Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe macbook of occassie macbookpro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe macbook of occassie macbookpro

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
    Nu heb ik een mac en heb ik aperture geprobeerd alsook een aperture cursus boek gebruikt om het wat beter te leren kennen.

Welk boek heb je juist gebruikt ? Ik heb hier ook aperture staan, maar na een jaar heb ik er eigenlijk nog niet leren mee werken
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Aangezien je hier zoveel leest over die Macbook ben ik als overtuigde PC gebruiker toch eens gaan kijken.
      De eerste vereiste voor mijn laptop is de aanwezigheid van een ingebouwd numeriek toetsenbord . . . als ik dat niet heb denk ik er nog niet aan om te kopen ( dit geldt trouwens ook voor mijn laptop pc's ) Een extern numeriek toetsenbord is een lapmiddel waar ik liever niet aan begin.

Mijn vraag dus : Zijn er laptops van Apple die zo'n ingebouwd numeriek toetsenbord hebben?
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Mijn vraag dus : Zijn er laptops van Apple die zo'n ingebouwd numeriek toetsenbord hebben?
        (Naar mijn mening) Neen
        Toch heb ik het nog nooit gemist.

Sven
        Last edited by Svenmichiels; 25 maart 2008, 15:33.

Comment

Aangezien je hier zoveel leest over die Macbook ben ik als overtuigde PC gebruiker toch eens gaan kijken.
          De eerste vereiste voor mijn laptop is de aanwezigheid van een ingebouwd numeriek toetsenbord . . . als ik dat niet heb denk ik er nog niet aan om te kopen ( dit geldt trouwens ook voor mijn laptop pc's ) Een extern numeriek toetsenbord is een lapmiddel waar ik liever niet aan begin.

neen, die bestaan niet. wel via functietoets ingewerkt in het gewone klavier, maar dan verkies ik nog eerder een qwerty waar ik rechtstreeks toegang heb tot de cijfers.( er bestaat ergens een aangepast keybordfiletje dat en azerty en directe nr heeft.)

Comment

Eventueel te overwegen is een MacBook(Pro) met een extern, al dan niet draadloos, toetsenbord voor die momenten dat je iets hebt aan een numeriek klavier (ik denk aan administratief werk?). Ik heb het er al velen zien doen (maar dan op hun Dell'etje op 't werk) en ik zie het mezelf nog niet doen.

Anderszijds moet ik zeggen dat het wel went, zeker op een qwerty toetsenbord, zoals krisdg vermeldt, maar dan wordt het weer wat moeilijker om het Nederlands en het Frans te typen.

Dave
            pixelpusher

Comment

Iedereen bedankt voor de tips, maar nee, zolang Apple dat ingebouwd numeriek toetsenbord niet integreert in zijn laptops denk ik er niet aan eentje aan te schaffen. Eigenlijk ongelofelijk dat ze dat nog nooit hebben gedaan??? Kan toch niet zo moeilijk zijn.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Iedereen bedankt voor de tips, maar nee, zolang Apple dat ingebouwd numeriek toetsenbord niet integreert in zijn laptops denk ik er niet aan eentje aan te schaffen. Eigenlijk ongelofelijk dat ze dat nog nooit hebben gedaan??? Kan toch niet zo moeilijk zijn.
                Klaviers met een numeriek gedeelte zijn een recente trend, en dan vooral bij de grotere "desktop replacements", de 17" en groter. Bij Apple moet het slanker en fitter zijn, dus het zal nog een hele tijd duren voor die een model hebben met een ingebouwd numeriek klavier.

Dave
                pixelpusher

Comment

Dave,

Er is toch ook een 17" Macbook Pro? In dat model zou een numeriek gedeelte wel passen.

Comment

Tjah.

Maar dat 17" model is niet zo groot als een ander hoor. Die 17" slaat op de grootte van het scherm, en bij Apple gaan ze'r prat op om zo weinig mogelijk rand te hebben, en zo dun mogelijk te gaan.

Op mijn nieuwe 17" Dell is het toetsenbord (met numeriek klavier) net iets breder dan het scherm.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Working...
                    X