Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kunstgras: wie heeft hier ervaring mee?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kunstgras: wie heeft hier ervaring mee?

Oorspronkelijk geplaatst door karelvanbarel Bekijk bericht
    kunstgras is niet echt meer van echt te onderscheiden voorbeeld Iek ben er iig heel blij mee.
    Ik zou eens willen weten welk gevoel dit geeft als je er met de blote voeten oploopt. Ik vermoed dat dit in warmere periodes van het jaar nogal warm moet aanvoelen, of niet?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      Ik zou eens willen weten welk gevoel dit geeft als je er met de blote voeten oploopt. Ik vermoed dat dit in warmere periodes van het jaar nogal warm moet aanvoelen, of niet?
      Kunstgras is het domste wat je kunt gebruiken in de tuin. Het is in feite niet meer dan een plastictapijt. Natuurlijk gras in de tuin zorgt zomers voor verkoeling (ook uitstralend naar binnenshuis) in de winter geeft het warmte. Datzelfde geld voor al het levendgroen in de tuin zoals heggen in plaats van schuttingen. Je kan het vergeten dat je op een warme zomerdag lekker buiten kan zitten op een betegelde of met kunstgras belegde tuin met schuttingen als perceel afscheiding, net zoals een boom betere verkoeling geeft dan een parasol.

Comment

Ik vraag mij gewoon af wat het nadeel van mos is?
        Ik heb iets dat ik liever zou hebben dat heel mijn gazon vanzelf mos wordt, blijft natuurlijk en veel minder onderhoud nodig.

Wat zie ik over het hoofd? Waarom wilt iedereen steeds van zijn mos af?

Een van de nadelen van kunstgras dat nog niet vernoemd is. Ik hoor dat je daar lelijke brandwonden mee kunt oplopen bij het vallen. Dus vermoedelijk als je jonge kinderen (of kleinkinderen) hebt iets minder geschikt om te ravotten in de tuin.
        Last edited by FotoDirk; 12 mei 2011, 17:46.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karelvanbarel Bekijk bericht
          kunstgras is niet echt meer van echt te onderscheiden voorbeeld Iek ben er iig heel blij mee.
          Daar ga je dan met je reclameboodschap, Karel ... gezien de laatste reacties

Bovendien, ik ga volledig akkoord met FotoDirk.
          Toen ik jaren geleden m'n vijver aanlegde, wilde ik zo snel mogelijk veel mos rond die vijver. Er is niets aangenamer dan op je blote voeten door het zachte mos te wandelen.

greetz
          Cheeta
          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
          flickr

Comment

Gaat het gazon niet goed dan kun je ook dit gaan doen http://palmvrienden.net/forums/viewt...=3558&start=20( naar beneden scrollen)....of als je een klein tuintje hebt dit http://palmvrienden.net/forums/viewt...hp?f=49&t=2209 ( foto's staan wel wat gekanteld) en voor de nog grotere tuin die je nog moet inrichten http://palmvrienden.net/forums/viewt...hp?f=49&t=3716 ...en daar past echt geen kunstgras in deze tuinen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Kunstgras is het domste wat je kunt gebruiken in de tuin. Het is in feite niet meer dan een plastictapijt. Natuurlijk gras in de tuin zorgt zomers voor verkoeling (ook uitstralend naar binnenshuis) in de winter geeft het warmte. Datzelfde geld voor al het levendgroen in de tuin zoals heggen in plaats van schuttingen. Je kan het vergeten dat je op een warme zomerdag lekker buiten kan zitten op een betegelde of met kunstgras belegde tuin met schuttingen als perceel afscheiding, net zoals een boom betere verkoeling geeft dan een parasol.
              Daarom stelde ik de vraag. Vroeger heb ik nog getennist op kunstgras. In de zomer was dit niet te doen van de warmte aan de voeten. Je kreeg er snel blaren van. Maar dit waren de eerste probeersels op gebied van aanleg van tennisvelden op die wijze. Er lag dan zand op de bodem van dat tapijt, om zogezegd nog wat te kunnen schuiven. Maar dergelijke ondergrond was wel alles behalve.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                ...wekelijks gemaaid en dergelijke.
                .
                Veel en kort maaien is heel slecht voor gras.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Kunstgras dat is iets wat wij hier ook overwegen alleen is dat vraag hoe goed is het bestand tegen 2 honden (die best al wel is durven graven).
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Hier in een beschutte tuin van 50m² geen gras meer. Tuin was in feite een stal achter het huis, we hebben het dak verwijderd en de muren "afgetopt" op 2.5m hoogte.

