Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb het ook zitten...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik heb het ook zitten...

De griep ik bedoel

Heel besmettelijk. Ik heb zelfs horen vertellen dat je het kan overkrijgen via een internetforum

En nu terug mijn bed in...

Re: Ik heb het ook zitten...

De griep...wasda?
    Mvg Tim

Comment

Mja, vorig weekend ook 2 dagen platgelegen, spierpijn en mottig. Maandag niet gaan werken... Ondertussen is 't bijna over, ik heb alleen nog een fikse verkoudheid...
      Eerste stapjes in de wereld van de fotografie... aan de hand geleid door de Canon S5 IS...

Comment

Paar dagen uitzieken jong...werken kunde nog altijd en overal
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Hier nog ene met er bovenop een lumbago
          Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Ook gehad, is al weer weg..... 'k mis hem al, mijn 3 dagen kunnen laten bedienen
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Ik ben ingespoten en zou het niet mogen krijgen. Voorlopig alles nog ok...
              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                Ik ben ingespoten en zou het niet mogen krijgen. Voorlopig alles nog ok...
                Dit is een misvatting die velen maken , het griep vaccin beschermt je wel tegen een aantal griepstammen maar zeker niet allemaal, ieder jaar wordt er eigenlijk min of meer een beetje gegokt en meestal vrij goed gegokt welke stammen in het vaccin moeten zitten. Alle stammen in één vaccin blijkt gewoon onmogelijk te zijn en heel duur. Er zijn wel statistieken waaruit men kan afleiden welke stammen de meeste kans hebben terug te komen en wanneer dat zou kunnen gebeuren maar absolute zekerheid is er nooit.

Een andere misvatting is het feit dat velen het volgende denken : als je een vaccin gekregen hebt en je krijgt toch de griep dan is het veel erger dan wanneer je geen vaccin zou gekregen hebben, dit is dus een fabel . . . maar veel mensen die kritisch tegenover een vaccin staan ( om de reden die ik hierboven heb vermeld ) gebruiken deze uitleg om een griepvaccin te weigeren.. . .

Zelfs wanneer je een vaccin hebt gekregen kan je toch besmet geraken, maar dankzij het vaccin herkent het lichaam direct de aanval en gaat dan in de tegenaanval, die reactie kan er voor zorgen dat je je toch een paar dagen minder goed voelt. Een echte serieuze zware griep velt je niet voor 2 of 3 dagen, maak er maar 2 weken van . . .
                Vroeger werd je ingespoten met verzwakte virussen, voor zover ik weet is die periode voorbij en gebruikt men andere middelen.
                Last edited by Franciskine; 21 februari 2008, 20:35.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik laat me niet vaccineren tegen de 'griep', ik 'grijp' te graag!

Maar k' heb het ook zitten: eerst 14 dagen 'buiktoestanden', dan 2 dagen koorts en koude rillingen, en een flinke 'snotvalling'.
                  Alles loopt verkeerd: mijn neus 'loopt', en mijn voeten 'ruiken'
                  The problem of the male brain:
                  On the left side, there's nothing right.
                  On the right side, there's nothing left.

