Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Academic download

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Academic download

Heb onlangs een dagopleiding upgrade office 2007 gevolgd.
    Gisteren een brief gekregen van het opleidingscentrum dat ik via,
    www.academicdownload.com, aan goedkope legale software kan komen.
    Iemand ervaring hier mee?
    www.digitalclickx.com

Re: Academic download

Zeker doen, ikzelf heb ook een licentie van office 2007 aangevraagd en bekomen en dit voor maar 60€ alsook een licentie voor Windows Vista Ultimate voor maar 65€ . En die beiden werken zoals de retailoplossingen.

Comment

Onlangs kwam mijn zoon thuis (zit op hogeschool) met dit
      http://www.educorner.be en na een mailtje bleek het wel CD versie te zijn die opgestuurt worden maar je moet al een licentie hebben van een vorige versie om ze ook te kunnen gebruiken.

Is wat duurder maar je hebt dan ook een CD met licentie in de hand ! Ik wacht nog wat af !!

Comment

Tja, als je school en jezelf perfect passen in de voorwaarden die Microsoft opsomt dan kan je op die manier legaal aan de slag.

Als je niet aan alle voorwaarden voldoet en toch die software bestelt ben je in principe even illegaal bezig als met de eerste de beste gekopieerde CD.

Er bestaat nu eenmaal niet iets als "een beetje legaal".
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Tja, als je school en jezelf perfect passen in de voorwaarden die Microsoft opsomt dan kan je op die manier legaal aan de slag.

Als je niet aan alle voorwaarden voldoet en toch die software bestelt ben je in principe even illegaal bezig als met de eerste de beste gekopieerde CD.

Er bestaat nu eenmaal niet iets als "een beetje legaal".

Voor een student is 600 euro veel geld !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
            Voor een student is 600 euro veel geld !
            Wat wil je daarmee zeggen? Dat-ie het dan maar moet stelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Wie zonder zonde is werpe de eerste steen ...

Comment

Nee dat hij het kan kopen voor 65 euro.

Comment

Nee dat hij het kan kopen voor 65 euro.
                  Maar dan is het net heling. Niet legaal maar ook niet zelf gestolen. (Als tenminste de opmerking van nete op jou van toepassing was, anders heb ik natuurlijk niks gezegd).

Comment

Ik wil enkel zeggen dat 65 euro uitgeven om "volgens je eigen regels" (en niet die van Microsoft) legale software te gebruiken weggesmeten geld is.
                    Of je past in het kader van de actie -> legaal
                    of je past er niet in.... dan betaal je 65 euro voor (voor u) illegale software.

Ik herhaal: er bestaat niet zo iets als "een BEETJE legale software".

Waarmee ik hier niet de beschuldigende vinger wil opsteken, gewoon één en ander tracht DUIDELIJK te stellen.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Maar dan is het net heling. Niet legaal maar ook niet zelf gestolen. (Als tenminste de opmerking van nete op jou van toepassing was, anders heb ik natuurlijk niks gezegd).
                      Als mijn zoon Vista ultimate via zijn stamnummer koopt aan 65euro is dat dan heling ?
                      Als microsoft het zelf voorstelt .? Wat doe ja dan met OEM versie's .Ben je dan ook een heler omdat het bij je pc zit? En die ene pc word door iedereen hier in huis gebruikt! Wij kijken naar onze centjes,kijk jij maar naar de jouwe !
                      Vreemde redenering
                      Last edited by Fabbe; 10 februari 2008, 20:30.

Comment

Als mijn zoon Vista ultimate via zijn stamnummer koopt aan 65euro is dat dan heling ?
                        Als microsoft het zelf voorstelt .? Wat doe ja dan met OEM versie's .Ben je dan ook een heler omdat het bij je pc zit? En die ene pc word door iedereen hier in huis gebruikt! Wij kijken naar onze centjes,kijk jij maar naar de jouwe !
                        Vreemde redenering
                        Niks vreemde redenering. Lees nog eens wat nete schrijft. Voldoe je aan de voorwaarden dan is er niks aan de hand. Voldoe je niet aan de voorwaarden dan geeft het betalen van EUR 65 misschien wel een beter gevoel, maar het is nog steeds niet legaal.

Wat OEM-versies hier mee te maken hebben begrijp ik niet want je krijgt een licentie bij de PC, dus is het legaal. Zet je die versie op een andere PC of meerdere PC's, dan weer niet (afhankelijk van de omstandigheden en voorwaarden). Wat iedereen met z'n geld doet moet hij of zij inderdaad zelf weten maar ik wil maar zeggen dat het enkele feit dat je een bedrag betaalt, je niet automatisch legitimiteit verschaft.

PS Wat is een stamnummer eigenlijk?

Comment

...............
                          Last edited by Guest41; 3 november 2014, 18:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            ik snap niet goed wat soort redeneringen hier gevolgd worden tenzij men hier totaal niet begrijpt waarover en hoe het gaat ... de onderwijsinstelling waar ik werk(te) staat netjes in de lijst van de instituten die op de download site gekend zijn dwz dat ik desnoods op deze academic site kan gaan inloggen om iets te kopen .. daarvoor dien ik te registreren met mijn specifieke gegevens van mijn werkgever wat in mijn geval dus oa omvat, instelling, faculteit, mijn naam en voornaam en mijn stamnummer mij toegekend door de personeelsdienst .. anders kom ik er niet in ... hoe men hier dus "illegaal" aan software zou kunnen geraken is mij een kompleet raadsel en de "legaliteit" content van deze draad lijkt mij dan dan ook compleet irrelevant ...
                            En dan valt het onder regel 1 van nete en treedt automatisch "anders heb ik niks gezegd" uit #9 in werking. Maar "maar je moet al een licentie hebben van een vorige versie om ze ook te kunnen gebruiken" uit #3 heeft mij misschien op het verkeerde been gezet?

Comment

................
                              Last edited by Guest41; 3 november 2014, 18:42.

Comment

Working...
                              X