Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkoopste gsm-tarieven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goedkoopste gsm-tarieven?

Weet er iemand welke gsm-betaalkaart-formule nu echt de goedkoopste is?
    Het gaat over een nieuw nummer, dus met een nog te kopen simkaart.

Er zijn veel 'providers' (die welliswaar het netwerk van mobistar, proximus of base gebruiken) die doen alsof ze de goedkoopste zijn, zoals Alditalk van den Aldi of '1' van carrefour,...

Je kan natuurlijk via foldertjes of op 't net de tarieven vergelijken, maar hoe zit het met de dure betaalnummers (ala belspelletjes op tv)? Zijn die overal even duur, of zit daar ook verschil in?
    Fuji FinePix S100fs

Re: Goedkoopste gsm-tarieven?

Hangt allemaal af hoeveel je telefoneert, of je wap en MMS gaat gebruiken.

Als je weinig to niet telefoneert zullen carrefour en aldi wel goedkoper zijn.
    Wil je je GSM echt gebruiken dan ben je altijd beter af met een Mobistar, Proximus of Base.
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Kijk eens op de site van Test-aankoop. Als ik me niet vergis staat er daar een GSM-calculator die ook werkt voor niet test-aankoop leden.

dit is de link...
      Groeten,

Polleke

Comment

ga eens naar een winkel als phonehouse of belcompany. Daar weten ze er veel van en zullen ze je zeker verder kunnen helpen
        5DmkIII en wat glas

Comment

Zou het zo zijn dat vooraf betaalde kaartjes zoals aldi of carrefour goedkoer zijn naar het zelfde netwerk of vaste lijnen, maar veel duurder zijn naar betaalnummers zoals bv de belspelletjes op tv?
          Fuji FinePix S100fs

Comment

Als het enkel is om te bellen en nu en dan een SMS te sturen heb je twee kandidaten:

1) Telenet (als je daar voor de rest klant bent): je betaalt enkel als je belt, en dan nog achteraf.

2) Als je nogal regelmatig met de GSM naar een vaste lijn belt: zonder twijfel SIMYO. (5 cent (jaja VIJF) per minuut naar vaste lijn, 20 cent naar andere GSM's). www.simyo.be

Beide providers hebben nog één groot voordeel voor de gemiddelde gebruiker: ze hebben één enkel tarief, je moet dus niet eerst een cursus gaan volgen om door het bos te proberen de bomen te zien.

Als je naar "warenhuis operatoren" schikt over te stappen dan is Simyo toch nog net iets beter.

Natuurlijk, iemand die massaal belt en SMS't is heel waarschijnlijk iets beter af met Base, of misschien Mobistar. Proximus is meestal een stukje duurder.
            Trouwens, Proximus heeft ook een "wit produkt", Ugly Duck noemen ze het, maar het is een pak duurder dan Simyo.
            Last edited by nete; 12 augustus 2008, 21:51.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

of euphony mobistar

met het goedkoopste abonnementje op de markt van maar 4 euro per maand

dat is pas goedkoop

voor meer info

makinglifecheaper@live.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oliviero-2 Bekijk bericht
                of euphony mobistar

met het goedkoopste abonnementje op de markt van maar 4 euro per maand

dat is pas goedkoop

voor meer info

makinglifecheaper@live.be

Maar RuZ is niet op zoek naar een abonnement.....

Comment

't was eigenlijk maar puur uit nieuwsgierigheid...
                  Het viel me op dat er nergens tarieven worden vermeld voor de 0900-nummers.

En bij bv belspelletjes staat er steeds (waarschijnlijk wettelijk verplicht) de kostprijs per oproep en dat staat er '+ eventuele gsm-kosten'.
                  Ik vroeg me dus af hoeveel die kosten bedragen.

Is eigenlijk al een oud draadje hoor...
                  Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    ga eens naar een winkel als phonehouse of belcompany. Daar weten ze er veel van en zullen ze je zeker verder kunnen helpen
                    van phonehouse heb ik rare dingen gelezen in "open venster"
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      Ze zullen je kunnen helpen met Base, Mobistar en Proximus, de meestal duurdere dus.

Comment

tempo music is eigenlijk wel heel goedkoop en ook veel voordelen die blijven niet zoals bij proximus die promoties geeft

Comment

Om weer de discussie te hervatten...

Ben al jaren mobistar, maar nu heb ik er echt wel genoeg van. Promoties goed en wél, maar ze passen ze maar half toe of je krijgt plots 600 belminuten int weekend ipv 300 in de week + 300 sms.

Besloot dus eens op zoek te gaan, naar de goedkoopste oplossing voor mezelf... voornamelijk sms'er (maar belde door de mobistar promo's mezelf een kankerkop)

Kwam terecht bij Aldi Talk (de naam en herkomst kan mij echt geen **** schelen), 6c/sms en 16c/min ongeacht het netwerk ... goed dacht ik dan, ik koop het starterspack en neem men nummer mee.

2 weken later zit ik nog steeds bij Mobistar en krijg ik telefoons van franstalige medionmedewerkers die onverstaanbare dingen in mn mailbox schreeuwen. Lees op anders forums dat dit spelletjes nog enkele maanden langer kan duren... en ondertussen heb ik natuurlijk geen belwaarde meer, altijd fijn!
                          Working with a 3.5 inch long 'shutter'finger & brown HD eyes

Comment

De nieuwe operator mobile vikings, als je op internet wilt surfen...

(over hun telefoon prijzen spreek ik me niet uit, uw gratis surfen zit erin )

Surf supersnel mobiel met schandalig veel data, of kies voor onbeperkt internet thuis aan topsnelheid. Altijd aan de scherpste prijs.
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                            X