Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zo, mijn inkt is op...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zo, mijn inkt is op...

....dus ipv dure HP inkt te kopen (1x zwart en 3in1 voor kleur), zal ik maar gelijk een nieuwe printer aankopen zeker? Geen HP meer, dus ik heb effekes raad nodig
    welke degelijke printer komt hiervoor in aanmerking, weinig verbruik en goedkope inktpatronen, daar gaat het mij om
    heb een lichte voorkeur voor canon, zonder aanwijsbare reden
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Re: zo, mijn inkt is op...

Is het om echt foto's af te drukken, of gewoon occasioneel eens foto's af te drukken ? Anders zou ik je tegenwoordig toch al een kleurenlaser aanraden.

Inkt is en blijft vloeibaar goud, bij gelijk welk merk.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Mijn "efkes raad"...
      Zoeken en vergelijken.
      Canon is een goede keuze.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Een paar jaar geleden kon je de inktpatronen nog gemakkelijk hervullen, of zelfs namaak gebruiken, maar de meeste merken hebben daar ondertussen al lang wat op gevonden. In de inktpatronen van bijvoorbeeld Canon en Epson zit tegenwoordig een chip, die niet dient om de printkwaliteit te verbeteren (wat ze zelf wel opgaven als reden), maar wel om te voorkomen dat een nagemaakt of hervuld inktpatroon nog werkt...

Ik heb zelf nog een printer die werkt met spotgoedkope vervang-inktpatronen, maar als die defect raakt zal ik ook gewoon langs de kassa van Canon (of Epson, HP...) moeten passeren.

Kodak heeft vorig jaar aangekondigd dat ze printers op de markt zouden brengen waarvoor de inkt ongeveer de helft zou kosten dan bij de andere merken, maar tot nu toe heb ik er nog niet veel van gezien.
        Misschien worden die tegengewerkt door de andere fabrikanten, omdat die hun "vloeibaar goud" liefst tegen een zo hoog mogelijke prijs blijven verkopen.
        Als er nu een andere "speler" op de markt komt die de prijs omlaag brengt, dan moeten ze zelf ook hun prijzen naar beneden aanpassen, en dat zullen ze niet graag doen...

Eender welk merk je koopt, de afdrukken zullen altijd teveel kosten.
        Als je bijvoorbeeld de prijs van het papier, inkt en slijtage van de printer bekijkt, dan ben je beter af met foto's uit een afdrukcentrale. Die foto's blijven ook veel langer mooi als je ze in een kader steekt.
        De printerfabrikanten geven wel op de de foto's 100 jaar hun kleur zullen behouden, maar als je dan naar de "kleine lettertjes" kijkt (ik heb ondertussen ook een leesbril), dan zie je dat je die foto's eigenlijk niet mag bekijken. De foto's blijven dus alleen maar hun kleur behouden als ze opgeborgen zitten in een album.

De kleine formaten (10x15cm) kosten bij de meeste fotografen ongeveer 10cent per stuk, daar kan je ze zelf onmogelijk voor printen.

Een printer gebruik je best alleen voor de dringende zaken en tekst-documenten, niet voor foto's die lang dienst moeten doen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Voor het afdrukken van documenten en occasioneel voor foto's, daar voldeed mijne hp 930c heel goed, maar de dure inkt he
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Een paar jaar geleden kon je de inktpatronen nog gemakkelijk hervullen, of zelfs namaak gebruiken, maar de meeste merken hebben daar ondertussen al lang wat op gevonden. In de inktpatronen van bijvoorbeeld Canon en Epson zit tegenwoordig een chip, die niet dient om de printkwaliteit te verbeteren (wat ze zelf wel opgaven als reden), maar wel om te voorkomen dat een nagemaakt of hervuld inktpatroon nog werkt...

Ik heb zelf nog een printer die werkt met spotgoedkope vervang-inktpatronen, maar als die defect raakt zal ik ook gewoon langs de kassa van Canon (of Epson, HP...) moeten passeren.

Kodak heeft vorig jaar aangekondigd dat ze printers op de markt zouden brengen waarvoor de inkt ongeveer de helft zou kosten dan bij de andere merken, maar tot nu toe heb ik er nog niet veel van gezien.
            Misschien worden die tegengewerkt door de andere fabrikanten, omdat die hun "vloeibaar goud" liefst tegen een zo hoog mogelijke prijs blijven verkopen.
            Als er nu een andere "speler" op de markt komt die de prijs omlaag brengt, dan moeten ze zelf ook hun prijzen naar beneden aanpassen, en dat zullen ze niet graag doen...

Eender welk merk je koopt, de afdrukken zullen altijd teveel kosten.
            Als je bijvoorbeeld de prijs van het papier, inkt en slijtage van de printer bekijkt, dan ben je beter af met foto's uit een afdrukcentrale. Die foto's blijven ook veel langer mooi als je ze in een kader steekt.
            De printerfabrikanten geven wel op de de foto's 100 jaar hun kleur zullen behouden, maar als je dan naar de "kleine lettertjes" kijkt (ik heb ondertussen ook een leesbril), dan zie je dat je die foto's eigenlijk niet mag bekijken. De foto's blijven dus alleen maar hun kleur behouden als ze opgeborgen zitten in een album.

De kleine formaten (10x15cm) kosten bij de meeste fotografen ongeveer 10cent per stuk, daar kan je ze zelf onmogelijk voor printen.

Een printer gebruik je best alleen voor de dringende zaken en tekst-documenten, niet voor foto's die lang dienst moeten doen.
            Zo zit dat.

