Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cataract

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cataract

Beste mensen op BD

zijn er onder jullie mensen die al een cataract operatie hebben ondergaan

zoo ja,wat raden jullie me aan,een operatie ja of neen

graag jullie ondervinding of mening

over deze operatie

met dank, van een ongeruste BDer
    groetjes,polydoor.

NIKON D80

Re: Cataract

... n.m.v.t.
    Last edited by Guest41; 27 november 2014, 19:31.

Comment

Mijn oma heeft precies hetzelfde meegemaakt.
      Ik raad jou ook aan.

Comment

Ongerust daarover moet je zeker nie zijn de ingreep zelf duurt nog geen 10 minuutjes.
        's morgens binnen en 's namiddags al buiten.
        Mijn vader(83) had ook cataract, had maar een zicht meer van 5/10 en nu heeft hij zomaar 9/10.

en wat de oogdruppels betreft dat valt mee hoor.
        Bij mijn vader was dit 3 x daags.

Groetjes,

Robert
        Last edited by Robur; 10 februari 2008, 15:30.
        Panasonic TZ 7 - FZ 35
        Canon 450D 18-55 IS,55-250 IS,Canon 100-400 IS

Comment

Ik kan spreken uit eigen ervaring, Heb het aan beide ogen gehad en ben ook aan beide ogen geopereerd.

Ik kan je zeggen dat er een nieuwe wereld opengaat. Was bij mij zo slecht dat ik bijvoorbeeld de busnummers niet meer kon lezen , zelfs als de bus bijna voor me stil stond. Ook liep ik bekenden voorbij op straat , en deed dat niet met opzet

Na de operatie , die ik beide onder volledige narcose heb laten uitvoeren, kon ik eindelijk weer goed zien. Heb jaren met verminderd gezichtsvermogen rondgelopen.

Nooit meer de gordijnen overdag dicht als je tv wilt kijken , niet meer de hele dag met samengeknepen ogen lopen ....

en weer voor je plezier naar het strand kunnen

Het meest vervelende van de gehele procedure vond ik het weghalen van de hechtingen.

Kortom , bij mij niets dan positief over de behandeling.
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Mijn moeder heeft deze ingreep ook laten uitvoeren. Ook bij haar enkel positieve reacties.
            Jan Akkermans
            (BD1097BE)
            Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Bedankt voor jullie inlichtingen,ik voel mij al heel gerust gesteld door jullie

inlichtingen.bij mij is het nog maar het begin en de operatie is nog niet

dringend. En nu dat het goede weer begint,goed weer om de gaan

wandelen en de fotograferen denk ik de operatie te laten uitvoeren in de

maand november

Bedankt en de beste groeten
              groetjes,polydoor.

NIKON D80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                Mijn moeder heeft deze ingreep ook laten uitvoeren. Ook bij haar enkel positieve reacties.
                en zo ook de mijne van 83 jaartjes.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ijkt mij nog
                  Last edited by Guest41; 27 november 2014, 19:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Hmmm ... lijkt mij nog een "oude?"/andere werkmethode ..

Bij de nieuwe methode komt er enkel lokale narcose van de zone rond en in het oog te pas via een soort pil dacht ik en er komen helemaal niets geen hechtingen aan te pas .. het oog laat men op natuurlijke manier genezen met dien verstande dat men 's nachts met een oogkapje moet slapen om te beletten dat men er ongedachts in wrijft. Daarom is het stipt toepassen van de druppels zo belangrijk omdat die het oog zuiver en vrij van infecties moeten houden..

Als het nodig is kan ik de operatie kort beschrijven als dat iemand kan gerust stellen
                    Het is inmiddels alweer een aantal jaren geleden Ik kreeg ook een kapje voor het geopereerde oog , dat ik 24 uur moest laten zitten .....
                    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Hmmm ... lijkt mij nog een "oude?"/andere werkmethode ..

Bij de nieuwe methode komt er enkel lokale narcose van de zone rond en in het oog te pas via een soort pil dacht ik en er komen helemaal niets geen hechtingen aan te pas .. het oog laat men op natuurlijke manier genezen met dien verstande dat men 's nachts met een oogkapje moet slapen om te beletten dat men er ongedachts in wrijft. Daarom is het stipt toepassen van de druppels zo belangrijk omdat die het oog zuiver en vrij van infecties moeten houden..

Als het nodig is kan ik de operatie kort beschrijven als dat iemand kan gerust stellen
                      Niet volledig juist. Men vraagt nog steeds aan de patient indien hij volledige narcose of slechts plaatselijke verdoving wil. Kwestie van gevoel, eigen lichaam en vooral eigen gevoeligheid te kennen. Ik spreek hier niet over de operatie en methodiek zelf, wel de verdoving.
                      Ons oog heeft een heel belangrijke werking en bij velen zitten ze met een wrang gevoel indien men spreekt om aan die kijkers te oppereren.
                      Wel is het zo dat de ingreep echt minimaal is en inderdaad geen hechtingen echt noodzakelijk zijn.
                      In het begin zal je wel moelijkheden hebben met de wit-balans. Maar daar moet je je derde oog voor trainen.
                      In elk geval, ik zou het zeker laten doen (en het staat mij ook te wachten).
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Op het geva
                        Last edited by Guest41; 27 november 2014, 19:32.

Comment

Heb het een jaar geleden ondergaan aan m'n rechteroog. Het stelt echt niets voor. Muziekje op de achtergrond en gezellig babbelen met de chirurg

Nee, serieus, het is niets om tegen op te zien. Het is zo goed als pijnloos en het duurt hooguit een dag. Het meest vervelende vond ik achteraf. Het weer leren zien met het oog was erg vermoeiend. Voor de rest alléén maar een aanrader.
                          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

Comment

Deze ingreep is inderdaad niet zo erg. Wat de verdoving betreft, jekan nog altijd kiezen. De meeste ingrepen worden gedaan onder topische anesthesie (druppels) of door een spuit met verdoving rond de oogstreek. Maar als de persoon zelf zeer zenuwachtig is of het echt niet ziet zitten dan kan er ook voor volledige verdoving gekozen worden. De duur van de ingreep is sterk afhankelijk van de chirurg. Waar ik voordien werkte deden we bij de ene groep chirurgen (oogartsen) 9 à 10 personen op een voormiddag en bij de andere 3 personen per voormiddag. De tijd is ook afhankelijk van de patient zelf. Als de lens moeilijk loskomt zal de ingreep ook langer duren. Wat de hechtingen betreft, normaal wordt er niet genaaid, maar in sommige gevallen is dat wel noodzakelijk.
                            De tijdsduur tussen de twee ingrepen (2 ogen) is ook afhankelijk van dokter tot dokter. Bij de ene kan je twee weken na elkaar een ingreep laten doen en bij de andere is dat na 2 of 3 weken.

Ik zou zeker aanraden van de ingreep te laten uitvoeren en er zeker niet te lang mee te wachten. Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar alle mensen dat ik terug zag na de ingreep waren zeer tevreden.
                            EOS 350D : Kitlens 18-55 :Sigma 18-200
                            Mijn fotosite @ fotopic
                            Mijn fotosite @ deviantart

Comment

Working...
                            X