Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

examen/cursus/citaten topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: examen/cursus/citaten topic

    Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
    haha, helaas niet...
    Staat vol met zo'n dingen eigenlijk
    mm ziet er ongelooflijk interessante leerstof uit...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #17
      Re: examen/cursus/citaten topic

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      mm ziet er ongelooflijk interessante leerstof uit...
      echt hé, das anesthesie.
      Ge zou willen dat ze da bij u toepassen terwijl ge da leert
      maar tis achter de rug.
      schriftelijk deel ging goed, mondeling iets minder maar algemeen zien komt het wel in orde
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

      FZ50

      Comment


      • #18
        Re: examen/cursus/citaten topic

        Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
        komt ie:

        Paravertebrale anesthesie is geleidingsanesthesie van de cervicale, thoracale of lumbale zenuwen bij het naar buiten treden uit de wervelkolom ofwel aan het foramen intervertebrale (proximale paravertebrale anesthesie) ofwel enkele centimers lateraal van het foramen intervertebrale namelijk ter hoogte van de dwarsuitsteeksels van de lumbaal wervels (distale paravertebrale anesthesie).

        zoveel informatie in 1 zin
        Uhasselt? Mijn cursus staat ook vol met die onozele dingen

        Comment


        • #19
          Re: examen/cursus/citaten topic

          Kloneren van het repressor-gen van Bacteriofaag

          3. Zoek de volgende informatie op over de enzymen PstI en BstYI: restrictie site, type overhangend uiteinde, aanwezigheid van ster activiteit (star activity).
          4. Het  DNA is 48500 bp groot. Voorspel hoeveel fragmenten er statistisch gezien ontstaan als je het  DNA knipt met PstI en BstYI.
          5. Wat is de functie van restrictie enzymen in bacteriën?
          6. Hoe worden restrictie enzymen geclassificeerd?
          7. Wat zijn isoschizomeren en neoschizomeren?
          8. Bij restrictie reacties is het van belang te weten hoeveel units enzym je moet toevoegen. Wat is een unit restrictie enzym precies?
          9. De restrictie site PstI komt voor in de MCS van pUC18, de restrictie site BstYI echter niet. Kunnen we BstYI dan wel gebruiken om het cI repressor gen te kloneren?
          10. Wat is de functie van het cl gen?
          11. Benoem 2 methoden voor het selecteren van transformanten.
          12. De bacteriestam JM109 heeft het genotype:
          F´ traD36 proA+B+ lacIq Δ(lacZ)M15/Δ(lac-proAB) glnV44 e14-
          gyrA96 recA1 relA1 endA1 thi hsdR17
          a) Is deze stam geschikt voor blue/white screening m.b.v. het -galactosidase substraat X-gal? Verklaar je antwoord.
          b) Wat betekent het F’ teken in het genotype van JM109?
          13. Waarvoor wordt kolonie-blot hybridisatie toegepast?
          14. Het is belangrijk dat het te labelen DNA fragment vrij is van zouten en andere verontreinigingen. Waarom is dit belangrijk?
          15. Voor digestie van DNA door een restrictie enzym is eventueel BSA nodig. Wat bepaalt of je wel of geen BSA gebruikt? Wat doet BSA?

          Comment


          • #20
            Re: examen/cursus/citaten topic

            Een voorbeeld toets, ik haat bioinformatica.

            Comment


            • #21
              Re: examen/cursus/citaten topic

              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              Uhasselt? Mijn cursus staat ook vol met die onozele dingen
              nope Hogent
              cursus anesthesie
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

              FZ50

              Comment


              • #22
                Re: examen/cursus/citaten topic

                Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                Kloneren van het repressor-gen van Bacteriofaag

                3. Zoek de volgende informatie op over de enzymen PstI en BstYI: restrictie site, type overhangend uiteinde, aanwezigheid van ster activiteit (star activity).
                4. Het  DNA is 48500 bp groot. Voorspel hoeveel fragmenten er statistisch gezien ontstaan als je het  DNA knipt met PstI en BstYI.
                Allez gij .. als je interesse hebt voor moleculaire biologie et al. dan ga je hier toch op je sloefen door ? dit is IMHO nog minder dan "elementair"

                Comment


                • #23
                  Re: examen/cursus/citaten topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Allez gij .. als je interesse hebt voor moleculaire biologie et al. dan ga je hier toch op je sloefen door ? dit is IMHO nog minder dan "elementair"
                  Mijn belgisch is niet bepaald goed lol bedoelt u dat dit bekend stof moet zijn als ik moleculair biologie doe? Het is ook niet mijn vak gebied. Alleen als je medisch biologie wilt doen , moet je die cusus achter de rug hebben(ook al pas je het niet vaak toe).

