Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de liefhebbers van vliegend ongedierte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Voor de liefhebbers van vliegend ongedierte

Woensdag laatstleden heb ik op een duister zoldertje foto's gemaakt, van hetgeen mijn informanten een hoornaarsnest noemen.
    Gelukkig was er geen van die beestjes in de buurt. Misschien binnenin?

Een imposant bouwwerk:

Onderaanzicht:

Alleen verlicht door een looplamp, wordt het wel héél luguber:

Voor de liefhebbers.
    Last edited by Jos Vanhengel; 7 juli 2010, 13:11.
    Vriendelijke groet,

Jos

Re: Voor de liefhebbers van vliegend ongedierte

Waw me like (Op iemand anders zijn zolder wel te verstaan)
    Mvg Tim

Comment

wat een bouwsel zeg.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

brrrrr 'k zou mijn eigen huis niet meer binnen durven
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Knap zeg!
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Knap.

En geen paniek, deze nesten worden tegen 't einde van de zomer altijd verlaten.

Hoornaars zijn trouwens helemaal niet zo gevaarlijk als ze er uitzien. Op mijn zolder zijn ze welkom.

Comment

als je die laatste foto 180 graden draait (op zijn kop zet dus maw), heb je met wat verbeelding zo'n ei uit de Alien-reeks spooky
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

respect voor de natuur hoor. Maar ben nog net té sisi om zoiets op mijn zolder te laten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Knap.

En geen paniek, deze nesten worden tegen 't einde van de zomer altijd verlaten.

Hoornaars zijn trouwens helemaal niet zo gevaarlijk als ze er uitzien. Op mijn zolder zijn ze welkom.
                  ben je daar zeker van...?
                  tis idd zo dat de werkers zolang terugkomen totdat de koningin leeft....

ik heb vroeger op zolder naast mijn schouw ook zo'n nest gehad en dat was wel ff schrikken...
                  je staat op en je ziet 'n zo'n wesp op je donsdeken en aan je voeten kruipt er ook zo 1...
                  dan ga je halfslapend naar de badkamer en zie je er 1 in het water van het tiolet tollen...
                  die nest was uitgebroken en ze kwamen via de twee chauffagebuizen in slaapkamer naar binnen....die beesten vreten zich werkelijk door alles heen ....spleetje in beton is al voldoende...
                  ik heb toen toch de brandweer laten komen, want min hele zolder zat vol....
                  ik reageer wel sterk op wesp en bijensteken, dus voor mij was de paniek groot...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    ik reageer wel sterk op wesp en bijensteken, dus voor mij was de paniek groot...
                    Op beide? Meestal is dat sterk op één en gering op de andere.

Mijn ma is zeer allergisch aan bijengif en toch is mijn vader (actieve) imker .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Op beide? Meestal is dat sterk op één en gering op de andere.

Mijn ma is zeer allergisch aan bijengif en toch is mijn vader (actieve) imker .
                      ok, op wespensteken misschien ietsje minder...tis lang geleden dat ik nog "gepakt ben geweest" van zo'n ding....
                      zo'n wesp dat blijft wel steken zolang je dat niet goed wegmept, wordt het pas gevaarlijk...
                      maar ik heb wel gemerkt dat ik van bijensteken serieus afzie....
                      vroeger toen ik nog mijn tuin moest onderhouden, stond bij m'n gebuur 'n soort Hondsroos...en dat trekt vooral bijen aan (van die heel kleintjes)
                      met de haag te snoeien worden die beesjes wild....
                      je staat dan op 'n ladder met haagschaar en dan heb je prijs...

1 steek is voor mij, op dat moment, 'n korte pijn.... maar 2 dagen later begint dat serieus pijn te doen...
                      ben vroeger al meerdere malen door 'n bij gestoken en dat was pijnlijk de eerste uren...nu begint het achter de 2de dag (tem 3de dag) zeer pijnlijk te worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        1 steek is voor mij, op dat moment, 'n korte pijn.... maar 2 dagen later begint dat serieus pijn te doen...
                        ben vroeger al meerdere malen door 'n bij gestoken en dat was pijnlijk de eerste uren...nu begint het achter de 2de dag (tem 3de dag) zeer pijnlijk te worden...
                        Dan is 't nog zo erg niet. Als je echt allergisch bent kan je in shock gaan. Mijn ma heeft een spuit adrenaline liggen voor in geval van ...

Comment

Mooie bouwsels zijn dat.
                          Ik had er .ook een viertal op mijn zolder hangen, maar heb er 3 verwijdert en naar de lagere school gebracht, de juf heeft er dan ene gevierendeeeld, sorry gevierentwintig-deeld en aan elk kind een stuk meeggeven.

Broken-wing

Comment

Ik ben van plan om binnen een paar weken een 'muurtje' in de tuin te bouwen van hout/riet/bamboe/dakpannen waar wilde bijtjes en wespjes kunnen nestelen.

Lijkt me interessant om ze te kunnen observeren.
                            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Ik ben van plan om binnen een paar weken een 'muurtje' in de tuin te bouwen van hout/riet/bamboe/dakpannen waar wilde bijtjes en wespjes kunnen nestelen.

Lijkt me interessant om ze te kunnen observeren.
                              Draad voorhangen want anders zullen de spechten 't rap vinden - heb ik mogen ervaren.

Comment

Working...
                              X