meer energie dan dat ze gemiddeld in vijf jaar opleveren.
            Ik ben eens gaan zoeken: windmolens leveren vanaf 7-22 maanden al meer energie dan voor hun bouw, plaatsing etc. benodigd was.

Comment

Dat is niet waar. Alleen voor de pyloon heb je al meer energie nodig dan ze gemiddeld in drie jaar tijd opleveren, tenzij ze continu staan te draaien, hetgeen nooit het geval is. Ten tweede, een windmolen die al tien jaar staat te draaien, daar is, buiten de pyloon, zowat alles aan vervangen wat kan vervangen worden, dus beweren dat windmolens 20 jaar kunnen meegaan zonder er bij te vertellen dat dit onmogelijk met de originele onderdelen kan is net zo'n vorm van volksverlakkerij als die dingen die we op bovenvermelde website horen en lezen.
              Canon EOS400D | Sigma 15-30 | Sigma 24-70 f2.8 | Sigma 70-200 f2.8 | Sigma 120-300 f2.8 | Leica Vario Elmarit 28-70 | Helios 40-2

Comment

Dat is niet waar. Alleen voor de pyloon heb je al meer energie nodig dan ze gemiddeld in drie jaar tijd opleveren, tenzij ze continu staan te draaien, hetgeen nooit het geval is. Ten tweede, een windmolen die al tien jaar staat te draaien, daar is, buiten de pyloon, zowat alles aan vervangen wat kan vervangen worden, dus beweren dat windmolens 20 jaar kunnen meegaan zonder er bij te vertellen dat dit onmogelijk met de originele onderdelen kan is net zo'n vorm van volksverlakkerij als die dingen die we op bovenvermelde website horen en lezen.
                Jaja, we worden allemaal voorgelogen. Zelfs door universiteitsonderzoek. De wereld is slecht, he.

Comment

dat we idd enkel kernsplit
                  Last edited by Guest41; 27 november 2014, 19:38.

Comment

ar geloof ik niets va
                    Last edited by Guest41; 27 november 2014, 19:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Daar geloof ik niets van .. tenminste in reeele kost ..
                      Heb het dus nooit over kost gehad. Wilde alleen maar zeggen dat we dus nooit alle energie enkel en alleen maar uit de zogenaamde alternatieve en milieuvriendelijke oplossingen kunnen halen, jammer genoeg...

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      ... maar een echo die ik hier totaal niet aan bod zie komen .. what about uw energieconsumptie met een 50% terugschroeven ?
                      Inderdaad, als we er al mee zouden beginnen met de vraag naar energie terug te schroeven komen we al heel ver, al zal dit op wereldschaal enkel echt opbrengen als ook de "groten" hieraan volop willen meedoen, en dan spreek ik in de eerste plaats over China en India, die weliswaar vandaag de dag nog niet de grootste "energieboefers" zijn, maar als ze blijven groeien zoals nu zal dat niet lang meer gaan duren... Maar dat vraagt een mentaliteitsverandering, en voor een groot stuk van gemeenschappen die nooit luxe en comfort hebben gekend. Ik denk dat wij (=westen) moeilijk met het kijvende vingertje kunnen gaan afkomen bij deze mensen...
                      Canon EOS400D | Sigma 15-30 | Sigma 24-70 f2.8 | Sigma 70-200 f2.8 | Sigma 120-300 f2.8 | Leica Vario Elmarit 28-70 | Helios 40-2

Comment

Wilde alleen maar zeggen dat we dus nooit alle energie enkel en alleen maar uit de zogenaamde alternatieve en milieuvriendelijke oplossingen kunnen halen, jammer genoeg...
                        Als jij gelijk zou hebben kunnen we beter helemaal geen energie uit alternatieve bronnen halen want volgens jou kost dat meer energie dan dat het opbrengt. Ik begrijp dus niet waarom je schrijft "we dus nooit alle energie enkel en alleen maar uit de zogenaamde alternatieve en milieuvriendelijke oplossingen kunnen halen, jammer genoeg..."

Maar gelukkig heb je geen gelijk...

Comment

Jij begrijpt niet wat ik bedoel en/of je speelt met interpretaties.

Voor sommige alternatieve energiebronnen ligt de energetische kost idd veel hoger dan de opbrengst, maar ik heb nooit gezegd dat dit voor voor alle soorten milieuvriendelijke energiebronnen geldt. Wat wél waar is, is dat de het energetisch rendement van de alternatieve energiebronnen vele malen lager ligt dan dat van de klassieke energiebronnen. Waarom denk je dat de meerderheid van de energie nog altijd wordt onttrokken vanuit klassieke bronnen?

Ik geef wel toe dat we zoveel mogelijk energie uit alternatieve bronnen moeten halen op voorwaarde dat het energetisch rendement aanvaardbaar is. Jammer genoeg beschikken we in onze contrijen ook niet over zo veel natuurlijke situaties die dit toelaten. Andere landen zijn op dit vlak meer bevoordeeld.

Het feit dat ik vind dat het energetisch (zo) rendabel (mogelijk) moet zijn, neemt niet weg dat ik het jammer vind dat we niet meer, zoniet alle, energie kunnen halen uit alternatieve energiebronnen. Realisme en milieubewustzijn hoeven mekaar toch niet uit te sluiten. Op die manier ben ik wél voorstander van meer en intensiever onderzoek naar het vinden van nieuwe, of het optimaliseren van bestaande, alternatieve en groene energiebronnen.

Maar ik blijf er ook bij dat de groene beweging het pleit niet moet winnen door de mensen vanalles te gaan voorliegen en een inquisitie te lanceren die iedereen aanpakt die niet "politiek correct" denkt, enkel en alleen omdat sommigen de rendabiliteit van de groene energie in vraag durven stellen.

Als het gezond verstand zou zegenvieren (zoals bv de enorme energieverspilling aanpakken) hadden we nu al veel verder gestaan.

Comment

Jij begrijpt niet wat ik bedoel en/of je speelt met interpretaties.
                            In dit geval begreep ik niet wat je bedoelde maar dat is nu verduidelijkt.

Comment

Heb al jaren geleden mijn conclusie's getrokken en ben al jaren tevreden klant van Ecopower... 20% prijsstijging: niet bij mij...
                              http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                                Heb al jaren geleden mijn conclusie's getrokken en ben al jaren tevreden klant van Ecopower... 20% prijsstijging: niet bij mij...
                                met de vraag of de produktie milieubewuster is.

misschien is de enige echt besparende maatregel een prijsstijging.

3 zaken waar we alternatieve energie uit kunnen halen

wind is er voldoende, de technologie is volgens sommigen hier niet optimaal.

rivieren en spaarbekkens te weinig maar wat ze opbrengen adds up

zonne-energie

moesten we energie kunnen genereren uit ons wegennet, we waren gered. het is alvast niet milieu-conserverend maar voorlopig een onvermijdbaar kwaad, al die wrijving ! daar moet iets inzitten.

Comment

Working...
                                X