Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototoestel meenemen op Businesstrip?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fototoestel meenemen op Businesstrip?

Wie neemt er zijn fototoestel mee op businesstrip?
    Ik moet volgende week naar Parijs. En ik vroeg me af of ik mijn toestel (en statief) zou meenemen of niet?
    Mijn grootste probleem is het inschatten van de risico's.

groeten,

Gerard
    Last edited by watertoren; 24 februari 2008, 22:36. Reden: typo
    Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

Re: fototoestel meenemen op Businesstrip?

Oorspronkelijk geplaatst door watertoren Bekijk bericht
    Ik moet volgende week naar Parijs. En ik vroeh me af of ik mijn toestel (en statief) zou meenemen of niet?
    Welke risico's? Loop jij op zakenreis meer risico dan prive? Bij mij is de afweging: heb ik naast zaken doen nog tijd over of niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Welke risico's? Loop jij op zakenreis meer risico dan prive? Bij mij is de afweging: heb ik naast zaken doen nog tijd over of niet.
      Bedankt voor je reactie.

Laat je dan alles in het hotel achter of niet? Prive doe je dat (meestal) niet. Maar met fotomateriaal gaan werken en dan achterlaten in een vergaderzaaltje voor een koffie of een lunch pauze. Je loopt eigenlijk evenveel risico als je laptop natuurlijk.
      Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

Comment

Laat je dan alles in het hotel achter of niet? Prive doe je dat (meestal) niet. Maar met fotomateriaal gaan werken en dan achterlaten in een vergaderzaaltje voor een koffie of een lunch pauze. Je loopt eigenlijk evenveel risico als je laptop natuurlijk.
        Bij ons gaan de vergaderzalen altijd op slot. Er ligt een kapitaal aan laptops, mobieltjes en Blackberry's, plus natuurlijk de nodige colbertjes met paspoorten en allerhande credit- en bankkaarten. Maar goed, ik laat de spullen ook vaak in het hotel achter, hoor. Ik zet de fototas in de kast en doe er zo'n slot met een bewegingsalarm aan vast en verbind die met de koffer waar m'n kleren in zitten, ook prive.

Comment

Ik moet volgende week naar Parijs. En ik vroeh me af of ik mijn toestel (en statief) zou meenemen of niet?

groeten,

Gerard
          Op een businesstrip trek meestal alleen met mijn GSM (2 megapix). Opgepast, als je een klant moet bezoeken kan je buitenvliegen: bedrijfsgeheimen en security weet je wel... Dan kan men zelfs al wel eens vragen om je GSM af te geven.

Anderzijds, tijdens businesstrips zie je meestal niet erg veel: de luchthaven, het hotel, het kantoor en een 15min rondleiding (op z'n Amerikaans) van de omgeving ...by night.... zoals de quick-tour van Boucaresti die ik onlangs mocht meemaken.
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Als ik de kans zie om er even alleen op uit te trekken, zoals 's morgens vroeg, dan neem ik die zeker mee.

Overdag blijft die gewoon in de kamer, goed weggestoke.

Als je voorziet dat er geen tijd gaat zijn, dan laat je hem uiteraard best thuis
            ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Al een paar keer wat gerief (niet alles) meegenomen naar de USA.
              Maar het blijft niet achter in het hotel. Alles gaat in de crumpler tas samen met de laptop en mee naar de klant.

Jo.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

Comment

Ik koester mijn allereerste digitale camera Nikon 8400 voor dergelijke gelegenheden. Het is wel een compromis, maar als er een vrij momentje is, kan je toch foto's maken. En hij kan gewoon in de handtas, wat ook nog practisch is.
                groetjes, Gebba
                Fotograferen is blijven leren!

Comment

Ik heb al een paar keer mijn D70 meegenomen, gewoon de body en lens elk apart in het voorste zakje van mijn portable-rugzak. Die keren dat ik een compactje meenam ergerde ik toch telkens weer aan het gebrek aan breedhoek.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
                  X