Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vakantie / weekendwerk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vakantie / weekendwerk

voor de studenten onder ons :

Waar gaan jullie werken en hoeveel verdienen jullie zoal op een maand? Ik heb nogal kriebels in mijn handen om allerlij gerief te kopen en wil daarom graag zoveel mogelijk geld tijdens de vakanties / weekend verdienen. Momenteel werk ik blij la lorraine (in Ninove) - nachtwerk. Dat verdient behoorlijk goed (rond de 10€/uur , zonder premies; wat komt er bij: nachtpremie, ploegenpremie, koudepremie).
    Om maar met cijfers een idee te krijgen: met kerstvakantie (tijdens mijnen blok ) heb ik er 4 dagen gewerkt en had rond de 600€ (had wel geluk, had 2 feestdagen mee, dat is dubbel betaald, plus 40€ premie/dag). In de grote vakantie is het minder hoor, dan heb ik op mijn 23 dagen rond de 1800€-1900€.

Kennen jullie plaatsen (liefst omgeving ninove-aalst-geraardsbergen-omstreken) waar er evt meer te verdienen valt? Heb gehoord van tupperware in aalst, maar heb nog niemand tegengekomen die er werkt...

alvast merci voor de tips!

grts,
    Hans
    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
    My travel photography site

Re: vakantie / weekendwerk

geen studenten die hun ervaringen willen delen?
    of ben ik hier een van de weinige leden die nog studeert?
    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4

Comment

Ik denk dat je moeilijk beter zal vinden dan €1800 à €1900 om 23 dagen te werken.
      Toen ik nog vakantiewerk deed (bij, destijds, Sidal in Duffel) had ik iets van een 1700euro. Ik werkte toen in 3 ploegen.
      Last edited by Ticor; 11 februari 2008, 18:17.
      Mvg Tim

Comment

amai zoveel verdien ik na 19 jaar werken nog niet
        Natuurlijk komt dat doordat ze bijna geen belastingen moeten betalen.Tot ze dan in de 'grote mensen' wereld gaan werken en belast worden,vaak grote teleurstelling als ze zien hoeveel ze maar over houden na afhoudingen

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Tja, onlangs ergens gelezen dat het gemiddelde nettoloon in België een 1300 euro is, geloof ik. Ikke blij dat ik iets meer dan gemiddeld krijg. (Ik verdien nog meer, maar krijg het niet ofwel wordt het een keer per maand te weinig uitbetaald , dat kan ook )
          Maar voor die sommen wil ik ook nog wel vakantiewerk doen, hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Natuurlijk komt dat doordat ze bijna geen belastingen moeten betalen.Tot ze dan in de 'grote mensen' wereld gaan werken en belast worden,vaak grote teleurstelling als ze zien hoeveel ze maar over houden na afhoudingen

mir
            Na 27 jaar "dienst" in hetzelfde bedrijf kom ik ook nog altijd niet aan 1800 euro netto per maand, bruto is dat wel veel meer (maar daar heb ik zelf niet veel aan).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

mir
              En in de grote mensen wereld mag je dan nog zelf opdraaien om "hotel mama" en "taxi papa" te runnen. Zodat het er op het einde van de maand soms al eens een dag te weinig is.

Groetjes
              Skitch
              "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
              Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                En in de grote mensen wereld mag je dan nog zelf opdraaien om "hotel mama" en "taxi papa" te runnen. Zodat het er op het einde van de maand soms al eens een dag te weinig is.

Groetjes
                Skitch

excuseer maar niet iedere student leeft op de kap van zijn ouders
                Dat even terzijde.
                Volgens mij vind je niet vlug ander studentenwerk dat meer betaald dan €10 per uur.
                Horeca betaalt dat soms wel en nog wat fooien. Kassawerk bij delhaize maar €7,5 per uur en eigenlijk is dat snertwerk. Zelf werk ik het liefste in de horeca.
                http://blackletterday.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blackletterday Bekijk bericht
                  excuseer maar niet iedere student leeft op de kap van zijn ouders
                  Dat even terzijde.
                  ..................................
                  Een foutje van mij, te kort door de bocht gegaan met kortbondig schrijven Blackletterday.
                  'k Bedoelde niet dat studenten op de kap van hun ouders leven of er van profiteren. Niets negatief hoor. En dan nog..... als ouders hun kinderen graag zien.....
                  'k Bedoelde dat een gezin, met of zonder studenten, dat zichzelf runt, dus voor zichzelf "hotel" en "taxi" moet spelen het niet altijd te breed heeft.

Mijn grootste waardering trouwens voor studenten die het klaarspelen om hun eigen boontjes te doppen.

Groetjes
                  Skitch
                  "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blackletterday Bekijk bericht
                    ......................[knip]....
                    Horeca betaalt dat soms wel en nog wat fooien. Kassawerk bij delhaize maar €7,5 per uur en eigenlijk is dat snertwerk. Zelf werk ik het liefste in de horeca.
                    Zo is dat. Mijn zoon heeft eens een vakantiejob gehad in een "beter" restaurant in de buurt. Hij verdiende meer dan ik......

Groetjes
                    Skitch

Comment

In de horeca, achter de toog elk weekend. Maar dat is 8,5eur en als ik van andere mensen zo hoor is dat zowat het gangbare tarief Ik verdien liever door het jaar en gebruik dan de vakanties om het geld op te doen.
                      Maar ik zoek nu ook in Gent een goede flexibele job voor tijdens de week als iemand iets weet.

Grtz, stanlie
                      Cultures don't meet, People do
                      Photoblog

Comment

ik leef ook zeker niet op de kap van mijn ouders, wij hebben het hier ook niet te breed, alles wat ik wil moet ik zelf mar voor gaan werken, en zo hoort het ook vind ik. ik ken andere mensen die zomaar een auto krijgen of een nieuwe pc als ze het vragen en zulke dingen... bij mij ligt dat nét iets anders, kleren,eten en vervoer moet ik zelf niet betalen, maar al de rest is voor eigen rekening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Zo is dat. Mijn zoon heeft eens een vakantiejob gehad in een "beter" restaurant in de buurt. Hij verdiende meer dan ik......

Groetjes
                          Skitch
                          NOOIT zie je mij in een restaurant werken
                          Dan lijd ik liever armoe!
                          Verhalen die ik zo te horen krijg van onvriendelijke klanten, waar je dan nog de hielen van moet gaan likken
                          Nee, wederzijds respect als het om een job gaat. Dan liever meer werken en minder verdienen, dan uitgekafferd worden omdat je vergeten bent een lepel bij de soep te geven..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            NOOIT zie je mij in een restaurant werken
                            Dan lijd ik liever armoe!
                            Er zijn daar anders ook wel plezante jobkes te doen.
                            Met elke job kan je problemen krijgen met klanten of collega's, hoe ze reageren hangt veelal af hoe je zelf bent.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stanlie Bekijk bericht
                              In de horeca, achter de toog elk weekend. Maar dat is 8,5eur en als ik van andere mensen zo hoor is dat zowat het gangbare tarief Ik verdien liever door het jaar en gebruik dan de vakanties om het geld op te doen.
                              Maar ik zoek nu ook in Gent een goede flexibele job voor tijdens de week als iemand iets weet.

Grtz, stanlie
                              Deze middag gezien dat ze in de Soup Lounge in Gent deeltijds en voltijds personeel zoeken. (je weet wel die soepbar over het brugje bij het Patershol)
                              http://blackletterday.wordpress.com

Comment

Working...
                              X