Grasmatten geprobeerd, maar na de tweede winter enorm veel emelten. Dus: gras weggedaan, en houtsnippers gelegd. Daarin wat bodembedekkers, een paar klimplanten tegen de muren aan, heel veel planten in potten gezet.

De tuin voelt nu veel warmer aan, we hebben meer insectenleven en dus - hopelijk - ook vogels die op bezoek komen.

Enige nadeel tot nu toe: mijn twee labradors vinden het heerlijk om te rollen in de houtsnippers, en nemen daarna onbedoeld houtsnippers mee naar binnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                      Hier in een beschutte tuin van 50m² geen gras meer. Tuin was in feite een stal achter het huis, we hebben het dak verwijderd en de muren "afgetopt" op 2.5m hoogte.

Grasmatten geprobeerd, maar na de tweede winter enorm veel emelten. Dus: gras weggedaan, en houtsnippers gelegd. Daarin wat bodembedekkers, een paar klimplanten tegen de muren aan, heel veel planten in potten gezet.

De tuin voelt nu veel warmer aan, we hebben meer insectenleven en dus - hopelijk - ook vogels die op bezoek komen.

Enige nadeel tot nu toe: mijn twee labradors vinden het heerlijk om te rollen in de houtsnippers, en nemen daarna onbedoeld houtsnippers mee naar binnen
                      Haal ook die muren weg en plaats er heggen zodat de wind er door kan.
                      Voordelen: de kans dat je gras het wel doet door de wind. Bij heggen als perceel afscheiding gaat het gras een maand eerder groeien en blijft ook een maand langer groeien. Zomers geeft het verkoeling en in de winter warmte. Voor vogels zijn heggen een paradijs. Heggen dempen het geluid zodat je buren niet hoeven mee te genieten van je tuinfeestje en geven je meer privé. Schuttingen zijn klankborden en versterken het geluid. Een goede heg is veiliger: er komt geen boef door of over heen, een schutting klimt men makkelijk over. Voor mijn neus zien gebeuren hoe twee inbrekers snel met een flatscreen over een schutting klommen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Haal ook die muren weg en plaats er heggen zodat de wind er door kan.
                        Helaas in onze situatie onmogelijk (midden in de stad, aan weerskanten zijn er garages en koterijen aan de buitenkant tegen de muren gebouwd...

Comment

wij hebben vorig jaar een zwemvijver aangelegd en ervaring leerde ons dat er heel wat gras aan de voeten van de kids blijft hangen en die komen dan allemaal op de bodem van de zwemvijver te liggen. daarom hebben wij rond die zwemvijver kunstgras gelegd en daar hebben wij nog geen seconde spijt van gehad. ook groot voordeel is dat als het stopt met regenen en de zon er 5min opzit of de wind dat het al droog is. wel goed kijken wat ze onder die matten leggen, bij mij is dat aangestampte kleine lavabolletjes zodat er dus een goede drainage is en dat mollen de mat niet omhoog kunnen duwen. ook moet je de mat laten vastvijzen want die heeft de nijging om na een jaar ietsje te krimpen.enigste dat ik moet doen is af en toe eens met een bladzuiger stofzuigen en meer moeten we niet doen. is ook ideaal om een speelhuisje van de kids op te zetten of een hangmat of parasol, in het gras moesten we dat om de 2 dagen verzetten of het gras was stuk. ik vind het een top uitvinding. de rest van mijn tuin is wel gras en daar heb ik wel nog 2uur/week maaiwerk aan maar dat zie ik al relaxerend.
                          moest ik een kleine tuin hebben die heel veel in de schaduw ligt dan zou ik zeker voor kunstgras opteren.voor een tuin met genoeg zon zou ik voor traaggroeiend gras gaan. ik heb daar de fout begaan om sportgras te nemen.

Comment

Mosgroei in een gazon komt er vaak door een slechte drainage waardoor de grond te vochtig blijft. Het gras te vaak en te kort maaien kan ook een oorzaak zijn. Het afgemaaide gras ook steeds opvangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              Veel en kort maaien is heel slecht voor gras.
                              ook voor kunstgras.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                                Mosgroei in een gazon komt er vaak door een slechte drainage waardoor de grond te vochtig blijft. Het gras te vaak en te kort maaien kan ook een oorzaak zijn. Het afgemaaide gras ook steeds opvangen.
                                nochtans worden in Engeland de gazons waar je bij wijze van spreken kan op biljarten, om de andere dag gemaaid, en laat men het maaisel liggen.
                                men maait steeds in afwisselende richting waardoor je dat typische blokpatroon krijgt.

Comment

Working...
                                X