Comment

De griep is niet plezant dit jaar, er zijn twee mogelijkheden.
                    Bij sommigen is het een dag of drie vier afzien en er vanaf zijn en bij anderen is het echt 10 dagen down zijn en dan nog een week om wat bij te komen.
                    Zowel ik als mijn vrouw hebben de tweede situatie gekend ... een week koorts, dan verder doorbreken met een soort bronchitis waardoor ge nog bijna een week plat ligt en dan volgt een week dat ge héél zwak zijt. Pas de vierde week begon het echt te beteren.
                    Ik wens iedereen dat het krijgt een snel herstel toe.
                    Volgend jaar toch een vaccin.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      De griep is niet plezant dit jaar, er zijn twee mogelijkheden.
                      Bij sommigen is het een dag of drie vier afzien en er vanaf zijn en bij anderen is het echt 10 dagen down zijn en dan nog een week om wat bij te komen.
                      Zowel ik als mijn vrouw hebben de tweede situatie gekend ... een week koorts, dan verder doorbreken met een soort bronchitis waardoor ge nog bijna een week plat ligt en dan volgt een week dat ge héél zwak zijt. Pas de vierde week begon het echt te beteren.
                      Ik wens iedereen dat het krijgt een snel herstel toe.
                      Volgend jaar toch een vaccin.
                      Bij mij is het serieus begonnen dinsdagnacht. Woensdag naar de dokter geweest. Dit weekend hebben we een weekendje Parijs gepland. De Dokter heeft daarom Tamiflu voorgeschreven. Je kan dat innemen als je al griep hebt. Het zou de duur van de ziekte inkorten alsook de symptomen minder erg maken. Misschien ook eens proberen volgende keer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                        Bij mij is het serieus begonnen dinsdagnacht. Woensdag naar de dokter geweest. Dit weekend hebben we een weekendje Parijs gepland. De Dokter heeft daarom Tamiflu voorgeschreven. Je kan dat innemen als je al griep hebt. Het zou de duur van de ziekte inkorten alsook de symptomen minder erg maken. Misschien ook eens proberen volgende keer.
                        Griep is een virus, dit heeft als gevolg dat er eigenlijk ( tot nu toe toch ) geen medicatie voor bestaat, het eigen lichaam moet daar tegen vechten, wat de gegeven medicatie wel doet is het tegengaan van de symptomen veroorzaakt door de griep, niet de griep zelf.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Vroeger werd je ingespoten met verzwakte virussen, voor zover ik weet is die periode voorbij en gebruikt men andere middelen.
                          Klopt, dat heeft z'n voor- en nadelen. Nu zijn het gewoon voor A- en B-stam 2 antigenen.

Griep is een virus, dit heeft als gevolg dat er eigenlijk ( tot nu toe toch ) geen medicatie voor bestaat, het eigen lichaam moet daar tegen vechten, wat de gegeven medicatie wel doet is het tegengaan van de symptomen veroorzaakt door de griep, niet de griep zelf.
                          Tamiflu is nochtans wel een antiviraal middel dat de vrijlating van viruspartikels uit geïnfecteerde cellen verhindert waardoor het virus zich moeilijker kan verspreiden. Je eigen lichaam moet de klus wel afmaken. 't Wordt niet veel voorgeschreven om verscheidene redenen, maar het kan wel een redmiddel zijn als je in een situatie zit zoals armani.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=134

3. Bestaan er geneesmiddelen tegen de griep?
                            Sinds kort zijn er antivirale geneesmiddelen op de markt die ook bij griep kunnen worden gebruikt. Ze verkorten de ziekteperiode, maar zijn alleen effectief als ze helemaal in het begin van de infectie worden ingenomen. Ze zijn wel duur en worden niet terugbetaald door het ziekenfonds.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Tamiflu is geen vervanging van de griepprik. De griepprik is een vaccin, dat in het lichaam van de ingeënte persoon afweerstoffen maakt tegen de verzwakte influenza virussen die in de prik zitten. Wanneer iemand een griepvirus oploopt dat lijkt op een van de virussen in het vaccin dan kan het lichaam zich direct verdedigen. De patiënt krijgt dan minder last van de griep. Tamiflu wordt gebruikt als een persoon de eerste symptomen van griep toont. Tamiflu wordt niet door het lichaam zelf gemaakt. Het voorkomt geen besmetting, maar zorgt dat iemand minder last van de griep krijgt. In beide situaties worden ernstige gevolgen van het influenzavirus voorkomen.

Bron

maw : die antivirus medicatie doet dus eigenlijk hetzelfde als de conventionele middelen, alleen waarschijnlijk wat sneller en efficiënter, maar het is nog steeds ons eigen lichaam dat de strijd moet winnen, Als er echte 100 % efficiente antivirus medicatie moest bestaan zou dat natuurlijk de oplossing zijn voor ziektes zoals AIDS. Maar tot nu toe zijn het enkel remmers.

Comment

Working...
                              X