Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zou dit laptopje Lightroom aankunnen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zou dit laptopje Lightroom aankunnen?

ik zou mij binnenkort een laptop willen kopen, voor fotobewerking op verplaatsing. Vereisten zijn dus dat hij extreem licht en draagbaar moet zijn... Vandaar deze keuze.
    Ik zou hem echt niet gebruiken voor zware dingen mee te doen, de enigste vereiste is dat hij wat overweg kan met Lightroom...
    sony vaio

degene die ik zou kopen heeft 1.5gb ram, draait op windows xp pro (een niet te onderschatten voordeel vind ik), en een centrino (single core) ultra low voltag 1.2GHz processor

ok, je kan een veeeel performantere laptop kopen voor evenveel geld maar de compactheid is echt superbelangrijk
    de eventuele tegenhanger die ik zou overwegen is de Acer 2920, maar deze zou ik wel dubbel zoveel betalen
    Last edited by Matthias; 15 januari 2008, 22:52.
    5DmkIII en wat glas

Re: zou dit laptopje Lightroom aankunnen?

indien draagbaarheid superbelangrijk is:

MacBook Air

Als je wil, kan je hierop XP draaien (naast of ipv Mac OS X)

Voor de Belgische prijzen zie: Apple belgium
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

die vaio is best prijzig, dan zou ik inderdaad ook voor een mac gaan. Wel even opletten, want ik heb vernomen dat apple is gestopt met bootcamp. Het tooltje dat het mogelijkt maakt om 2 os-en op een mac te laten draaien. Vergeef me als deze info fout is. maar controleer het wel als je aan mac denkt. Ik ben sowieso geen sonyfan en als je hem vergelijkt met die acer is ie ook wat minder in performance, en dat merk je zeker bij lightroom. lightroom, veel geheugen + veel processor.
      bezoek www.hoffoto.nl eens voor meer foto's

Comment

Macbook air kost meer of dubbel zoveel dan de Aspire, dus 'k vrees dat dit niet binnen de prijsklasse valt:

Een centrino is wel te licht denk ik. Een pentium 4 met 1 gb is huilen met de pet op, hoewel dit zou moeten gaan volgens de requirements. Op een intel core 2 duo 2 ghz (Dell D820) met 2 gb ram draait ie vlot.

Even gegoogled:
        Lightroom system requirements:

Windows

* Intel® Pentium® 4 processor
        * Microsoft® Windows® XP with Service Pack 2 or Windows Vista™ Home Premium, Business, Ultimate, or Enterprise Edition (certified for 32-bit editions)
        * 768MB of RAM (1GB recommended)
        * 1GB of available hard-disk space
        * 1,024x768 screen resolution
        * CD-ROM drive

Macintosh

* PowerPC® G4, G5, or Intel-based Mac
        * Mac OS X v.10.4
        * 768MB of RAM (1GB recommended)
        * 1GB of available hard-disk space
        * 1,024x768 screen resolution
        * CD-ROM drive
        SKurt.be
        www.SKurt.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beer78 Bekijk bericht
          die vaio is best prijzig, dan zou ik inderdaad ook voor een mac gaan. Wel even opletten, want ik heb vernomen dat apple is gestopt met bootcamp. Het tooltje dat het mogelijkt maakt om 2 os-en op een mac te laten draaien. Vergeef me als deze info fout is. maar controleer het wel als je aan mac denkt. Ik ben sowieso geen sonyfan en als je hem vergelijkt met die acer is ie ook wat minder in performance, en dat merk je zeker bij lightroom. lightroom, veel geheugen + veel processor.
          Apple is helemaal niet gestopt met bootcamp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
            Apple is helemaal niet gestopt met bootcamp.
            De Beta is van het internet geplukt op 26 oktober, omdat dit nu standaard in mac osx 10.5 leopard zit.

