Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos internet beveiligen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Draadloos internet beveiligen

Om op het onderwerp terug te komen, op dat belgacom spul, staat daar de laaste firmware op 'k heb daar nog al rare dingen mee gezien. Als je op dat philips spul wpa opzet (en voldoet de sleutel, dat hij effectief aanvaardt wordt ?), mag je geen verbinding kunnen maken, zonder dat de pc bij het opzetten van de verbinding achter de sleutel vraagt.

Zeker eens naar de firmware kijken, en zien of er upgrades zijn, als ze in de manual al alleen maar van wep spreken, dat ziet er niet echt als een van de jongste meer uit

(http://www.p4c.philips.com/files/a/a...08_fur_eng.pdf )
    Last edited by jdm; 26 februari 2008, 20:43.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
      Wireless beveiliging dient allemaal tot nix: gewoon een pc zetten met 2 interfaces, een naar een (wired) modem en een naar een accespoint. Op het wireless gedeelte geen encryptie aanzetten en geen default gateway distribueren. Alle PC's vervolgens een VPN-tunnel naar die PC laten opzetten...
      Maar goed, dat is waarschijnlijk te omslachtig

Als je kan steeds WPA(2) met AES-encryptie kiezen, maar alle PC's (en WiFi telefoons, PDA's, XBOX-Consoles,...) moeten die natuurlijk ondersteunen.

Ter Zake nu: Bij mijn Philips modem (geleverd bij Belgacom TV) moet je naast de WPA-Key in te stellen ook nog aangeven dat je enkel clients accepteert met WPA: Advanced Settings, Wireless, Allowed Client Type, selecteer vervolgens "WPA Only"
      Dit laatste zal het dan wel zijn vermoed ik. Waar halen ze het in godsnaam uit . En als ze dat dan nog klaar en duidelijk in de manual zouden zetten. Ik hou jullie op de hoogte.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Wireless beveiliging dient allemaal tot nix: gewoon een pc zetten met 2 interfaces, een naar een (wired) modem en een naar een accespoint. Op het wireless gedeelte geen encryptie aanzetten en geen default gateway distribueren. Alle PC's vervolgens een VPN-tunnel naar die PC laten opzetten...
        U niet aan de wireless-manie laten vangen om bv. een afstand van één meter te overbruggen is natuurlijk de beste beveiliging (en geen soort loterij).
        Maar goed, dat is waarschijnlijk te eenvoudig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          en geen soort loterij.
          Ja, als je al naar een wireless probleem gaat, met het gedacht van, dat het toch een loterij is, ..... kun je ook niet verwachten dat het werk

Comment

m was mij niet b
            Last edited by Guest41; 27 november 2014, 20:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Hmm was mij niet bekend .. hoe kan je hacken wat je niet kan zien ?
              Het is niet omdat, omdat het onder windows niet zichtbaar is, dat je het niet kunt zien shares met een $ kun je onder windows ook niet zien, onder andere operating systemen staat daar gewoon die sharename met een $ achter

Comment

Ach ja scriptkiddies, ze mogen altijd eens komen proberen.
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

[dat zal wel .. a
                  Last edited by Guest41; 27 november 2014, 20:23.

Comment

Als je kan steeds WPA(2) met AES-encryptie kiezen, maar alle PC's (en WiFi telefoons, PDA's, XBOX-Consoles,...) moeten die natuurlijk ondersteunen.

Ter Zake nu: Bij mijn Philips modem (geleverd bij Belgacom TV) moet je naast de WPA-Key in te stellen ook nog aangeven dat je enkel clients accepteert met WPA: Advanced Settings, Wireless, Allowed Client Type, selecteer vervolgens "WPA Only"

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    MAC filtering is helemaal geen beveiliging.

Mogelijke oorzaken:
                    1. Denk dat je op een ander WiFi netwerk zit te surfen, dus hun modem even afzetten (stopcontact uit) en opnieuw proberen

2.Je hebt de instelling waarschijnlijk wel juist ingegeven maar heb je ook de instelling correct bewaard op de modem? Bij sommige modems kun je WEP/WPA/WPA2 configureren maar moet je nog eens apart gaan zeggen dat enkel een secure verbinding mogelijk is (dus bv. enkel via WEP/WPA/WPA2).

Voor de rest kan ik ook niet zoveel meer bedenken zonder resultaat van de vorige 2 puntjes. Ik gok overigens op puntje 2.

Mvg,
                    Steven
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

ja dat zal wel .. als die andere OS-en geen MS compatibele "network neighbourghood"(protocol) lopen zie je juist niets en als ze het wel lopen .. 'k zou wel eens willen weten over welk and OS je het dan wel hebt ? en met welk protocol/interface ?
                      misschien mis ik nog iets essentieels maar ik heb jaren moeten worstelen om MS shares actief te krijgen in een cross-platform omgeving dus leer mij op mijn oude dag nog iets bij ?
                      'k weet niet, 'k heb onder mandriva met de standaard tools nooit problemen gehad om windows shares te vinden / me op te connecteren . Trouwens onder mac, 'k maak er nu wel geen gebruik meer van, maar vorig jaar heb ik nooit problemen gehad met me te connecteren op mijn vista of xp shares of deze te vinden op het netwerk.

Comment

Terug naar mensentaal...

Eerst de SSid van Philips veranderd in Philips15, om zeker te zijn dat er geen twee identieke verbindingen ontvangen werden. Maar na de naamswijziging enkel de nieuwe naam binnen bereik.
                        Ik heb dus het wireless van de Philips 515 terug aangezet, de sleutel ingegeven en de wijzigingen opgeslagen. Dan ALLES afgezocht naar een mogelijkheid om in één of ander menu te bevestigen dat er alleen via WPA verbinding kan gemaakt worden (NIKS te vinden). Dus, er zit een WPA sleutel in de router, aleen hij zit daar niks te doen, je kan zo op internet.
                        Uiteindelijk wireless terug uitgezet en verbonden via UTP kabel.
                        Horendul wordt een mens van die wireless brol.
                        Last edited by nete; 27 februari 2008, 22:28.

Comment

ump Mandriva .. O

Comment

bedoelt dat j

Comment

Heb je nu eigenlijk die firmware van die philips al eens nagekeken ipv van op die wireless brol te kreften ?

Comment

Dump Mandriva .. Onder RH sinds versie 4.0 tot en met Fedora 6.0 nooit Windows shares gezien zonder smb protocol .. maar ja .. ik deed dan ook noot een auto-out-of-the-box-install .. ;. ik kon mij dat niet permitteren om er achteraf tijd aan te verliezen om er een boel uit te gooien en de zaak qua beveiliging toe te timmeren "as required" ..
                                Ja, zonder smb protocol ga je die windows smb shares natuurlijk niet zien . Maar 'k ben maar een huis tuin en keuken linux gebruiker, voor mij moeten er maar een paar dingen werken onder linux en ik ben al content

Comment

Working...
                                X