Heb zelf een iP4000 van Canon > zonder chip-"beveiliging".
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Voor het afdrukken van documenten en occasioneel voor foto's, daar voldeed mijne hp 930c heel goed, maar de dure inkt he
              Je kunt altijd nog alternatieve inkt vinden...
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Je kunt altijd nog alternatieve inkt vinden...
                jaja, deed ik al, "we care" van handyman, maar toch nog liever goedkoper, en dan misschien nog "we care" produkten, maar daar heb ik ook al klachten over gehoord (ikzelf nog niet meegemaakt)

edit; heb ook nog een poging gedaan op zelf te hervullen, één keer maar nooit meer, met zwart viel het nog mee, maar met die kleurpatronen, de juiste vakjes gebruikt, maar resultaat was niks .
                Last edited by toerist; 2 februari 2008, 19:57.
                George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  De inktpatronen van HP zijn eigenlijk niet duurder dan die van Canon. De nieuwe Canon-inktpatronen met chip worden in de winkel verkocht tegen 13 euro per stuk. Voor de drie kleuren betaal je dus 39 euro, daarvoor krijg je er bij HP zelfs een complete printkop bij (die bij Canon ook véél meer kost als die stuk gaat).

Wat de aparte kleuren betreft, ik gebruik om een of andere reden wel wat meer gele inkt dan de andere kleuren, maar het verschil is niet zo groot dat je met een 3-kleuren printkop nog enorm veel ongebruikte inkt zou weggooien als er 1 kleur op is.

Ik hoop dat mijn Canon Pixma IP 5000 nog lang heel blijft, want die draait er ook heel goedkope inkt door...

Vroeger kocht ik voor mijn HP600 refill-inkt bij www.janreus.nl , de inkt die in mijn vorige printer nog steeds gebruikt wordt heb ik daar ook besteld (dat is ook een Canon, die heb ik aan een van mijn broers verkocht).

Ik zie nu pas op de website van janreus.nl dat er toch een oplossing is voor de Canon-inktpatronen met een chip.
                  Last edited by Black B@ndit; 2 februari 2008, 20:05.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Dan toch niet beter, een kleuren laser ? Met nog een fotoprinter in de stijl van een picturemate (http://www.epson.be/internetLive/dct...0_NL.inter.jsp) voor de foto's.

Canon en epson mag je niet al te lang laten stil staan in slechte omstandigheden. Bij hp heb je het voordeel, dat je de spuitkoppen meevervangt met nieuwe inkt.
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      Dan toch niet beter, een kleuren laser ? Met nog een fotoprinter in de stijl van een picturemate (http://www.epson.be/internetLive/dct...0_NL.inter.jsp) voor de foto's.

Canon en epson mag je niet al te lang laten stil staan in slechte omstandigheden. Bij hp heb je het voordeel, dat je de spuitkoppen meevervangt met nieuwe inkt.

dat zal ook wel wat kosten zeker, en de toners
                      ?

Dat maakt het natuurlijk ook duurder

Wat heet niet te lang stilstaan ?
                      George Orwell

Comment

Op het stationsplein in sint-niklaas is er zo een winkel enkel voor ink.
                        Je kan daar ook al gebruikte patronen kopen van hp die hervult zijn.
                        Als je zo één koopt geef je je lege partoon af, en dan vullen ze die weer voor een andere klant. En daardoor gebruik je niet telkens dezelvde chip en denkt die printer dat er een nieuwe patroon inzit.
                        Canon PowerShot A520 - Canon Eos 350D + efs 18-55mm + ultrasonic 28-105 + speedlight 420EX
                        - gsm met ultra 0.3mp color camera(telt da nie mee soms? )

Comment

Goedkoopste toner en inktcartridges! ✔ Laagste prijs garantie! ✔ Alle originele merken ✔ Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis* ✔ Betrouwbaar en snel, 123inkt.nl

Ik gebruik zo ene.. en voor het occasionele kleurprintje...
                          ( anders mijn pixma 5200)
                          den 78 kost : € 45.50 origineel voor 38ml
                          en de namaak : € 29.50 voor ene van 52ml

Comment

Tja mensen, ik vind die inkt ook schromelijk duur, maar de printerfabrikanten moeten ergens van leven hé. De printers zelf zijn abnormaal goedkoop, als je ziet wat techniek daar allemaal inzit.

De fabrikant die nu zou proberen een printer aan een "normale" prijs te verkopen en er goedkope inkt bij levert is 's anderendaags failliet.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb me net een Epson R285 (84 Euro bij Pixmania) gekocht. Daarnaast heb ik een CISS gekocht voor de R285 die overweg kan met de chipkes in de inktpatronen. Dat heeft me (op ebay) 55 Euro gekost inclusief verzendkosten en 600 ml inkt. Ik heb hiervoor een profieltje aangemaakt om de kleuren juister te kunnen afdrukken. (voor 5 Euro kan ik bij marc-en-ciel waarschijnijk een beter profiel laten maken)

Ik heb het printertje nog maar een week, dus ik weet niet hoe lang mijn systeempje het zal volhouden. Maar voor het moment ben ik zeer tevreden van de fotootjes die ik er af en toe mee afdruk. En ik hoef me niet al te druk te maken over de prijs van de inktpatronen.
                              wiffelphoto.tilient.net
                              SAMSUNG GX-1S • Schneider Kreuznach D-Xenon 18-55mm F3.5-5.6 • Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO • Sigma EF-530 DG ST PA-PTTL

Comment

Working...
                              X