Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nasa Iss

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nasa Iss

Hey juppekes

vanavond heb ik per toeval het ISS gefotografeerd

ISS: International space station

Morgenavond probeer ik het opnieuw, maar dan met beter resultaat
    Bootjes

Re: Nasa Iss

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    vanavond heb ik per toeval het ISS gefotografeerd
    Dat vind ik moeilijk te geloven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Dat vind ik moeilijk te geloven.
      Dat is helemaal niet zo vreemd hoor. ISS is goed te zien wanneer deze overgevlogen komt, maar je moet wel weten waar en wanneer. Op deze site kun je dat vinden: http://esa.heavens-above.com/esa/iss_step1.asp

Ter informatie: ISS vliegt op 400 kilometer hoogte. Wanneer voor ons de zon achter de kim is verdwenen, wordt het ISS nog wel verlicht. De reflectie van het zonlicht op de romp en met name de zonnepanelen maakt het station zichtbaar.

edit: erg bijzonder is de foto niet, in dat opzicht. Het weten dat dit het ISS is, dat je het geval voorbij hebt zien komen, is een leuk gegeven, maar op de foto komt dit natuurlijk niet zo over.
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
        Dat is helemaal niet zo vreemd hoor. ISS is goed te zien wanneer deze overgevlogen komt, maar je moet wel weten waar en wanneer. Op deze site kun je dat vinden: http://esa.heavens-above.com/esa/iss_step1.asp
        Dat weet ik, dat 'moeilijk te geloven' sloeg op het woord "toeval". Het is hier de hele dag op de radio geweest wanneer dat ding te zien zou zijn vanavond. Omdat TS ook al die link postte van de NASA-lancering verwachtte ik dat hij hier ook wel van op de hoogte zou zijn. Maar nu ik gezien heb dat hij buiten was om de maan te fotograferen was het misschien toch wel toeval.

Comment

Dat weet ik, dat 'moeilijk te geloven' sloeg op het woord "toeval". Het is hier de hele dag op de radio geweest wanneer dat ding te zien zou zijn vanavond. Omdat TS ook al die link postte van de NASA-lancering verwachtte ik dat hij hier ook wel van op de hoogte zou zijn. Maar nu ik gezien heb dat hij buiten was om de maan te fotograferen was het misschien toch wel toeval.
          Met voorbedachte rade, dus
          Nou, dan is het voor de eventuele andere geïnteresseerden
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

Comment

Hey juppekes

Even een beetje verduidelijking

Ik had daar vandaag nog niets van gehoord op de tv of radio.

Het was echt toeval dat ik het opmerkte, vlug statief gedraaid, nog 15 sec verspeeld aan een misklik van mij

Daarna foto gepost op site van urania, dan bericht gekregen dat het het ISS was

Dus ik dolblij met deze gelukstreffer

Nu dat ik het weet dat hij de volgende dagen ook nog zal passeren zal ik weer van de partij zijn
            Bootjes

Comment

Nu dat ik het weet dat hij de volgende dagen ook nog zal passeren zal ik weer van de partij zijn
              Als alles goed gaat blijft hij nog wel een aantal jaren passeren.

Comment

Hey juppekes

Als alles goed gaat blijft hij nog wel een aantal jaren passeren.
                Maar heeft de stand van de zon daar ook niets me te maken
                Bootjes

Comment

Maar heeft de stand van de zon daar ook niets me te maken
                  Jazeker, zoals azhrarn al schreef, ISS is het best zichtbaar als het hier beneden al/nog donker is maar het ding door de hoogte waarop het zich bevindt nog/al belicht wordt door de zon. Dan moet-ie rond zonsondergang/-opkomst natuurlijk wel net in onze omgeving overkomen.

Het bijzondere gisteren was geloof ik dat toen zowel het ISS als Atlantis te zien zijn geweest. Als ik me niet vergis zitten ze vandaag al aan elkaar.

Comment

Jazeker, zoals azhrarn al schreef, ISS is het best zichtbaar als het hier beneden al/nog donker is maar het ding door de hoogte waarop het zich bevindt nog/al belicht wordt door de zon. Dan moet-ie rond zonsondergang/-opkomst natuurlijk wel net in onze omgeving overkomen.
                    Dat geldt ook voor andere satellieten. In deze omstandigheden krijg je ze heel vaak als puntjes te zien die langs de hemel bewegen. Als je er even tijd voor maakt sta je er versteld van hoeveel van die dingen er rond dit tranendal vliegen.
                    Meer foto's op mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                      Dat geldt ook voor andere satellieten. In deze omstandigheden krijg je ze heel vaak als puntjes te zien die langs de hemel bewegen. Als je er even tijd voor maakt sta je er versteld van hoeveel van die dingen er rond dit tranendal vliegen.
                      Ja, helaas krijg je hier haast nooit de kans dat goed te bekijken vanwege lichtvervuiling, maar afgelopen zomer in Death Valley zijn we er eens goed voor gaan zitten en hebben we er heel wat gezien.

Comment

Het bijzondere gisteren was geloof ik dat toen zowel het ISS als Atlantis te zien zijn geweest. Als ik me niet vergis zitten ze vandaag al aan elkaar.
                        Procedure om te koppelen gaat zo beginnen.

Comment

Hey juppekes

Sebiet nog eens zien als ze overvliegen om 19u14

En mss wel een fotoke maken
                          Bootjes

Comment

Hey juppekes

Hier ben ik met mijn beloofde fotokes

Bij de eerste passeert hij net sterrenbeeld casiopea

Bij de tweede weet ik niet direct waar hij passeert

Hier bij de derde passeert hij net sterrenbeeld tweelingen terwijl hij uit het zonlicht verdween, wel jammer dat ik deze niet volledig scherp had

Bootjes

Comment

Die tweede is een heel duidelijke foto.
                              De derde is tof maar idd onscherp. Toch leuk op een satelliet te zien "ondergaan".

Had je last van trillingen (statief) bij de eerste foto ?

Groetjes
                              Skitch
                              " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Working...
                              X