Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koopkracht...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Koopkracht...

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Maar het gaat dan wel over een restauratie in Sicilië. Een beetje ver van ons bed, als je 't mij vraagt.

Groetjes,
    Pol.
    Eigenlijk is het minder ver van uw bed, dan ge denkt!
    Binnen de restauratiewereld gebeuren er heel wat grensoverschrijdende "financieringen". Projecten worden ter plaatse met buitenlands geld gefinancierd, restauratoren voeren grensoverschrijdende opdrachten uit, of bepaalde objecten krijgen een behandeling in het buitenland. Vooral bij uitleenbare objecten gebeurd dit vaak als voorwaarde om een stuk voor een tentoonstelling te kunnen bekomen of uit te lenen.

Voor ons cultuurpatrimonium maakt het in elk geval geen verschil wat Albert met zijn centen doet, want het zijn uiteindelijk de gemeenschappen die het overgrote deel van de restauratie-centen op tafel leggen (in Vlaanderen loopt dit op tot 60 à 80% van de kostprijs!).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
      Binnen de restauratiewereld gebeuren er heel wat grensoverschrijdende "financieringen". Projecten worden ter plaatse met buitenlands geld gefinancierd, restauratoren voeren grensoverschrijdende opdrachten uit, of bepaalde objecten krijgen een behandeling in het buitenland. Vooral bij uitleenbare objecten gebeurd dit vaak als voorwaarde om een stuk voor een tentoonstelling te kunnen bekomen of uit te lenen.

Voor ons cultuurpatrimonium maakt het in elk geval geen verschil wat Albert met zijn centen doet, want het zijn uiteindelijk de gemeenschappen die het overgrote deel van de restauratie-centen op tafel leggen (in Vlaanderen loopt dit op tot 60 à 80% van de kostprijs!).
      Cultuur en het cultuurpatrimonium ligt niet goed in de markt Carola.
      Voor mij betekent het nog houden wat wij hebben van "vroeger".

Als Bert A. een paar honderduizend euro besteedt dan staat de boel weer op stelten.
      Maar gerookte hesp tegen zuilen plakken hoeft voor mij ook geen 2de keer meer.
      Natuurlijk had ik er weer niks van begrepen destijd, enkel dat het veel geld heeft gekost.

En wat onze "Belgische-Siciliaan" betreft die kon beter dat villaatje verkopen.
      2 miljoen euro is niet niks.
      Laat hem dan nog wat meubelkes kopen voor zijn huisje in de Brabantse bossen en de rest kan die kwijt op het OCMW van zijn gemeente.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Twee auto's? Ja, maar eentje is een firmawagen, ik kan me dus gelukkig prijzen. De andere is broodnoodzakelijk om boodschappen te doen, gezien ik niet zoveel thuis ben. Die is 8 jaar oud en heeft 45.000km. Het is een van de lichtste en zuinigste wagentjes die ons:

50 euro/maand aan brandstof kost, 190 euro aan taks per jaar en 250 euro aan verzekering per jaar. Onderhoud doe ik zelf en kosten zijn er nog niet aan geweest. Daar kan het dan niet aan liggen zeker??

Inderdaad, voeding en energie (electriciteit, stookolie,...) zijn enorm veel duurder geworden. Dat dringt ook door in prijzen van electrotoestellen, bouwmaterialen,....

Wie die anderen zijn? Wel kijk, ik ben voor het principe "de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten". Dat wil niet zeggen dat iemand die zeven universitaire diploma's heeft (en er hard voor werkte) en ook per dag 15 uur hard werkt daarvoor gestraft hoort te worden. Men mag zeer goed en eerlijk zijn brood verdienen hoor!
        EN wie onfortuinlijk is en minder geluk heeft in't leven: die MOETEN we helpen!

Er zijn echter profiteurs, laat ons die eens aanpakken... Ik heb een collega, wiens vrouw 26 jaar is, maar ze kan het niet aan om te gaan werken, dat is niets voor haar. Ze trekt wel steun. Ja zeg, mochten er nu echt psychische of fysieke beperkingen zijn, OK, maar nu??

Dat is een zijde van "de anderen", dan heb je ook nog de categorie die middelen genoeg heeft om zijn fiscaliteit te laten optimaliseren zodat hun sterke schouders onbelast blijven. capiche?

we hebben het inderdaad niet slecht, maar ook niet te goed hoor, laat je niets wijs maken!
        Last edited by grootmogol; 6 maart 2008, 14:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht

en dit dan ?
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            en dit dan ?

Ik reageerde op deze post van Pol Callens, die had alles met restauratie en niks met privébezit te maken! Erfgoedzorg ondersteunen kan je moeilijk een schande noemen!
            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Er zijn er van diezelfde clan die de financiering van de restauratie van een kerk op zich hebben genomen. Waarschijnlijk ook met onze ....

Groetjes,
            Pol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Cultuur en het cultuurpatrimonium ligt niet goed in de markt Carola.
              Voor mij betekent het nog houden wat wij hebben van "vroeger".

Als Bert A. een paar honderduizend euro besteedt dan staat de boel weer op stelten.
              Maar gerookte hesp tegen zuilen plakken hoeft voor mij ook geen 2de keer meer.
              Natuurlijk had ik er weer niks van begrepen destijd, enkel dat het veel geld heeft gekost.

En wat onze "Belgische-Siciliaan" betreft die kon beter dat villaatje verkopen.
              2 miljoen euro is niet niks.
              Laat hem dan nog wat meubelkes kopen voor zijn huisje in de Brabantse bossen en de rest kan die kwijt op het OCMW van zijn gemeente.
              Pas op....binnekort is het terug Eurosongfestival...
              Wie zal er deze keer een subsidie van enkele duizenden euro's krijgen
              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                Pas op....binnekort is het terug Eurosongfestival...
                Wie zal er deze keer een subsidie van enkele duizenden euro's krijgen
                Tja jong, 't zal een kleedje of een (heren) kostuumpje worden
                De vijf meerderheidspartijen zullen dat vandaag nog bespreken in het kader
                van die grote "straatshervorming" (jaja, met "r").
                Momenteel zijn ze bezig met de items "groene strepen en stippen op de autostrades" en "nieuwe ovale verkeersplaten".

Na het avondeten, bruin brood met Ieperse geitenkaas, wordt het Eurosongfestival tot in detail besproken.
                De kans zit er in dat het zeer vroeg in de morgen wordt eer de eerste resulaten
                bekend kunnen gemaakt worden.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Tja jong, 't zal een kleedje of een (heren) kostuumpje worden
                  De vijf meerderheidspartijen zullen dat vandaag nog bespreken in het kader
                  van die grote "straatshervorming" (jaja, met "r").
                  Momenteel zijn ze bezig met de items "groene strepen en stippen op de autostrades" en "nieuwe ovale verkeersplaten".

Na het avondeten, bruin brood met Ieperse geitenkaas, wordt het Eurosongfestival tot in detail besproken.
                  De kans zit er in dat het zeer vroeg in de morgen wordt eer de eerste resulaten
                  bekend kunnen gemaakt worden.
                  LOL
                  Mvg Tim

Comment

Working...
                  X