Staat nu standaard op elke nieuwe mac die je koopt.
            Er is hier echter geen windows licentie inbegrepen, die moet je nog kopen
            Happy to be a MACcie
            Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

van apple moet ik eerlijk gezegd echt niets weten (dus laat het in dit topic aub achterwege, ik heb daar niets over gevraagd)

het mag dan wel handig zijn, het mag dan wel mooi zijn, het mag dan wel stabiel zijn, maar djeeeezes wat een astronomische prijzen...

ik ga de Vaio morgen uittesten dus ik zal laten weten of Lightroom erop te doen is
              het is alleszins een ongelooflijk 'sexy' ding. én hij weegt zelfs minder dan de Macbook air
              Last edited by Matthias; 15 januari 2008, 22:53.
              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                van apple moet ik eerlijk gezegd echt niets weten

het mag dan wel handig zijn, het mag dan wel mooi zijn, het mag dan wel stabiel zijn, maar djeeeezes wat een astronomische prijzen...

ik ga de Vaio morgen uittesten dus ik zal laten weten of Lightroom erop te doen is
                1.2GHz processor= aan de zwakke kant Matthias.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  1.2GHz processor= aan de zwakke kant Matthias.
                  inderdaad, dat is hetgene dat ook de beperkende factor zal zijn vrees ik, zeker als ik mijn E6850 gewoon ben
                  Last edited by Matthias; 15 januari 2008, 22:58.
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Als je een ultra portable wilt die probleemloos Lichtroom of PScs3 kan draaien kan je best de Acer aspire 2920 kopen.

en hij is nog goed bij prijs ook

http://www.pixmania.be/be/nl/638559/...2g25mi-ga.html
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      Als je een ultra portable wilt die probleemloos Lichtroom of PScs3 kan draaien kan je best de Acer aspire 2920 kopen.

en hij is nog goed bij prijs ook

http://www.pixmania.be/be/nl/638559/...2g25mi-ga.html
                      mijn vaste pc leverancier levert hem aan mij voor 839 euro btw incl

maar ja, dat blijft veel geld voor mij. De vaio zou ik 450 euro betalen. 839 euro kan ik momenteel gewoon niet ophoesten. (ik zou liefst nog wat geld over hebben om te overleven in Gent)
                      5DmkIII en wat glas

Comment

mijn vaste pc leverancier levert hem aan mij voor 839 euro btw incl

maar ja, dat blijft veel geld voor mij. De vaio zou ik 450 euro betalen. 839 euro kan ik momenteel gewoon niet ophoesten. (ik zou liefst nog wat geld over hebben om te overleven in Gent)
                        ben je zeker dat hij maar 450 euro kost, want heb een tijdje geleden dezelfde vaio gezien in de fnac voor 1899 euro.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          ben je zeker dat hij maar 450 euro kost, want heb een tijdje geleden dezelfde vaio gezien in de fnac voor 1899 euro.
                          ja, nieuw kost hij inderdaad een hele pak geld, maar ik zou hem tweedehands aankopen. Vandaar dat ik hem ook eerst eens ga uittesten om te zien dat alles in orde is met de laptop. Binnen een uurtje vertrek ik
                          5DmkIII en wat glas

Comment

ik heb een dell d420 (kleinste) met 1ghz core solo ultralowdinges, 1 gig ram. Lightroom draait, maar prettig werken is het niet, zeker niet in vergelijking met je desktop. Als het echter gewoon is voor op locatie je fotos er op te zetten en snel eens te kijken, dan is het perfect hoor

Comment

van apple moet ik eerlijk gezegd echt niets weten (dus laat het in dit topic aub achterwege, ik heb daar niets over gevraagd)
                              Mijn verontschuldigingen voor het aanbrengen van Macbook Air, bedenk wel dat je originele vraag was:

... Vereisten zijn dus dat hij extreem licht en draagbaar moet zijn...
                              en dat de prijs € 200 lager dan de VAIO (nieuwprijs uiteraard)

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias
                              het is alleszins een ongelooflijk 'sexy' ding. én hij weegt zelfs minder dan de Macbook air
                              VAIO is 110gr lichter (11,1" scherm tov 13,3" scherm)
                              veel plezier met je testrit !

Groet,

Yoda
                              "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Working...
                              X