Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ongedierte, hoe voorkomen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ongedierte, hoe voorkomen?

Hallo,

Heb dit nu al bij verschillende mensen gezien en zelf ook ondervonden dat na verloop van tijd er kleine zwarte beestjes kruipen tussen het glas en de foto in je kader, soms tasten ze zelfs de foto's aan.
    Weet er iemand hoe men dit voorkomt, bv met n product behandel of zo, welk product dan?
    mvg
    smile ! ...it confuses people ...

Re: ongedierte, hoe voorkomen?

blijkbaar moeilijke vraag?

Comment

Rentokil

Nee serieus, post eens een foto van zo'n beestje. Eens dat we weten om welk beestje het gaat, weet er misschien iemand een oplossing.
      Mvg Tim

Comment

nog nooit meegemaakt, zouden het dezelfde beestjes zijn die in meel en zo zitten?

Comment

Ook nog nooit gezien. Heb je vochtige muren misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            we gaan er nog 'n schep bovenop doen ...

is wel niet te betalen, maar blijkbaar zeer effectief

Comment

Ik vermoed dat het donderbeestjes zijn, ook wel tripsen genoemd. Het zijn hele fijne zwarte beestjes die je vooral in de zomer ziet en die overal tussen kruipen, zelfs tussen glas en backlight van platte beeldschermen... bijzonder storend. Ik heb er hier ook 1'tje zitten (2mm lang) dat op een of andere manier tot daar geraakt is (vraag me niet hoe) maar daarna niet meer weggeraakt is. Onmogelijk te verwijderen zonder alles open te schroeven (wat ook niet aan te raden is) ...

Geen idee hoe je dit kan verhelpen.
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Je moet er eerst voor zorgen dat er zo weinig mogelijk van die beestjes binnen geraken, daarvoor kan je vliegenramen plaatsen (die kan je zelf in elkaar steken als je een beetje handig bent). Als je in de zomer deuren open laat staan, dan moet je daar ook een vliegendeur tegen plaatsen, en liefst één die vanzelf dicht gaat.

Ik had hier wel vrij veel last van muggen (ik woon vlak bij de vaart), maar nadat ik overal vliegenramen heb geplaatst is dat probleem volledig opgelost.

Eerst buiten houden, dan heb je geen chemische rotzooi nodig om ze af te maken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                  Ik vermoed dat het donderbeestjes zijn, ook wel tripsen genoemd. Het zijn hele fijne zwarte beestjes die je vooral in de zomer ziet en die overal tussen kruipen, zelfs tussen glas en backlight van platte beeldschermen... bijzonder storend. Ik heb er hier ook 1'tje zitten (2mm lang) dat op een of andere manier tot daar geraakt is (vraag me niet hoe) maar daarna niet meer weggeraakt is. Onmogelijk te verwijderen zonder alles open te schroeven (wat ook niet aan te raden is) ...

Geen idee hoe je dit kan verhelpen.
                  yep dat zijn dus idd, van zwarte donderbeestjesachtigen, die kruipen idd overal tussen, vrees dat vliegenramen niet zullen helpen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                    yep dat zijn dus idd, van zwarte donderbeestjesachtigen, die kruipen idd overal tussen, vrees dat vliegenramen niet zullen helpen?
                    Als die goed gemonteerd zijn, dan komen ze er niet door. Het gaas van zo'n vliegenraam is normaalgezien fijn genoeg om ook die kleine beestjes buiten te houden (hier geraken ze er toch niet door).

Maak geen vliegenramen die je in een open venster moet zetten, maar bevestig die met speciale clips (bijgeleverd als je een te monteren set koopt) langs de buitenkant, zodat de vliegenramen aan de buitenkant kunnen blijven hangen als je het raam sluit.

Maak je van die vliegenramen die je weg moet halen om het raam te sluiten, dan neem je alle beestjes mee in huis die op het gaas zitten, en vooral s'avonds hangen er heel veel insecten in de buurt die snel binnenvliegen terwijl je het vliegenraam eruit haalt. Ik zie hier op een zomeravond geregeld een hele zwerm muggen aan de buitenkant van het vliegenraam van mijn slaapkamer, op dat ogenblik haal je het vliegenraam er best niet uit.
                    Last edited by Black B@ndit; 24 februari 2008, 21:26.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Sinds wij een kat in huis hebben, geen last meer van insecten of ander klein grut. Een natuurlijke ongedierteverdelger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                        Sinds wij een kat in huis hebben, geen last meer van insecten of ander klein grut. Een natuurlijke ongedierteverdelger
                        Ferme kat, dat die zelfs insecten bestrijdt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Yep, ze werkt bij Rentokil

Mvg,
                          Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Een vlieg of mug is bij ons geen lang leven gegund hoor.
                            Onze kater vangt deze vakkundig uit de lucht met zijn klauwen, knap eigenlijk zijn oog klauw coôrdinatie

Comment

Working...
                            X