Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sint Pieter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sint Pieter

Op een dag hoort Sint-Pieter de bel van de hemelpoort,
    wanneer hij deze opent, ziet hij nog juist een man weglopen,
    hij schudt verwonderd het hoofd en sluit de poort terug.

Hij is nog maar tien stappen verder als hij de bel terug hoort,
    hij opent de poort en ziet nog net dezelfde kerel opnieuw weglopen

Hij sluit de poort op een kiertje en wacht af achter de hoek, na een paar tellen
    gaat de bel terug, Sint-Pieter trekt de poort open en kan nog net dezelfde kerel bij de arm grijpen,
    op de vraag van Sint Pieter of hij met zijn voeten aan het spelen is antwoordt de man verward:
    "Ik kan er ook niet aan doen, ze zijn mij aan het reanimeren"...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Sint Pieter

Drie mannen sterven en ze komen aan de poort.
    St Pieter wacht hen op. Hij zegt: " Jullie zijn vergeven anders zouden jullie hier niet zijn. Voor ik jullie binnenlaat in de hemel moet ik een vraag stellen.
    De hemel is zo groot dat je een auto nodig hebt, het merk dat je krijgt hangt af van je antwoord."
    De eerste man stapt naar voor en Pieter vraagt: "Hoe lang was je getrouwd?" De man zegt: "24 jaar." "Heb je ooit je vrouw bedrogen?"
    "Yeah, 7 maal, maar u zei toch dat ik vergeven was?" Pieter zegt: "Zo goed is dat niet hé? Je krijgt een Fiat Punto!"
    De tweede man zegt: "Ik was 41 jaar getrouwd en heb haar één keer bedrogen. Dat was het eerste jaar van ons huwelijk, daarna hebben we het héél goed gehad!"
    "Blij dat te horen, je krijgt een Mercedes", zegt Pieter.
    De derde man stapt nu naar voren en zegt: "St. Pieter, ik weet wat je gaat zeggen maar ik ben 63 jaar getrouwd geweest, heb haar als een koningin behandeld en haar dus nooit bedrogen."
    Zegt Pieter: "Dat hoor ik graag, je krijgt een Jaguar." Een paar dagen later staat de man aan de kant met zijn Jaguar, hij huilt.
    De twee andere mannen komen langs en vragen wat er scheelt.
    Zegt de man: "Ik heb zonet mijn vrouw gezien, op een skateboard!!!"

Comment

Twee vrienden verongelukken en de ene gaat recht naar de hemel, de andere naar de hel ..

Die in de hemel verveelt zich daar dood en gaat zijn beklag maken bij Sint Pieter .. die kijk de man een beetje meewarig aan en zegt .. Hoe zou je het vinden om je vriend in de hel eens te gaan bekijken ?
      Kan dat dan zegt de man ? Natuurlijk zegt de Sleutelhouder, kom maar mee.
      Via een smal krakkemikkig trapje gaan ze naar beneden, vele treden lang. Bij de hel gekomen mag hij door het venstertje in het de deur van de hel kijken ..
      Hij ziet zijn vriend zitten met een prachtige vrouw op zijn knie en een grote maar lege pint in zijn hand .. geschrokken gaat de man terug naar de hemel en doet daar zijn beklag bij Sint Pieter ..
      Allez zegt de man, dat is niet serieus ik zit mij hier te vervelen en mijne maat is daar constant aan den boemel ..
      Maar ha ! zegt Sint Pieter .. je hebt niet goed gekeken ! In dat glas van die pint zit vanonderen een groot gat en in die vrouw niet ...

Comment

Een priester, die een wandeling maakt in de vrije natuur, sukkelt in het drijfzand.

Wanneer hij ongeveer is weggezakt tot over zijn enkels, passeert er een brandweerwagen.
        - "Heeft u hulp nodig ?", vragen de pompiers.
        - "Nee, dank U, niet nodig, de Heer zal me bijstaan !", antwoordt de priester.
        Wanneer hij tot zijn middel is weggezakt, passeert de brandweerwagen opnieuw en de pompiers vragen :
        - "Heeft u hulp nodig ?",
        - "Nee, nee, dank U, niet nodig, de Heer zal me bijstaan !", antwoordt de priester weer.
        Wanneer enkel nog het hoofd van de priester boven het zand uitsteekt passeren de pompiers een derde maal.
        - "Heeft U nog steeds geen hulp nodig?", vragen ze.
        - "Nee, nee, nee, niet nodig, de Heer zal me redden !", antwoordt de priester.
        Uiteindelijk verdwijnt de priester helemaal onder het zand...
        Aangekomen in het paradijs zegt hij tot God :
        - "Ik ben echt wel naïef. Ik dacht werkelijk dat U me ter hulp zou zijn gekomen !"
        En de Heer antwoordt :
        - "Ik heb je 3 keer de pompiers gestuurd. Ik zie niet in wat Ik nog meer kon doen !"
        Katten zijn altijd fotogeniek.
        Ze doen nooit idioot als ze een lens zien...
        -Gladys Taber-