                  Comment


                  • #24
                    Re: examen/cursus/citaten topic

                    (Nu weet ik wat je zegt. Sloefen , wie verzint dat nou weer?
                    jullie belgen ook hé )

                    regulus,
                    Hier ga ik inderdaad met mijn sloefen door.
                    Er is niet gevraagd naar moeilijke stof ,
                    maar gewoon quotes.De stof die koen bijvoorbeeld schrijft moet ook een eitje zijn voor een arts of
                    anesthesist (ik en jij begrijpen zelfs wat hij zegt).ik heb gewoon een random quote geplaats.
                    Alleen het vak bioinformatica(waar ik momenteel mee bezig ben)vind ik in algemeen moeilijk.
                    Ik heb het dan over bijvoorbeeld (functionele)genen vinden uit een stuk DNA door middel van ORF finder van NCBI
                    of over ontwerpen van primers. ik heb er hekel aan.ik houd van puzzelen , maar hier word ik echt duizelig van.
                    Last edited by 123; 23 januari 2008, 13:47.

                    Comment


                    • #25
                      Re: examen/cursus/citaten topic

                      wat is een eitje :-p
                      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                      Comment


                      • #26
                        Re: examen/cursus/citaten topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                        wat is een eitje :-p
                        eitje = makkelijk

                        Comment


                        • #27
                          Re: examen/cursus/citaten topic

                          jongeren van tegenwoordig hé toch zo'n rare woorden gebruiken. alsof je er met je klake na smijt
                          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                          Comment


                          • #28
                            Re: examen/cursus/citaten topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                            (Nu weet ik wat je zegt. Sloefen , wie verzint dat nou weer?
                            jullie belgen ook hé )

                            regulus,
                            Hier ga ik inderdaad met mijn sloefen door.
                            Er is niet gevraagd naar moeilijke stof ,
                            maar gewoon quotes.De stof die koen bijvoorbeeld schrijft moet ook een eitje zijn voor een arts of
                            anesthesist (ik en jij begrijpen zelfs wat hij zegt).ik heb gewoon een random quote geplaats.
                            Alleen het vak bioinformatica(waar ik momenteel mee bezig ben)vind ik in algemeen moeilijk.
                            Ik heb het dan over bijvoorbeeld (functionele)genen vinden uit een stuk DNA door middel van ORF finder van NCBI
                            of over ontwerpen van primers. ik heb er hekel aan.ik houd van puzzelen , maar hier word ik echt duizelig van.
                            OT
                            LOL .. ja ik begrijp wat je bedoelt hoor .. mijn ervaring met bioinformatica (waarvoor ik ook de computersupport moest leveren) is dat de lesgevers er meestal niet veel meer van snappen dan hun studenten
                            (misschien ken je deze wel www.expasy.com )

                            Comment


                            • #29
                              Re: examen/cursus/citaten topic

                              .. en om toch een bijdrage te leveren een lijstje van truismen (engels helaas)

                              If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried.

                              Hard work pays off in the future. Laziness pays off now

                              A conclusion is the place where you got tired of thinking.

                              Bills travel through the mail at twice the speed of checks

                              Experience is something you don't get until just after you need it.

                              For every action, there is an equal and opposite criticism.

                              Never do card tricks for the group you play poker with.

                              No one is listening until you make a mistake.

                              The severity of the itch is proportional to the reach.

                              You never really learn to swear until you learn to drive.

                              A clear conscience is usually the sign of a bad memory.

                              To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research.

                              The colder the X-ray table, the more of your body is required on it.

                              The hardness of the butter is proportional to the softness of the bread.

                              Money can't buy love. But it CAN rent a very close imitation.

                              If you must choose between two evils, pick the one you've never tried before.

                              A conscience is what hurts when all your other parts feel so good

                              Comment


                              • #30
                                Re: examen/cursus/citaten topic

                                (in het begin van een avn mijn boeken)

                                "Faith" is a fine invention
                                When Gentlemen can see -
                                But Microscopes are Prudent
                                In an Emergency

                                Emily Dickinson

                                Comment

                                Working...
                                X