Comment

moet het niet St Petrus zijn!!!
          of hebben Belgen een andere Hemel.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Neen.

Ja. De Zevende.

Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

grt,bouk.
              Wat maakt het uit Bouk, we hebben hier op aarde een leven als in de hemel.
              ps. mijn sleutelhouder heet Sophie.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                Wat maakt het uit Bouk, we hebben hier op aarde een leven als in de hemel.
                ps. mijn sleutelhouder heet Sophie.
                OK. maar in Nederland begint zo,n mop toch altijd met: er kwam eens een ....aan de Hemelpoort bij Petrus!!
                grt,bouk.

Comment

OK. maar in Nederland begint zo,n mop toch altijd met: er kwam eens een ....aan de Hemelpoort bij Petrus!!
                  grt,bouk.
                  Ja, maar ja ..... nederland is dan niet echt katholiek ook he
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                    Wat maakt het uit Bouk, we hebben hier op aarde een leven als in de hemel. ps. mijn sleutelhouder heet Sophie.
                    Ach zó ... nu snap ik het Jan: jij hebt een vrouwelijke cipier die Sophie heet!
                    Geen wonder dat jij de gevangenis "de hemel" noemt.
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

grt,bouk.
                      Petrus is in Vlaanderen een biersoort. Dus hemel op aarde.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

40 jaren geleden in een landelijk dorp:
                        Een priester komt op bezoek bij een landbouwer en zijn gezin.
                        Het is natuurlijk juist etenstijd en de priester schuift mee aan tafel.
                        Na de maaltijd vraagt de priester hoe het gaat met de gewassen op het veld.
                        Wel zegt de landbouwer we zullen eens samen een wandeling maken langs
                        de akkers en velden, dan kan je zelf oordelen.
                        Ze komen aan een mooie partij aardappelen en de boer zegt:
                        "Hier zorgt mijn dochter Anna voor en ze doet het zeer goed".
                        "Juist" zegt de priester. "Maar niet vergeten, met de hulp van God!"
                        Ze lopen verder en komen aan een partij maïs.
                        "Hier zorgt mij zoon André voor en hij doet het ook goed".
                        "Juist" zegt de priester. "Maar niet vergeten, met de hulp van God!"
                        Ze lopen verder en komen aan een mooie partij bieten.
                        "Hier zorg ik zelf voor met de hulp van mijn vrouw Zulma"
                        "Juist" zegt de priester. "Maar niet vergeten, óók met de hulp van God!"
                        Ze lopen verder in komen aan een zeer verwilderde partij met distels,
                        netels, alle soorten onkruid, enz.
                        "Wel, wat is er hier gebeurd", zegt de priester verontwaardigd!
                        "Hmmm, hier heb ik God eens zijn goesting laten doen" zegt de boer.....
                        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                          Ja, maar ja ..... nederland is dan niet echt katholiek ook he
                          grootste Christelijke gemeenschap in Nederland : de Katholieke
                          maar of ze echt Katholiek leven, ja, da's wat anders he.
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

nou dan toch maar even geGooglet op Hemelpoort en wie kom ik daar tegen.....ja wel hoor Petrus(zie Wikipedia).
                            grt,bouk.

Comment

Tsja Bouk, er zijn wel meer verschillen tussen Vlaams en Hollands (terwijl het beide de Nederlandse taal betreft)...

- Als wij zeggen 'poepen', dan bedoelen we niet kakken
                              - We hebben het over een 'pateeke', dat is geen vlees maar een gebakje
                              - Onze diepvries is bij jullie een vrieskist
                              - Patat groeit in de grond, je koopt frieten in een frituur
                              - Op de bank zetten wij ons geld, op de sofa gaan we zitten.
                              - ...
                              Fuji FinePix S100fs

Comment

Working...
                              X